Gedoe om deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefje18

Gedoe om deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 09:21

Hoi allemaal,

Heb 1 maand geleden een deken tegen een schijntje verkocht. Normaal €60 en nu €25 incl verzenden, was helemaal bijna nieuw.
Deken is via bokt aangeboden en gekocht door iemand. Kreeg laatst een berichtje dat ze niet blij was met de deken omdat de deken niet schoon aangeleverd is en de bilkoorden missen, ze wil verdere stappen ondernemen.
Heb gezegd dat de deken niet gewassen wordt en dat die bilkoorden er niet aan zaten wist ik geneens, die zaten er volgens mij geneens aan toen ik de deken kocht Gestoord (betreft een zweetdeken)
Nu wil ze verdere 'stappen' ondernemen tegen mij. Zij wil dat ik die bilkoorden ook ga kopen ( á la €3) en dan naar haar opstuur.
Ik kan er niks aan doen dat die koorden er niet aan zitten en bovendien is het al 1 maand geleden dat ze de deken kocht.

Wat moet ik hier nu weer mee?

supertinkie

Re: Gedoe om deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:25

Kijk of je op internet nog een voorbeeld van de deken kan vinden waaruit blijkt dat er geen bilkoorden bij zitten. Op het niet gewassen zijn van de deken zou ik niet te veel ingaan eigenlijk. Voor € 10,- heeft ze de deken zelf schoon. In het uiterste kan je nog aanbieden om dat voor haar te betalen maar ik hoop voor je dat het niet zover hoeft te komen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:25

Het is haar eigen probleem, want de koper heeft onderzoeksplicht. Tenzij jij gezegd hebt dat er wel bilkoorten bij zitten en hij gewassen is. Anders heeft ze volgens mij geen poot om op te staan

madeliefje18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 09:31

Het gaat om een zweetdeken he, die kan je in de wasmachine proppen, ik doe dat nooit want mijn moeder wordt dan gek.
Dus de waskosten zouden dan geen €10 of meer zijn.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:33

madeliefje18 schreef:
Het gaat om een zweetdeken he, die kan je in de wasmachine proppen, ik doe dat nooit want mijn moeder wordt dan gek.
Dus de waskosten zouden dan geen €10 of meer zijn.

Ja, ik ging er vanuit dat de deken dan naar echt zo'n wasserette voor paardendekens zou gaan Knipoog Heb een zweetdeken liever ook niet in mijn wasmachine... Maar goed als de persoon in kwestie daarvan op de hoogte was heeft ze inderdaad geen poot om op te staan.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:39

wat een gedoe zeg...Als ik jou was zou ik oo voor die tip gaan van supertinkie van dat voorbeeld zoeken.
Ga nog eens na wat je in die advertentie had staan over de deken, gewassen/of niet, bilkoorden/ of niet zo kan je altijd terug komen op je advertentie dat je die dingen wél hebt aangegeven.
anders als ze toch zo graag die bil koorden wilt hebben dat koop je die á €3,- en mag zij de verzend kosten betalen ofzo iets??

Verder vind ik het onzin om nog eens na 1 maand hier op terug te komen. In een winkel is het vaak, retour/klachten binnen 8 of 14 dagen. Als je na een maand bij een winkel komt zeggen hun vaak ook van sorry had je eerder moeten komen.

Succes met de kwestie, ik hoop dat je er toch uit kan komen met haar zonder problemen.

madeliefje18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 09:41

Heb haar een paar nette berichtjes gestuurd dat zij ook niet geinformeerd heeft of ze eraan zaten of dat de deken compleet was.
Ik had dat ding al een tijd niet gebruikt en gewoon opgerold in de doos gedaan. Zelf gebruik ik geneens de bilkoorden aan een deken daarom waren ze er waarschijnlijk ook af.
Heb dus nette berichtjes gestuurd maar zij blijft standvastig dat ik die bilkoorden moet kopen en sturen naar haar na één maand.
Dit ben ik niet van plan en denk dat ik maar niks meer laat horen...

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:59

haha, ipv al die moeite doen naar jou toe kan ze ook gewoon naar de plaatselijke ruitershop rijden en zelf €3,- uitgeven voor bilkoorden en is ze binnen een dag klaar.

maak je er maar niet te druk om, ze had ook gelijk na dat ze de deken in ontvangst had genomen contact op kunnen nemen. (Dan was het een ander verhaal geweest natuurlijk)
Misschien kan je haar vragen waarom ze niet gelijk contact heeft gezocht en dat nu pas doet na een maand? is niet erg gebruikelijk zo laat nog...

madeliefje18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:02

Vind het zelf ook erg veel gedoe om een paar bilkoorden. Ze heeft het nu pas gemeld omdat ze de deken nu pas gebruikte, als ik wat tweedehands koop, dan pak ik het uit, bekijk het even/onderzoek het even of alles klopt. Dat had zij ook moeten doen en niet na pas zo'n tijd.
Ben er idd over uit dat ik hier mijn handen van af trek en ze veel plezier mag hebben met de zweetdeken ZONDER bilkoorden van mijn kant.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:09

Ik vind het heel vreemd dat koper pas na een maand reageert.
M.i. heeft ze derhalve nu geen recht meer van klagen.
Daarnaast vind ik wel dat een deken schoon geleverd dient te worden, tenzij er duidelijk bij vermeld staat dat ie niet gereinigd is. Een zweetdeken mik je toch zo ff in de wasmachine? Doen wij altijd. Zelfs dunne staldekens was ik zelf. De meeste zweetdekens hebben geen bilkoorden, dus wrs zaten deze er nieuw niet eens bij. Als er wel bilkoorden aanhoren, zitten er ook van die lusjes aan de deken of ringen, waar de koorden aan vast gemaakt kunnen worden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:33

Lijkt mij niet meer dan logisch dat als je wat koopt, je het ook controleerd als het binnen komt, is het compleet, klopt het met de advertentie, is het heel e.d..
Ik vind dan ook dat ze wel erg laat reageerd.
Dat van die bilkoorden zou ik gaan nazoekn, dus zo'n deken zoeken op internet en kijken of ze daar aanzitten.
Maar aan de andere kant, als je niet vermeld hebt dat ze er bij zitten en zij er niet naar gevraagd heeft, is het ook klaar wat mij betreft............
Dan heeft ze het zelf te regelen.
succes

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:28

Slotje ivm SA van de TS.