Wat is nou echt een goede regendeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Wat is nou echt een goede regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 18:41

Hooi hooi.
Ik wil wel eens weten wat jullie nou echt een goede regendeken vinden?
Mijn pony staat sinds kort thuis en ook als het regent wil ik hem gewoon op de wei hebben, ik heb nu een HH regendeken maar die wordt te klein dus welke raden jullie me aan?
Mag ook wel een hals aan zitten!

Gr Vanity

Viper03

Re: Wat is nou echt een goede regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:20

Hoi ik vind bucas goede regendekens hebben (wel duur) en volgens mij hebben Rambo en Amigo ook goede dekens (zelf geen ervaring mee). Die dekens van Bucas gaan ook bijna niet kapot. Ik kan het weten, want mijn paard is een sloperd.... Haha! haha

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:34

Ik ben erg te vrede over weatherbeeta, anky en amigo ook omdat mijn paardje niet schuurt met deze dekens bij haar borst en ze zijn goed waterdicht en sterk!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:55

Ik heb die van Horseware, Amigo. Bevalt echt super goed, goed waterdicht en goede pasvorm. Heb net een nieuwe gekocht omdat de oude na een paar jaar wel aan vervanging toe was (heel erg vies en er zitten een paar kleine gaatjes in), maar nog steeds wel waterdicht.

Bij divoza zijn ze deze maand in de aanbieding (degene zonder voering) voor 60 euro!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:59

Even een dooddoener dan: een goede regendeken is een deken die past. Clown Bijna alle regendekens die tegenwoordig worden verkocht ademen goed en zijn goed waterdicht. De duurdere dekens zijn vaak wat sterker en ademen beter.

Klopt het dat je een fjord hebt? Dan heb je waarschijnlijk een deken nodig die aan de voorkant wat ruimer is qua pasvorm. Bucas heeft een Big Neck uitvoering die dan goed zou kunnen passen. De gewone modellen vallen voor wat krap. Een andere optie is een Horseware deken. Amigo is daarvan het instapmodel met minder stevige buitenstof, de Rhino is de sterkere opvolger en Rambo is het paradepaardje van de serie. Weatherbeeta schijnt ook goed te passen op dit soort paarden.

Staat je paard met meerdere paarden buiten en speelt hij? Dan is een sterke buitenstof wel handig (1000 of meer denier of ballistic nylon).

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:05

Ik heb mijn oudste Bucas dekens al wel 15 jaar en alleen de binnen voering begint nu echt te slijten, ze zijn nog goed waterdicht.
Ik had van de winter een waterdichte Anky die ze binnen een week helemaal over midden hebben getrokken.. (ik heb er nog 2 voor paarden die er niet aan lopen te trekken, die zijn nog super mooi!) Die heb ik toen maar weer zo'n oude Bucas op gedaan.
Verder vind ik de pasvorm van de Anky dekens echt heel erg goed.

Weatherbeeta heb ik ook, maar vind die vaak een vreemde pasvorm hebben, niet alle paarden passen die dekens goed.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:49

Dank jullie!
Ik ga is ff googlen op jullie antwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:55

Daan_Ordeal schreef:
Ik heb die van Horseware, Amigo. Bevalt echt super goed, goed waterdicht en goede pasvorm. Heb net een nieuwe gekocht omdat de oude na een paar jaar wel aan vervanging toe was (heel erg vies en er zitten een paar kleine gaatjes in), maar nog steeds wel waterdicht.

Bij divoza zijn ze deze maand in de aanbieding (degene zonder voering) voor 60 euro!

hey...das we een mooie tip van divoza

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:54

Silfre schreef:
... Een andere optie is een Horseware deken. Amigo is daarvan het instapmodel met minder stevige buitenstof, de Rhino is de sterkere opvolger en Rambo is het paradepaardje van de serie. Weatherbeeta schijnt ook goed te passen op dit soort paarden.

Staat je paard met meerdere paarden buiten en speelt hij? Dan is een sterke buitenstof wel handig (1000 of meer denier of ballistic nylon).
De amigo's heb je in 2 uitvoeringen; de 600 denier en de 1200 denier. Hierbij is dus het 'instapmodel' net zo goed als de veel duurdere 'echte' Haha!
Zie mijn onderschrift Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:20

Ik heb die van divoza ook besteld

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:10

Ik heb momenteel 1 van harry's horse.
Normaal ben ik niet fan van dit merk, maar deze regendeken heeft een perfect pasvorm!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:17

ik heb een regendeken van bucas en bevalt me uitstekend
op dit moment heeft mijn paard de bucas sunshower op; = is een zomer regendeken 0 grams met stof die uv stralen afweert en als het weer slechter wordt en de temperatuur lager dan gebruik ik de regendeken van bucas 200 grams

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:18

Ik ben erg tevreden over de regendekens van pagony. Ik heb die van mij bij divoza weg, maar de welkoop verkoopt ze ook.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:50

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:48

horseware rambo, groen geruit, echt top deken. Br is ook super mooi waterdicht.

xIeries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:30

een deken die goed past, die waterdicht is enz Lachen
echte merken weet ik niet, aangezien de mijne geen dekens draagt.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:34

Ik heb de Bucas Irish Turnout en ben daar heel tevreden over, sterk, laat geen druppel water door en een goede pasvorm. Jammer genoeg valt hun vliegendeken enorm hard tegen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:11

Ik ben heel tevreden met mijn Bucas (irish turnout light) Lachen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:44

ik ben eigenlijk ook heel tevreden over mijn harry horse regendekens Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:46

Silfre schreef:
Even een dooddoener dan: een goede regendeken is een deken die past. Clown Bijna alle regendekens die tegenwoordig worden verkocht ademen goed en zijn goed waterdicht. De duurdere dekens zijn vaak wat sterker en ademen beter.
Klopt het dat je een fjord hebt? Dan heb je waarschijnlijk een deken nodig die aan de voorkant wat ruimer is qua pasvorm. Bucas heeft een Big Neck uitvoering die dan goed zou kunnen passen. De gewone modellen vallen voor wat krap. Een andere optie is een Horseware deken. Amigo is daarvan het instapmodel met minder stevige buitenstof, de Rhino is de sterkere opvolger en Rambo is het paradepaardje van de serie. Weatherbeeta schijnt ook goed te passen op dit soort paarden.

Met goedkope dekens merk je vaak wel dat de pasvorm slecht is.

Ik heb jaren geleden een Equitheme deken gehad was idd goed waterdicht maar een pasvorm van niets 1 keer rollen en de deken hing praktisch naast het paard. Ook heb ik dat gehad met een deken van HH met fleecevoering die deken bleef je recht trekken. Na jaren van geklier met dekens heb ik nu WB dekens en deze bevallen me erg goed. Zijn goede sterke dekens met een fijne pasvorm. Wat ik ook erg prettig vind aan deze dekens zijn die brede staartflappen die erop zitten. Waardoor de wind er ook minder onder kan komen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:17

heb er eentje van harrys horse, de Thor kost maar €49 !
Ook mijn bucas is heel fijn, maar die gaat op als het wat kouder wordt.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:55

Qua kwaliteit ben ik over HH wel te spreken, maar de pasvorm was op mijn vorige paard echt om te huilen. Zoals hierboven al werd gezegd, een keer rollen en de deken hing meer naast mijn paard dan erop.
Rambo lag wel prima.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:59

Dan gaan we voor de Bucas! Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:01

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:42

Jelleee schreef:
Ik ben heel tevreden met mijn Bucas (irish turnout light) Lachen

Ik ook!!

Heb verschillende andere geprobeerd (harrys horse, global), maar uiteindelijk hebben alledrie mijn paarden nu toch een bucas.

Ze zijn niet goedkoop maar uiteindelijk gewoon de beste! Belangrijk: ze ademen heel goed. De meeste regendekens zijn vreselijk zweterig!