hengst met merrie's:S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

hengst met merrie's:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 16:42

mijn verzorgpaard is een hengst maar de rest van de paarden die daar staan zijn merrie's of ruinen.
samen in de bak kan nog wel als we bij elkaar uit de buurt blijven (mijn paard en een merrie) maar buiten gaat hij echt heel raar doen: gekke bokken maken, heel sloom als zij achter is, heel snel als zij voor hem is en heel gek maar soms wil die ook tegen haar aan trappen! dat is hem gelukkig nog geen een keer gelukt!
wat er tegen doen??

Moelie

Re: hengst met merrie's:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:05

Het is een hengst, wat verwacht je anders als die bij merries is. Dat vind ie helemaal geweldig en dan komen zijn hormonen naar boven, en wil die graag naar die merrie toe. Dat is heel logische hoor..
Hij wil gewoon terug naar dat paard. Ik vind het niet zo'n gek gedrag voor een hengst.
Wat er tegen te doen? Castreren, is dat geen oplossing? Want hengsten blijven hun hengstengedrag toch houden als je 'm hengst houd, of jij dat nou wilt ofniet.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:24

ik denk dat alleen Castreren een oplossing is en dat geeft nog geen garantie,,,, en ja, je kunt bij hengsten nou eenmaal niet tegen de wet van de natuur in Tong uitsteken

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:41

Een hengst blijft een hengst met alle streken die daarbij horen.
Dat is de reden waarom er zoveel ruinen rondlopen en zo weinig hengsten. Knipoog
Lekker laten castreren dan wordt hij wel wat makkelijker (als je geluk hebt)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:02

Heb je er ooit aan gedacht dat de merrie zwanger kon raken ? Pling

[Edit = ik zie nu dat je ze niet bij elkaar in de wei zet. Bloos
Ik zou helemaal niet met een hengst en merrie in de zelfde bak rijden , daadelijk gaat het mis en dan springt de hengst er op. Erg gevaarlijk voor iedereen. ]

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 16:44

ik vind zelf ook dat hij gecastreerd moet worden maar het is niet geheel mijn paard en de echte eigenaar wil hem niet castreren....
dus jullie vinden dat ik dan maar of alleen of niet naar buiten moet gaan:S

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:12

Ik zou maar niet met hem naar buiten gaan. Wanneer je onderweg een merrie tegen komt heb je blijkbaar weinig te vertellen als hij in de bak al zo lastig is.Ik zou het risico niet nemen als het fout gaat ,gaat het echt flink fout.
Dat is een van de nadelen van een hengst, soms hebben ze last van hun hormonen. Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:15

Als je met hengsten overweg kan is het onzin dat hengsten zich zo gedragen.

Als je met ze overweg kunt en goed consequent bent is het echt niet zxo dat een hengst zich altijd zo gedraagd. Mijn dekhengst loopt in een lesje of wedstrijd gewoon tussen de merries in is geen enkel probleem.

kim_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:24

ik snap je probeem !
je kunt ook afspreken dat bijv. de merrie eerst rijd in de bak en daarna jij,,
het probleem van de wei daar weet ik niks op !
ik hoop dat je snel een oplossing vind !

Pling