1 welsh daarvan is vorrig jaar 13 november geboren .
Het is niet moederst mooiste heeft 2 maanoogjes en als je het beestje aankijkt krijg je medelijden .
Niet dat ze het slecht heeft maar dr leven word behoorlijk zuur gemaakt .
de hengst van de kudde minis accepteerde haar totaal niet en zat haar de complete dag acherna .
nu moest ze toch afgespeend worden dus hadden we ze bij friese merrie met veulen gezet. ( merrie is echt goedzak zelve en heeft nooit gen probleem met wie of wat er bij haar loopt .)
maar ook daar werd ze achterna gezeten .
De wei is groot genoeg en ze koos haar eigen plekje dus ging verder redelijk goed .
Het veulen van de fries is gister noodgedwongen afgespeend omdat ze moeder leegzoog en nu 4 mnd is en heel zelfstandig eet .
nu staan de 2 veulens bij elkaar .
Op een stuk grond wat behoorlijk groot is voor maar 2 ponys .
dus hebben we geprobeerd de jaarlingen erbij te zetten .
Nou dit was compleet drama mijn altijd ozo sociale haf die je echt overal bij kan zetten was duivels tegen het het welsh veulen en ook de andere 2 moesten er niks van hebben .
nu hebben we haar al overal proberen bij te zetten maar niks werkt ze word overal achterna gejagen en heeft nergens rust .
De eigenaar bemoeit zijn eigen verder niet zo met zijn ponys maar ik vind het ronduit zielig worden .
Als je het beestje ziet zie je dat er iets niet klopt ze speelt niet en als het fries veulen met haar wil spelen is ze bang en onderdanig .
lichamelijk denk ik niet dat er echt veel aan de hand is .
mischien dat ze minder ziet doordat ze 2 maanoogjes heeft en ik haar reactie ook minder vind als er een pony op af komt gestormd vertrekt ze altijd net te laat . Mij gevoel zegt vanaf moment dat ze geboren is dat er iets mis is .
En toch vraag ik me af waarom alle 23 andere parden haar allemaal achterna jagen .
eigenaar wil niet verkopen en heb verder weinig zeggeschap over het beestje .
ik weet dat in het wild de zwakste buiten gesloten worden .
maar vraag me echt af wat ik hier nu mee aan moet ben niet echt een voorsander van ponys of paarden alleen te zetten .
Ik heb dit besproken met de ouders van het meisje wat de moeder verzorgt en deze willen er een dierenarts bijhalen op hun kosten om beestje keer goed na te laten kijken .
Dat word ergens volgende week .
zijn er mensen die zoiets meegemaakt hebben of zijn er mensen die mij advies kunnen geven .
ben een beetje out of opties lijkt het wel .