voor het eerst onder deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ansieee

voor het eerst onder deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:10

Dit jaar wil ik mijn pony voor het eerst onder deken zetten. Vorige winter is ze een beetje mager geworden, ze heeft van zichzelf een een aardige wintervacht, ze word bijgevoerd, en krijgt genoeg hooi. Nu wil ik haar dit jaar onder deken zetten (niet scheren). Zodat het haar minder energie kost om zich warm te houden. Ze staat het hele jaar op het land met inloopstal. Nu had ik zelf in gedachten om in het najaar te beginnen met een 150 grams, 200 en daarna 300/350. Of is het beter om het anders te doen?

Marei

Re: voor het eerst onder deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:15

Dan moet je heel vroeg beginnen,nog vóór de rui gaat beginnen want de vacht wordt veel te dik en lang.
Waarschijnlijk gebeurt dat toch en dat betekend dat hij z'n vacht niet goed kan 'bedienen' naar de gewenste omstandigheden en krijgt hij het alsnog koud en/of te warm en kan gaan zweten onder de deken en kouvatten..
Je kan ook [url]onbeperkt[/url] hooi voeren want dat is dé brandstof tegen kou en regen Knipoog

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:51

volgende maand al beginnen met een 0 grams regendeken en dit opbouwen naar een 350/400 grams in de winter mijn paard kan zich ook niet goed warm houden en verloor ook veel gewicht, (is wel al wat ouder) onbeperkt hooi voeren hielp niet

ansieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:29

mijn pony staat ook samen met nog 2 andere pony`s en is de laagste in rang, en word dus ook het minst bij het hooi gelaten. maar ik ga volgende maand beginnen met een regendeken o grams, wanneer naar de 150 dan? iemand misschien een soort schema?

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:23

zodra het snachts onder de 10 graden gaat zou ik een 150 grams op leggen