Ik kan voor mijn tinker goedkoop een vliegendeken overnemen van een vriendin. Ze heeft er vier liggen, en ik weet niet welke ik moet nemen. Sommige modellen zijn ook oud zodat ik ze niet meer op de websites van die merken kan vinden. Mijn tinker is breed, kan van een hard halster schuurplekjes krijgen, en heeft mooie lange manen (die ik zo wil houden). Het zou kunnen dat zijn weidegenoten aan de deken zouden gaan trekken, want dat doen ze bij halsters en vliegen frontriemen ook. Het gaat om de volgende vier dekens;
-een witte Bucas; op het labeltje staat irish dry, die heeft geen hals, maar kan dit model niet vinden op de bucas site. De stof is vrij dik, er zitten wel miniscule gaatjes in.
-een groene rambo met hals; Deze is heel stevig en stug, sloopproof dus, maar zou m'n paard daar geen schuurplekken van krijgen? Is zo'n nek ook breed genoeg voor een tinker nek?
-Harry's Horse Vliegen beschermingsset; dit is gewoon zo'n witte die op hun site staat, met losse hals, losse buikflap en los masker. Hoe is de pasvorm van HH dekens tov breede paarden?
-Harry's Horse zilvergrijze deken met hals. Deze deken is best zwaar en lijkt net als de bucas niet zo stevig. Ook hier vraag ik me af hoe de pasvorm is.
Hebben jullie ervaringen met deze dekens, welke kan ik het best kiezen?