Wie heeft ervaring paardrijden in Denemarken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoi

Wie heeft ervaring paardrijden in Denemarken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 19:43

Hallo misschien dat ik volgend jaar naar Denemarken ga*Weet nog niet zeker he* en ik had een soort site gevonden met ijslanders.

http://www.kommandoergaarden.dk/islaend ... de&side=41

En oh ja kan redelijk goed engels leer het ook graag dus hoef je niet zeggen van hm goed engels wel praten he dus Tong uitsteken .

Maar goed wie heeft ervaring hiermee? met die islaendercenter?

Sandrina

Re: Wie heeft ervaring paardrijden in Denemarken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:28

Ik heb geen ervaring met dat centrum, maar ik als ik die site en die folder zie, zou ik zeggen gaan! Ziet er goed en verzorgd uit.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:28

ok maar ik zie wel wat het volgend jaar word Clown

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:17

hoi schreef:
ok maar ik zie wel wat het volgend jaar word Clown

Heb je nog tijd zat om je te oriënteren op een fijne vakantie.
Wordt het echt Denemarken? Ik heb ook mooie sites in Zweden. Een ervan is van nederlandse mensen die met hun ijslanders naar Småland zijn gegaan.
Als je even zoekt in een van de twee topics over rijden/ trektochten in Zweden dan vind je ze.
Een andere is van een zweedse, die een beetje Nederlands spreekt Mia die met Basjkir paarden rijdt rond het Siljanmeer. Ik wou daar volgend jaar heen gaan, misschien ook iets voor jou? De site zooek ik op voor als je interesse hebt OK?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:27

Ik heb ook in Denemarken gereden, bij Henne strand. Ook op ijslandse pony's. Ik vond het helemaal super, gezellige begeleiding en goed verzorgde paarden. Lekker plankgas het strand over.

Vaak spreken ze op dat soort bedrijven beter Duits dan Engels, dus het zou best eens kunnen zijn dat het Duitstalig uitgelegd wordt, maar don't worry: je komt er wel uit!

Zeker doen!!!!!

Veel plezier!!! Haha!
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 08-08-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:28

ja ik heb even rondgekeken op dit forum en ik zag ook die zweedse site heb ik gezien met die ijslanders maar ik moet dan wel met het vliegtuig en kan je ook ergens met het vliegtuig nar Smaland toe?

En bedankt MLoeser Haha!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:14

Waarom moet je met het vliegtuig? Er rijden prachtige en goedkope treinen. Alleen even reserveren da's alles.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:34

Maar ik woon helemaal in Maastricht maar goed het is een tip maar ik wil gewoon wat iedeetjes voor een volgende vakantie vind ik ook leuk daar zit ik nou juist te kijken snap je van iedereen leuke ervaringen horen Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 01:15

Is wel lekker rijden daar. Zeer dicht bij het strand maar ja, dat kan ook niet anders als je op een eiland zit. Haha!
Ik woon er zelf een goed half uur vandaan.
Als je daar wil gaan rijden dan raad ik je af om ook op het eiland te verblijven. Het is daar enorm toeristisch, vooral veel duitsers, je komt er vaak ook verder met duits dan met deens, echt verschrikkelijk. Je kan beter een huisje ofzo huren in Skærbæk. Dat ligt een kwartier rijden vanaf het eiland op het vaste land. Het zal hier ook niet goedkoop zijn maar je zal vast wel veel sparen. En doordat je dan ook vlakbij meerdere supermarkten zit is ook dit goedkoper.
Laatst bijgewerkt door Judje op 12-08-08 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote van beginpost verwijderd

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 09:28

ok gbedankt Mandyr goeie tip Tong uitsteken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:49

Graag gedaan. Haha!

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:26

Helemaal top daar! Een paar jaar geleden in het voorjaar daar paard gereden (dus voor het seizoen dat de Duitsers komen). Er zijn volgens mij twee bedrijven die daar met Ijslandse paarden rijden op het eiland Romo (met van die schuine streepjes door de O heen -> /). De paarden waren super fit (vroeg in seizoen), net harnachament en als begeleiding kregen we een soort Menthal Theo llook-a-like mee Tong uitsteken ). De paarden zagen er goed verzorgd uit. Onderweg werd er een rustmoment voor de paarden gehouden.

Mooi gebied, je kan zowel in de bossen/ duinen rijden of kiezen voor een strandrit. Bij eb is het water honderden meter verwijderd van de duinen. Het is een eiland wat in de zomermaanden overbevolkt is door Duitse vakantiegangers, ze rijden met hun camper/ caravan zo het strand op (een deel is autostrand).

In een rit van circa 2 uur heb je het grootste gedeelte van bos/ duinen gezien. Onderweg zijn we ook nog hertjes tegengekomen.

Toppie hoor!

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 14:01

mexxiemaal schreef:
Helemaal top daar! Een paar jaar geleden in het voorjaar daar paard gereden (dus voor het seizoen dat de Duitsers komen). Er zijn volgens mij twee bedrijven die daar met Ijslandse paarden rijden op het eiland Romo (met van die schuine streepjes door de O heen -> /). De paarden waren super fit (vroeg in seizoen), net harnachament en als begeleiding kregen we een soort Menthal Theo llook-a-like mee Tong uitsteken ). De paarden zagen er goed verzorgd uit. Onderweg werd er een rustmoment voor de paarden gehouden.

Mooi gebied, je kan zowel in de bossen/ duinen rijden of kiezen voor een strandrit. Bij eb is het water honderden meter verwijderd van de duinen. Het is een eiland wat in de zomermaanden overbevolkt is door Duitse vakantiegangers, ze rijden met hun camper/ caravan zo het strand op (een deel is autostrand).

In een rit van circa 2 uur heb je het grootste gedeelte van bos/ duinen gezien. Onderweg zijn we ook nog hertjes tegengekomen.

Toppie hoor!

nou goed nieuws