Wat te doen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephannie7

Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 15:49

Ik zit zelf enorm in twijfel vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie in mijn geval zouden doen. Ik doe de middelbare hotelschool en moet dus in januari voor de 2e keer op stage voor 5 maanden. Het liefst hebben ze dat je naar het buitenland gaat met het oog op je vervolg opleiding maar je mag ook in Nederland blijven. Nu wil ikzelf graag naar Engeland ook om mijn Engels gelijk te verbeteren. Maar ik heb thuis mijn paardjes staan 2 shetjes dat maakt verder niet uit want die rij ik toch niet en die maaien alleen het gras Tong uitsteken. Maar ook mijn tinker en mijn merrie. Ten eerste vraag ik me af zouden ze me nog wel herkennen na 5 maanden?? De tinker rij ik ook wedstrijden mee sinds kort en train hem thuis zo L/m. Maar hij is vrij eenkennig en niet makkelijk door iedereen te rijden. Daarbij ben ik bang dat als ik voor deze periode iemand zoek om hem te rijden dat als ik terug kom hij verpest is.En we niet meer de combinatie zijn van nu. Een andere optie is mijn instructrice hem 1x per week te laten rijden je kan hem namelijk makkelijk 2 weken stil zetten en als je erop stapt is hij weer waar je gebleven was. Verder staat hij 24 uur per dag op de wei en is mijn moeder gewoon thuis voor voer en de verzorging dus dat is het probleem niet. Maar wat zouden jullie doen.??
In Nederland blijven zodat ik hem zelf kan blijven rijden? En deze kans laten liggen.
Een bijrijder zoeken voor deze periode?
Of mijn instructrice hem laten rijden?
Ben erg benieuwd

friesiszwart

Re: Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:34

Indien je iemand kan vinden die je paarden vertrouwd kan rijden zou ik daarvoor gaan. Meer beweging voor je paarden anders gewoon op rust zetten. Ik neem aan dat je instructrice niet voldoende tijd heeft en daar zit natuurlijk een behoorlijke kostenplaats aan.

prado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:36

Ik zou zeker naar Engeland gaan. Zo'n kans krijg je niet zomaar nog een keer.
Paarden hechten zich niet aan mensen, alleen aan andere paarden.
Je geeft aan dat je paard heel eenkennig is. Ik zou dan geen bijrijder zoeken, omdat dan inderdaad de kans groot is dat het verkeerd gaat.
Ik zou hem in die periode lekker 24 uur op de wei laten lopen, of je instructrice erop laten rijden, omdat zij je paard natuurlijk wel goed kent. 5 maanden rust voor een paard kan echt geen kwaad. Je kan daarna, als zijn conditie weer op peil is, gewoon verder met je training.
Succes!

Palino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:49

Ik zou naar Engeland gaan. Ik denk dat je er heel veel ervaring op kan doen en veel zult leren. Ik denk dat het voor jou en je paard het prettigst is als hij lekker op rust gaat. En dat je je instructrice vraagt haar af en toe te rijden. Dan kun je met een gerust gevoel weg en weet je in ieder geval dat je paard op een manier gereden wordt zoals jij graag wilt.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 13:00

Bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik inderdaad toch gewoon ga en dan mijn instructrice 1x per week laat rijden. Of ik nou les heb elke week of zij hem rijd kost toch evenveel. Maar ik weet zeker dat zij op de manier rijd zoals ik het doe. En Engeland is niet zover dus ik kom tussendoor gewoon 3 daagjes terug ( om de zoveel weken)dan kan ik hem ook nog rijden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:04

Wat je ook kunt doen is op rust zetten en dan door je instructrice op laten trainen in de laatste maand. Ik vraag me nl af wat 1x/week rijden toevoegt. Ik zou liever 4 maanden rust geven en dan de laatste maand echt weer optrainen, is je paard weer helemaal top als je terugkomt.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 13:29

Mijn tinker doet het erg goed ookal rij je hem maar 1x per week dressuurmatig. Dan heb ik liever dat hij een beetje bij blijft dan de gehele tijd niks doet en de laatste maand ineens hard aan de arbeid moet.