fnrs proeven online?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

fnrs proeven online?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 18:48

hallo allemaal,

waar kan je de fnrs proeven online vinden?

alvast bedankt

Sylvia

Re: fnrs proeven online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:00

Ik vermoed dat je die online niet meer kunt vinden. Met Google kom je vrij snel op de website van een manege; daar wordt aangegeven dat de proeven niet meer te downloaden zijn vanaf hun site. Zij verwijzen naar de FNRS om de proeven aan te vragen.

Verder werken verschillende links ook niet meer. Zit nu op een forum te lezen, die melden dat de FNRS vrij fanatiek controleerd op de online verspreiding van het proevenboekje en (aangesloten) maneges verzoekt de proeven te verwijderen vanaf hun websites. Ik denk dat je dus gewoon het boekje aan het kopen komt...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:01

ah oke,dank je wel!
(ik heb het boekje wel,was m alleen kwijt)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:02

Het oude of het nieuwe boekje? Ze zijn in maart geloof ik gewijzigd nl...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:03

nee ik heb ergens wel een nieuwe,een echt 'boek' ipv het oude mapje

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:57

wij rijden onderling nog met een oud boekje waar ik ook een site van heb maar ik zit niet op mijn eigen pc. morgen zal ik je die link wel even sturen als dat nog nodig is?

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:23

vanaf september zijn nieuwe proeven toch ? ik koop denk ik gewoon nieuw boek, misschien zijn er ook wel dingen aangepast in de theorie..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 05:26

dat is aardig lauraa_ maar dat hoeft niet,vanaf september worden al de nieuwe proeven gereden

als het goed is moet je nu ook 3 PP halen om door te mogen gaan

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 06:24

3 Promotiepunten Bloos!
Ojee Nagelbijten / Gniffelen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 06:45

Dat klopt.
F3 tm F8 heb je minimaal 2 PP nodig om over te stappen en F9 tm F20 heb je minimaal 3 PP nodig.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:44

Pff dat 3 pp dat is wel weer lekker geldtrekkerij zeg Nagelbijten / Gniffelen Rij je straks 3x dezelfde proef omdat je maar paar x per jaar mee kan doen lekker saai...

Ben benieuwd hoe ze dat in je paspoort gaan verwerken. Die van mij gaat nog niet eens tot de F20 Clown

Heb trouwens de nieuwe proeven nog niet online zien staan. Zal vast nog wel gebeuren maar waar en wanneer geen idee.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:51

Thats_Me schreef:
Pff dat 3 pp dat is wel weer lekker geldtrekkerij zeg Nagelbijten / Gniffelen Rij je straks 3x dezelfde proef omdat je maar paar x per jaar mee kan doen lekker saai...

Ben benieuwd hoe ze dat in je paspoort gaan verwerken. Die van mij gaat nog niet eens tot de F20 Clown

Heb trouwens de nieuwe proeven nog niet online zien staan. Zal vast nog wel gebeuren maar waar en wanneer geen idee.

Nee, dat is geen geldtrekkerij. Als je niet weet wat ergens vna de reden is moet je ook niet zomaa ruitspraken doen. Er zijn teveel ruiters die in de F8/F9 dermate vastlopen omdat ze echt nog niet aan dat niveau toe zijn maar wel elke wedstrijd net aan hun PP hebben gehaald in de eerdere proeven.

En als je beter had gelezen dan had je nu geweten dat de proeven ook niet online komen te staan Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:51

Die hebben wel online gestaan (de proeven bestaan al vanaf maart), maar de FNRS heeft de maneges ed verzocht om ze weg te halen. Kan ik op zich begrijpen, aangezien ze vast liever willen dat mensen die boekjes kopen Knipoog Anders even vragen bij de manege? Wellicht hebben die proeven liggen. Of kopiëren uit andermans boekjes?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:16

daniella74 schreef:
Thats_Me schreef:

Nee, dat is geen geldtrekkerij. Als je niet weet wat ergens vna de reden is moet je ook niet zomaa ruitspraken doen. Er zijn teveel ruiters die in de F8/F9 dermate vastlopen omdat ze echt nog niet aan dat niveau toe zijn maar wel elke wedstrijd net aan hun PP hebben gehaald in de eerdere proeven.

En als je beter had gelezen dan had je nu geweten dat de proeven ook niet online komen te staan Knipoog

Je moet niet zomaar gaan roepen dat iemand er geen verstand van heeft hoor! Daar kun jij niet over oordelen Knipoog

Tuurlijk komen die online te staan. Dat staat vast en dat is niet meer dan logisch nadenken. De vorige mochten ook niet online komen omdat de FNRS dat niet wil maar het is toch gebeurd ook al zijn ze hier en daar wel weer weg gehaalt. Dus dat gebeurd nu zeker weten ook.

Daarbij blijft het geldtrekkerij. Heb het e.e.a gevolgt en met 2 pp winst rijden dan kan je prima over hoor Ja Het ligt namelijk niet aan de proeven maar aan de manier van lesgeven + of er manegepaarden zijn die het niveau aan kunnen.

even op bokt gezocht et voila. De link in het topic werkt heb hem even gecheckt: beantsje @ [VN] Per 1 April nieuwe FNRS dressuurproeven

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:07

Ik begrijp dat jij dus ook jurylid bent en daar vanuit de FNRS over bent bijgepraat waarom voortaan 3 PP nodig zijn? Dan begrijp ik alleen niet waarom jij het geldklopperij vindt, als jury zou je dan toch echt beter moeten weten.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:58

Waar kan je de proevenboekjes kopen? Haha!

xmaaike

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 08:15

op je manege kan je ze meestal aanschaffen.

aan een kant baal ik dat je meer PP moet halen om verder te kunnen,aan de andere kant begrijp ik de beweegredenen ook wel.
veel mensen stromen te snel door

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:34

Jeetje:o hiervoor reden wij onderling voor 4 wp. vanaf f9.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:44

ik heb geen idee hoeveel ik er nodig zou hebben,
toen ik nog wedstrijd reed was het f1&2 1pp vanaf F3 2pp en F11&12 5, maar toen had je dus nog geen F20..

lekker dan 3 pp's als er maar 4 wedstrijden per jaar zijn,

sammy_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:52

in mijn paspoort zit al een tijdje f13 tot f20 geinstaleert maar bij mij hoef ik maar 2 pp te halen, en geen 3 dus ik weet niet of ze dat als nog bij mij mogen veranderen?

groetjes Samantha

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:02

Samantha, je moet echt 3 PP voortaan halen. De paspoorten zijn daar idd nog niet op ingericht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 05:54

die van mij gaat nog maar tot de F12 en idd kan je nog maar 2 stempels zetten.
ik denk dat ik een nieuw paspoort ga aanvragen,want het word wel een rotzooitje zo met al die wijzigingen

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:30

FNRS proeven zijn niet meer te downloaden,
omdat je tegenwoordig een mapje moet aanvragen met de proeven en theorieteksten erin. Voor meer info kan je volgens mij kijken op de FNRS site!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:34

Ciaraaa schreef:
FNRS proeven zijn niet meer te downloaden,
omdat je tegenwoordig een mapje moet aanvragen met de proeven en theorieteksten erin. Voor meer info kan je volgens mij kijken op de FNRS site!

Kijk eens in het topic waar ik de link van heb gegeven. Daar staat een link in naar alle proeven. Dus niet de oude maar de nieuwe. Dus ze staan wel online maar de vraag is voor hoe lang aangezien de FNRS het niet wil.

sammy_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:48

daniella74 schreef:
Samantha, je moet echt 3 PP voortaan halen. De paspoorten zijn daar idd nog niet op ingericht.

oke dan zal ik het maar eens na vragen bij mijn manege denk ik