Gekleurd (fluwelen) kraagje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_vv

Gekleurd (fluwelen) kraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:55

Met welke kleuren op een kraagje met je starten? Ik heb het reglement doorgelezen, maar staat niet op welke kleuren er zijn toegestaan. Mag je met Bordeaux/Donkerrood starten? Dat wil ik namelijk graag op mijn rijjasje. Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Eva_vv

Re: Gekleurd (fluwelen) kraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 09:57

antwoord al van het KNHS gekregen!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:59

En? Wil je het met ons delen?

Eva_vv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 10:04

Sorry, tuurlijk. Hun hadden in de mail verteld dat het inderdaad aan strikte regels was gebonden van het FEI om zomaar met een kleur kraagje te rijden. Bv. nederland heeft een oranje kraagje tijdens de wedstrijden. Dus eigenlijks mag je alleen rijden in de kleur van het jasje. dus een zwart jasje, betekend een zwart kraagje. Blauw jasje met zwart kraagje mag wel weer. Maar wat ik altijd nog vreemd vind, ik zag wel iemand met een bordeaux gekleurd kraagje in de Z rijden. Mag dus ook officieel niet.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:06

Kijk, weer wat geleerd.... Haha!
Geldt dat alleen voor de dressuur of ook voor het springen?

Eva_vv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 10:08

Haha ja! Haha! Zijn kleine dingen, maar stiekum weet je het antwoord niet.

Geen idee ik weet niet hoe dat zit overigens. Anders ga ik wel weer eens mailen en zet ik het hier wel weer neer!

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:13

Een kraagje mag officieel niet in een andere kleur dan zwart of blauw. Wanneer er een biesje in bijvoorbeeld een gouden kleur langs een kraagje of revers is gestikt of er een stiksel in een afwijkende kleur is, dan is dit ook toegestaan de kleur van het rijjasje. Het dragen van gekleurde kragen is aan strikte regels gebonden en deze kleuren zijn vastgelegd bij de FEI. Dat betekent dus bijvoorbeeld dat het dragen van een oranje kraagje alleen is voorbehouden aan leden van het Nederlands team dat wordt uitgezonden. Dit is ook de reden waarom de KNHS geen gekleurde kragen toestaat, omdat voor iedere kleur navraag moet worden gedaan bij de FEI.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:48

Mijn zusje rijdt met een Fuchsia roze kraagje op haar Kentucky jasje en dat mag weer wel. Oranje zou weer niet mogen, omdat bij de FEI is vastgesteld dat hier alleen de Ned'se teamleden mee mogen rijden. Hetzelfde geldt voor Engeland, die de kleur roos gebruiken. Verder zijn er nog een paar landen, maar de landen en kleuren weer ik verder niet uit mijn hoofd.