Ervaringen met gps systeem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

millie

Ervaringen met gps systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 07:34

Wie heeft er ervaring met het rijden met een gps systeem?
KNHS heeft routes staan in Drenthe, Groningen en Friesland.
Maar ik ben benieuwd of iemand al routes heeft uitgezet in zuid- of noord holland of op de Veluwe?

Ik heb een Colorado 300 aangeschaft en ga hem binnenkort te paard uitproberen.
We zijn nu in de verkennende fase: hoe werkt het ding en geocach probeer stadium.

Bijke

Re: Ervaringen met gps systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:15

Ik neem gewoon zelf een topografische kaart en stippel zelf routes uit thuis op de computer en die laad ik dan in op mijn GPS. Soms kom je dan wel een ergens waar de weg opeens weg is, maar over het algemeen kom ik meestal wel goed uit.

Misschien ook handig om mensen uit je streek te zoeken die mooie routes kennen. Als ze zelf geen GPS hebben om je een route te bezorgen, kan je natuurlijk altijd vragen of zij de mooie route tonen en kan jij die met je GPS opnemen.

Ikzelf rij met een etrex legend HCX en ben helemaal tevreden, vermits ik vroeger nogal eens omwegen deed omdat ik de weg terug niet meer wist Knipoog

Amulet

Re: Ervaringen met gps systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:22

Bijke schreef:
Ikzelf rij met een etrex legend HCX en ben helemaal tevreden, vermits ik vroeger nogal eens omwegen deed omdat ik de weg terug niet meer wist Knipoog

Ik heb dezelfde (alleen met minder groot geheugen en iets mindere ontvangst: de vorige versie Haha! Etrex Legend Cx) en ben ook zeer tevreden. Sinds ik mijn GPS heb ben ik nog niet weer verdwaald. De ene keer laad ik er een route in en de andere keer ga ik in het wilde weg rijden en gebruik ik hem alleen om me te oriënteren.

Alleen van de veluwe moet ik nog ergens twee routes hebben, maar mijn laptop (incl. laadprogramma) is een beetje dwars, dus wat dat betreft kan ik je niet verder helpen.