Jong paard + wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Jong paard + wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:47

Hallo allemaal Doei!

Mijn nieuwe paard is nu 3 jaar en wordt in mei 4 jaar.
Momenteel wordt hij zadelmak gemaakt,in september wordt hij dan wss naar de manege waar ik rijd gebracht waar ik hem onder begeleiding zal opleren en zodra hij basis springen & dressuur kent komt hij thuis te staan en ga ik in de club verder lessen met hem nemen.
Als hij er klaar voor is ben ik dan ook van plan om volgend jaar wedstrijden met hem te startten (in de zomer).
Natuurlijk eerst enkele wedstrijden alleen dressuur om even te wennen enz..
Maar mijn vraag is nu,is het wel of niet goed om met een 4-jarig paard op wedstrijd te gaan springen of kan ik beter nog even wachten ?
Als ik volgend jaar al aan springen ga beginnen zal ik natuurlijk bij de aspirante startten (80 cm ong.).
Maargoed,wat raden jullie mij aan ?
Doen,of beter wachten ?

Alvast bedankt Knipoog

DivaS

Re: Jong paard + wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:50

Gewoon starten voor de oefening. Vaak neem ik mijn jonge paarden zo al een keer mee om daar lekker rond te rijden!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:31

Gewoon starten, en zorg dat je met een jong paard goede begeleiding hebt(Privé les) Mijn paard gaat nu sinds half januari mee op wedstrijd en door ervaring gaat het steeds beter Ja

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:08

Je kan prima starten, zeer goed voor de ervaring al op zo'n jonge leeftijd, vind ik persoonlijk. Springen zou ik wel op een laag pitje zetten. Knipoog

Ufsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:12

Ik zou ook gewoon starten, nog niet iedere week,
Maar het is een goede manier om ervaring op te doen en erachter
te komen wat verbeterd moet worden. Je komt de problemen toch wel tegen op wedstrijden.