leren laarzen verschil

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mag

leren laarzen verschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 11:45

Ik moet helaas nieuwe rijlaarzen hebben m'n petries zitten echt te strak (met kloppende benen als gevolg)
De ene keer passen ze wel de andere keer knellen heel mijn benen af, kan dan wel met chaps rijden maar op wedstrijd gaat dit helaas niet.

De maten van mijn oude laarzen zijn 6 51 36 9

Ik wil niet teveel geld uitgeven (aangezien dit weer me 3de paar word)
Nu heb ik gister Cavollo laarzen aangehad (junior die meegroeien zeg maar)
Deze zijn alleen een cm lager wel een cm breder en een voetmaat groter (een voetmaat kleiner werd de hoogte ook weer lager, terwijl de voetmaat kleiner iets beter zat)

In mijn petries zit geen rits in de cavallo's wel. Weet niet goed wat ik nu moet doen, hoop niet dat ze heel veel zakken, en VOORAL dat ze dus niet weer snel te strak gaan zitten.
Vind t echt moeilijk (is een cm verschil veel?) In de cavallo zit ook elastiek van voor wat dus lekker meerekt.

Of kan ik beter doorzoeken naar iets anders en (iets duurder) Iemand ervaring hiermee?
(heb ook die van lipica bekeken dan kun je voor 200 euro op maat laten maken maar dan moet ik er er minstens 10 weken op wachten, en ik wil graag alles snel
Ben wel opzoek naar een laars voor vooral dressuur(wedstrijd) moet dus wel beetje chique zijn.

Erna_

Re: leren laarzen verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:40

Je mag toch met leren chaps rijden op wedstrijd?

En Cavallo laarzen worden volgens mij ook op maat gemaakt. Alleen komt er dan iets bij in prijs en moet je er even op wachten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:42

Je kunt natuurlijk ook een rits in je huidige laarzen laten zetten. Dat scheelt een cm, en dan kun je weer even vooruit.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:48

Ik heb de junior en mij passen ze goed.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:09

Innepin schreef:
Je mag toch met leren chaps rijden op wedstrijd?

En Cavallo laarzen worden volgens mij ook op maat gemaakt. Alleen komt er dan iets bij in prijs en moet je er even op wachten.

Ja klopt met gaithers mag je op wedstrijd rijden maar mijn chaps zijn niet wedstrijd waardig haha

Ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen, ze zeiden in de ruitershop dat als je een rits in je laars zet het over het algemeen niet mooier word.....

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:13

Ik heb nu leren laarzen van Equi-theme, zijn niet zo duur en best fijn. Lekker soepel en makkelijk in te lopen. En met een dressuur boogje en een rits achter.