22 juli 2008

6 augustus 2008

Ik heb altijd gedacht als een paard éénmaal drukplekken heeft dat deze blijvend zijn? Maar deze lijken wel te verdwijnen.. Kan dit? Of zijn het dan toch geen drukplekken?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

DubbelDun schreef:@Jolliegirl : ik weet niet of je dit zozwat/wit kunt zeggen. Een ander dekje zou al een oplossing kunnen zijn. Sommige paarden kunnen nl absoluut niet tegen neopreen oid. Dit neemt geen warmte op en zorgt voor hittestuw.
Ook kan het zijn dat de ruiter een bepaalde 'drijvende' zit heeft, waardoor ze zelf voor de schuring=hitte zorgt.
gewoon even het zekere voor het onzekere
Jolliegirl schreef:ik zou eens naar een passend zadel gaan kijken
Dit zijn duidelijk plekken zoals dubbeldun omschrijft..
een niet passend zadel veroorzaakt wrijving, ik vind niet dat je zo door kunt rijden, ook zitten de drukplekken niet op gelijke hoogte wat dus kan betekenen dat je zadel scheef is
jammer dit zo te moeten zien.
ik hoop dat je er wat aan laat doen, dan komt het allemaal wel weer goed en wordt het vanzelf weer bruin.
Het is ook niet dat dit het eerste topic is, maar als je de anderen niet hebt meegekregen is het natuurlijk moeilijk om te weten.. maar toch .. zo meteen veroordelen is toch niet fijn om te lezen

[***] schreef:Jolliegirl schreef:ik zou eens naar een passend zadel gaan kijken
Dit zijn duidelijk plekken zoals dubbeldun omschrijft..
een niet passend zadel veroorzaakt wrijving, ik vind niet dat je zo door kunt rijden, ook zitten de drukplekken niet op gelijke hoogte wat dus kan betekenen dat je zadel scheef is
jammer dit zo te moeten zien.
ik hoop dat je er wat aan laat doen, dan komt het allemaal wel weer goed en wordt het vanzelf weer bruin.
Goh, wat een goede opmerking toch!
Ik rij al zeker een week of 2 niet meer (daarvoor heb ik er gedurende een maand misschien een keer of 4 opgezeten, met het boomloze zadel, wat jaren goed gegaan is, deze plekken zijn van een ander zadel), en rij niet meer tot de zadelpasser komt einde van deze maand ...
Misschien kan je volgende keer eerst wat vragen stellen voordat je dadelijk gaat oordelenHet is ook niet dat dit het eerste topic is, maar als je de anderen niet hebt meegekregen is het natuurlijk moeilijk om te weten.. maar toch .. zo meteen veroordelen is toch niet fijn om te lezen

).
aangezien het ging over het al dan niet kunnen verdwijnen van drukplekken, en niet hoe ze ontstaan en wat je eraan moet/kan doen of weet ik het ..
[***] schreef:Ik zeg ook niet dat je geen gelijk had, maar het kwam best wel aanvallend en veroordelen over, alsof je er vanuit ging dat ik nog steeds met dat niet passende zadel reed .... en zo'n dingen zijn echt niet fijn om te lezen (voel me al slecht genoeg door dit alles, van mezelf uit, dus hoef er ook nog niet door andere mensen op gewezen te worden terwijl ik mijn best doe om het allemaal op te lossen).
was niet zo bedoeld .
ben blij dat er iets aan gedaan wordt, en ik hoop dat je paard er niets aan overhoudt en dat jij straks weer lekker kunt rondrijden
Dank je
dat je toch nog iets kunt blijven doen?
(en anders maak ik misschien een nieuw aan om te melden wat de passer heeft gezegd, dat duurt namelijk nog wel even
).

) maar of dat zoveel toegevoegde waarde heeft? Dus of dat zoveel beter is dan hem gewoon z'n eigen gang te laten gaan? Weet het niet.. 

) als dan niet met bijzet of Passoa. Over iets hogere balkjes draven en veel overgangen.
maar zoals je hierboven kan lezen ...