Beugelriemen megauitgerekt na 1 uurtje, wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

yvetjes

Beugelriemen megauitgerekt na 1 uurtje, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 17:54

Gisteren heb ik nieuwe dressuurbeugelriemen van BR gekocht (met zo'n gesp onderaan, en enkele riem bovenaan). Mijn oude waren zondag stuk gegaan en ik had gisteravond dressuurles dus mijn zadel met nieuwe riemen netjes in orde gemaakt.

Met opstijgen vond ik al dat er aardig wat vering in de riem zat, maar dat is misschien ook omdat ze nog "bol" staan dacht ik nog. Na even losstappen vond ik mijn ene beugel iets langer dan de andere worden. Ik heb even gedraafd en heb toen de beugels van kant gewisseld want ik dacht dat het misschien aan het opstijgen of aan de druk op 1 kant zou liggen. Ik heb toen een uurtje gereden en de beugels bleven rekken, tussentijds de gaatjes elke keer korter gemaakt. Na de les bleek 1 riem wel een cm of 8 langer te zijn geworden als de andere riem! Ik ben vandaag meteen teruggegaan naar de winkel want dit is toch niet acceptabel Verward .

Nu de vraag: de ruitersportzaak geeft aan de riemen terug te sturen en gaat ervan uit dat ze dan nieuwe krijgen. Ik kan dan kiezen of ik die wil, of krijg geld terug (wat ik keurignetjes vind). MAAR... wanneer BR nu zegt dat dit niet onder hun aansprakelijkheid valt, dan heb ik dus gewoon pech, want de ruitersportzaak geeft aan dat dit niet hun verantwoordelijkheid is.

Nu ga ik ervan uit dat BR zo net is een nieuwe set riemen te sturen, maar stel dat dat niet gebeurt. Welk recht heb ik dan??

Ik weet niet of het hier goed staat omdat de vraag ook enigzins juridisch is

Judje

Re: Beugelriemen megauitgerekt na 1 uurtje, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:38

HAR --> TAO

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:09

die winkel zou dan toch gewoon moeten zorgen voor nieuwe/andere? zou helemaal mooi zijn als ze geen enkele verantwoording zouden nemen, je hebt de bon toch nog wel?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:26

Volgens mij is het nog steeds zo dat jij een koopovereenkomst aangaat met de ruitersport winkel zelf.
Dus de ruitersport winkel moet voor deugdelijk product zorgen wat aan de verwachtingen voldoet. De winkel kan dus niet zomaar de klacht afwimpelen op in dit geval BR. (en jou dus met lege handen laten staan, mocht BR beslissen dat het hun "schuld" niet is).

Kortom jij hebt recht op een paar goede beugelriemen die aan de verwachtingen voldoen en dus niet zo absurd veel uitrekken.

Btw Kieffer/Stubben beugel riemen zijn zover mijn ervaring reikt zeker aan te bevelen.

Viper03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:25

Ben het met studiemiep eens. Jij hebt een artikel gekocht wat niet aan de verwachtingen voldeed die je er van tevoren van had, dus kan je het terugbrengen naar de winkel waar je het gekocht hebt en moet je je geld terug krijgen, of ze moeten een andere oplossing aandragen.
Je zou even kunnen afwachten wat ze bij BR doen, maar als ze moeilijk gaan doen, moet je hun gewoon op het bovenstaande wijzen, dat het niet voldeed aan jouw verwachtingen!!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:27

Je hebt een koopovereenkomst met de winkel, niet met BR.
De winkel moet jou schadeloosstellen, hoe ze het met BR regelen is hun zaak.
Voet bij stuk houden, gewoon andere beugelriemen eisen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:57

Die winkel moet jou gewoon nieuwe beugelriemen of je geld terug geven, volgens mij is dat gewoon wettelijk zo geregeld.

En een beetje offtopic, maar zat er in een riem meer rek dan in de andere, of zit jij gewoon zo scheef? In dat laatste geval is t voor jou een geluk bij een ongeluk, weet je meteen dat je flink aan je zit moet gaan werken Haha!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:48

Zelf heb ik stijgbeugels met zo'n laagje ertussen dat zorgt ervoor dat ze niet uitrekken . Misschien een tip als je andere uit mag zoeken

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 08:17

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal ongetwijfeld een beetje scheef zitten maar niet niet zoveel, en daarnaast heb ik de beugelriemen na een kwartier al gewisseld, en hij bleef ook toen rekken (maar dan aan de andere kant).

Ik ben achteraf te aardig geweest om niet meteen voet bij stuk te houden bij de ruitersportzaak zie ik. Ik wacht het nu nog een week af, mocht er dan nog geen reactie zijn vanuit BR dan zal ik verhaal halen en wil ik andere beugelriemen. Heb nu mijn oog laten vallen op de beugelriemen van Bates (ook dressuur maar dan wel versterkt en ook met leer). Moet alleen nog eens goed naar de maat kijken want daar zag ik maar 1 maat en die lijkt me nogal lang....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:06

zou idd gauw terug gaan en gewoon je geld terug eisen en niet nog een keer beugelriemen van br nemen Lachen

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:56

yvetjes schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal ongetwijfeld een beetje scheef zitten maar niet niet zoveel, en daarnaast heb ik de beugelriemen na een kwartier al gewisseld, en hij bleef ook toen rekken (maar dan aan de andere kant).

Ik ben achteraf te aardig geweest om niet meteen voet bij stuk te houden bij de ruitersportzaak zie ik. Ik wacht het nu nog een week af, mocht er dan nog geen reactie zijn vanuit BR dan zal ik verhaal halen en wil ik andere beugelriemen. Heb nu mijn oog laten vallen op de beugelriemen van Bates (ook dressuur maar dan wel versterkt en ook met leer). Moet alleen nog eens goed naar de maat kijken want daar zag ik maar 1 maat en die lijkt me nogal lang....

Is een bekend probleem bij die beugelriemen van BR. Heb hetzelfde probleem gehad.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:09

[quote="studiemiep"]Volgens mij is het nog steeds zo dat jij een koopovereenkomst aangaat met de ruitersport winkel zelf.
Dus de ruitersport winkel moet voor deugdelijk product zorgen wat aan de verwachtingen voldoet. De winkel kan dus niet zomaar de klacht afwimpelen op in dit geval BR. (en jou dus met lege handen laten staan, mocht BR beslissen dat het hun "schuld" niet is).

Kortom jij hebt recht op een paar goede beugelriemen die aan de verwachtingen voldoen en dus niet zo absurd veel uitrekken.

Ik ben er idd ook zeker van dat het zo werkt.
Ik heb zelf geen ervaringen met deze beugelriemen, maar als het echt vaker voorkomt zou ik mijn geld terugvragen en andere (merk) kopen.
Je hebt er in ieder geval recht op!! Laat je niet afschepen!
Veel succes ermee!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:42

helemaal mee eens! je gaat een overeenkomst met de ruiterzaak aan dus deze moeten dit ook netjes voor jou oplossen. tussen de ruiterzaak en br heb jij niets mee nodig. Jij verwacht gewoon dat de door jou gekochte spullen gewoon goed zijn zoniet dan moeten ze het maar oplossen:D