Ik ben er al een tijdje achter dat meneer niet van water houdt. Afspoelen en het opdrinken is echter geen probleem
maarrr om ook maar met 1 voetje in één klein plasje water te staan wel en dat doet hij dan ook gewoon écht niet. Als ik erop zit en ik drijf, begint hij te flippen, probeert hij achteruit te lopen (wat hem vaak ook lukt omdat ik bang ben dat hij op een gegeven moment omhoog komt) of hij draait zich snel een kwart om en rent dan (een stukje) weg. Vorige maand moesten we door een 'doorwaadbare' (tot kniehoogte) op buitenrit omdat je er anders gewoon niet door kon. Hij wou toen echt niet, ik ben er afgestapt en er door gelopen om het voor te doen en na 10/15 min snapte hij het eindelijk, deed hij 1 stap in het water en sprong er toen met 2 passen door, over mij heen (ik lag dus ín het water) en hij bleef aan de andere kant op mij staan wachten.
Wie oh wie weet hoe ik dit kan verhelpen of hem er in ieder geval minder bang voor laten worden? Hij hoeft niet 1, 2, 3 door een doorwaadbare te gaan maar het is wel fijn als hij door wat kleine plasjes in de bak zou lopen.

Heb ik overheen gelezen! . Heeeel veeel oefenen dat is het enigste wat je ken doen! Succes verder!
, en nu gaat hij zelfs als er in de buitenbak een plas ligt er gewoon dravend door heen!
Mijn pony gaat er ook niet door. Alleen door de plas in de bak maar op een buitenrit, nee hoor. Je kan doen wat je wil. Als er bomen en struiken om de plas heen staan gaat ze gewoon door de struiken. Erg fijn als je erop zit. En ze is ook bang voor snelstromende slootjes...
iets wat hij heel leuk/lekker vind. En daar lok je hem dan mee naar/in het water. En inderdaad dan veeel oefenen.