Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:Ik denk dat je je niet vast moet pinnen op een ras, maar gewoon opzoek moet gaan naar het paard dat bij je past, of dat nou een KWPNer is, een Haflinger, een Fjord, een Andalusier, n Groninger of weer iets anders.
Ik heb bijvoorbeeld een fjord die denkt dat ze een arabier is, totaal onberekenbaar. Aan de andere kant van het spectrum zitten ze er ook die doodmak zijn. Maar dat is in alle rassen zo...
Natalie1993 schreef:Vjestagirl schreef:Ik denk dat je je niet vast moet pinnen op een ras, maar gewoon opzoek moet gaan naar het paard dat bij je past, of dat nou een KWPNer is, een Haflinger, een Fjord, een Andalusier, n Groninger of weer iets anders.
Ik heb bijvoorbeeld een fjord die denkt dat ze een arabier is, totaal onberekenbaar. Aan de andere kant van het spectrum zitten ze er ook die doodmak zijn. Maar dat is in alle rassen zo...
Helemaal mee eens - kijk neit naar ras maar naar karakter. Ik wou eerst ook een fjord, maar toen ik mijn huidige KWPN pony tegenkwam werd ik meteen verliefd

MandyR schreef:Ik vind persoonlijk een fjord waardeloos. Heb er verschillende gereden maar kan er gewoon niet mee overweg. Ik vind ze gewoon te lomp in gedrag. Maar smaken verschillen gelukkig.
Maar je moet inderdaad gewoon rond kijken naar iets op 4 benen dat hinnikt en dan de natuur zijn gang laten gaan. Klikt het of klikt het niet. En dat is natuurlijk belangrijker dan ras.
Femkex schreef:Je kan ook nog kijken naar een Haflinger. Die zijn een stuk minder eigenwijzer dan een Fjord.