Op manège zetten ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Timeless_

Op manège zetten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 16:22

Ik ga volgend jaar naar de universiteit, dus zal ik hoogstwaarschijnlijk wat minder tijd voor mijn paard hebben. Ik denk er dus aan om hem op een manège te zetten, maar weet niet of mijn budget dit zal toelaten vandaar heb ik even jullie hulp nodig.

Ik betaal nu maandelijks 150 € aan huur.
Voeding kost mij maandelijks ook 30 €.
Ik heb dagelijks 4 sneden stro en 2 sneden hooi nodig, wat dat mij kost weet ik niet ...

Zou een manège ongeveer even duur zijn ?

Clown

marlies85

Re: Op manège zetten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:25

Ik weet niet precies hoe je het bedoelt.Maar mijn paardje staat op een manege/pensionstalling.Dat kost mijn €195,- per maand all in.Alleen de eventuele lessen zijn niet inbegrepen.Ik hoef zelf niet te mesten o.i.d.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:28

dat ligt ook aan je woonomgeving.

ik betaalde voor mijn paard 285 in de randstad. Je kan evt. site's zoeken van manege's bij jouw in de buurt en kijken of de tarieven erbij staan, anders kan een belletje nooit geen kwaad

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:28

het is tezien op welke manege je wil staan natuurlijk Lachen manegeprijzen liggen ongeveer tussen de €200 en €450 per maand denk ik .. je moet eens informeren in de manege waar je zou willen staan Lachen
veel succes

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:29

Ligt aan de voorzieningen, wil je binnen-buitenbak, stapmolen, paddock, weidegang ed. dan kom je al snel in NL op een bedrag uit van 250.-. Op manege's is de stalling vaak duurder als bij een particulier, maar dat komt ook omdat een manege vaak meer voorzieningen heeft.
Ik weet niet waar je woont, maar de plaats speelt vaak ook een belangrijke rol. Heb je al een manege op het oog?

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:30

Ik denk niet dat dit even duur of goedkoper zal zijn! Ik denk eerder wat duurder. Maar waarom probeer je dan niet iemand te zoeken die hem voor een bepaald bedrag leased per maand.

atlar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:41

waarom je paard uit zijn vertrouwde omgeving weg halen als jij ook al minder tijd voor hem hebt, dan doe je hem dubbel verdriet en waarschijnlijk ben je op een manege nog meer geld kwijt ook als je zo nodig wilt verplaatsen zoek dan een leuke pensionstal, maar waarom zoek je niet via bokt of marktplaats geen leuke bij rijdster. ik heb vreselijk veel lol met mijn bijrijdster en als je goede afspraken maakt heb je er meer aan als dat op de manege heel veel verschillende mensen erop gezet worden en misschien wil ze wel een beetje mee betalen ook. succes met zoeken groetjes atlar

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:17

Denk het niet, vaak zijn maneges wel wat duurder. En dan heb je ook vaak dat je paard maar een paar uur buiten komt per dag.. dat is ook niet wat je wilt neem ik aan?
Je kunt hem toch ook gewoon op een kleine pensioenstalling zetten waar ze hem eventueel voor je voeren/verzorgen? Mijn paard staat bij een vriendin van mij gestald, kleine pensioenstalling.. maar als ik een keer een dagje niet kan komen voert zij hem gewoon voor me. Een kleine pensioenstalling zal ook wel wat goedkoper zijn vergeleken met een manege.
De enigste manier hoe je erachter kan komen is even rondkijken, maneges in de buurt opbellen of langsgaan en even informeren; dan ben je er zo achter!
Succes ermee

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:20

je zou natuurlijk eens kunnen gaan kijken naar een manege bij jou in de buurt, als jij minder tijd voor je paardje krijgt zou ik we opzoek gaan naar een stal waar hij bin nen en buiten gezet wordt en gevoerd en uitgemest. als je het niet lukt om zoeites te vinden kun je misschien opzoek gaan naar een bijrijdster. die kan je paardje de aandacht geven die hij nodig heeft en hij kan dan op zn oude vertrouwde plekje blijven.

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:21

het licht eraan waar je hem zet.
bij ons op de club kost een pony: 136,50€ en een paard
160€ dacht ik.
Als je naar de universiteit gaat kan je een verzorgster zoeken of hem leasen?
een tip maar.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:23

VSW-->TAO

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:32

Wil je je paard mee laten lopen in de manegelessen of iets dergelijks? Dan is het meestal gratis, wat ik hier heb gezien.
Gewone pensionstalling bij een manege scheelt vaak niks met een pensionstal, in de randstad dan. Wat neerkomt op €250 / €300,-

Anders kan je hem qua kosten beter bij een boer zetten (en een bijrijdster zoeken) of hem verleasen, denk ik.

_Timeless_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 08:20

Ik wil even iets rechtzetten. Ik wil mijn paardje graag op een manège zetten, maar ik zou hem geen manègelessen laten lopen. Bloos

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:22

maar waarom wil je hem dan wél op een manege zetten? omdat daar alles voor je gedaan wordt? dat doen ze zoals al gezegd op een pensionstal ook, alleen is het op een pensionstal vaak wel rustiger wat rondrennende kinders en manegeruiters betreft Knipoog

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:23

Hier betalen we 250 euro voor de manege dacht ik.. en dan wordt ie gevoerd en de stal word gedaan..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:48

_Timeless_ schreef:
Ik wil even iets rechtzetten. Ik wil mijn paardje graag op een manège zetten, maar ik zou hem geen manègelessen laten lopen. Bloos

In dat opzicht maakt het qua kosten helemaal niets uit met een pensionstal. Dan zou ik eerder voor een boer kiezen die bereid is te voeren en je paard binnen en buiten te zetten. Misschien zijn ze schaars, maar ik ken er wel een aantal die dat doen hier in de buurt.

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:53

Ik zou in jou geval niet voor een manege kiezen. Een goede manage waar ze goed voer geven en alles voor je gedaan wordt (mesten, weidegang) is al snel duur. Bij mij op de manege (5 sterren) voor een paard bijna 400 euro.

Ik zou eerder voor een bijdrijdster of verzorger kiezen.