Hoe leren chaps schoonmaken? :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeeu

Hoe leren chaps schoonmaken? :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:27

Nou ik heb dus nu net een paar dagen (ik geloof 3) nieuwe chaps. Leren chaps nog wel Haha! Alleen zijn ze behoorlijk stug nog, en wil ik weten wat ik er mee kan doen om het soepeler te krijgen (inlopen ben ik mee bezig Tong uitsteken). En wat je er beter wel en niet op kan smeren om ze schoon/soepel te krijgen. Lachen

Dit zijn de chaps;
Ze zijn van Global.
Afbeelding

Ik heb ze er maar even bijgezet omdat ik niet zeker wist of het nog verschilt per merk ofzo Lachen

Wie-o-wie kan mij helpen? Clown

Ps.. Ik heb ook een supermooie rijbroek van global, zo'n geruitte Haha! Ben er helemaal blij mee Tong uitsteken

x_LoTjE_x

Re: Hoe leren chaps schoonmaken? :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:54

Ik gebruik eerst een vochtig doekje en daarna schoenpoets om mijn leren chaps schoon te maken.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:00

Ze zijn dan wel niet van petrie, maar petrie heeft een onderhoudssetje (reiniginsmiddel+onderhoudsmiddel) die je heel goed hiervoor kan gebruiken! Ze gaan er ook heel mooi van glimmen Haha! Knipoog

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:10

Oke bedankt Tong uitsteken Is ledervet eigenlijk slecht voor chaps? Bloos Mijn ouders denken dat ik het daarmee kan schoonmaken maar volgens mij niet..

Mijn vader zei zo; "Ja je kunt het er rustig mee schoonmaken, het is immers van leer netzoals je zadel en hoofdstel."

Maar volgens mij kan dat helemaal niet..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:15

Ik maak ze altijd schoon met de leerreiniger van Passier. En daarna haal ik er een vette doek overheen. Klaar en mooi weer.
Bij kalende plekjes doe ik er wat Petrie poets overheen, maar Kiwi schoensmeer is ook goed.

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:33

Ik doe afspoelen met water, laten drogen en dat men zo'n productje dat EFFEKT noemt Knipoog
(Is zoon beetje de goedkope versie van de petrie onderhoudsspullen. Bloos )
Maar het werkt prima en werd aangeraden door de ruitersop Tong uitsteken

Meisjes bij mij op stal gebruiken ook Kiwi en zijn daar ook zeer tevreden met.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 06:51

Ik gebruik telkens iets anders. Ik heb dat cleaning en de was van Petrie maar ik maak het ook gewoon school met rapide.
Je kan het denk ik wel schoonmaken met ledervet maar je hebt verschillende soorten ledervetten. Je moet het namelijk eerst schoonmaken om het daarna in te vetten om het een mooie glans te geven of waterafstotend te maken.

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 06:53

idd geen ledervet gebruiken daar gaat bij sommige chaps t leer beetje ja hoe zeg je dat vervellen. gewoon schoonmaken met water en dan onderhoudsspul van petrie(of iets dat daarop lijkt) erop. dit kost ongeveer 5 euro bij de divoza

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:14

Leervet (zoals bij de hypowinkels) vind ik maar niks... Je laars word er niet écht schoon mee, het vieze 'verdwijnt' even maar later zit het er weer... Je kan Kiwi schoenpoets gebruiken, maar of ze er soepel van worden durf ik je niet te zeggen. Ik weet niet of Kiwi echt verzorgend is.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:11

Of gewoon schoenenpoets ...

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:31

Nooit je laarzen/schoenen of chaps met leervet schoon maken.
Dit is slecht voor de naden.

Idd zoals eerder gezegd is is de cleaner en creamer van Petrie heel fijn. Ook kan je het inderdaad met een creme doen.

Schoenpoets is fijn om je spullen mee te laten glimmen en op te kleuren, maar niet verzorgend.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:35

ik gebruik eigenlijk wel altijd zadelzeep/lederolie, want ik maak mijn laarzen met invetten meteen schoon... Ik wist niet eens dat het slecht was Bloos .

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:08

Zelfde als dat je leren laarzen verzorgt lijkt me. Geen ledervet inderdaad. Petrie heeft speciaal spul ervoor.

Verder een kwestie van inlopen. Soepeler proberen te krijgen dmv middeltjes zou ik niet doen. Nu zijn ze nog wat te stug. Maar na veel gebruik is dat wel anders en zullen ze waarschijnlijker sneller te slap worden dan je lief is. Of op de verkeerde plek soepel zijn.

Gewoon even de tijd nemen om in te lopen lijkt me het beste Knipoog

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:16

Dat witte spul van Rapid werkt altijd heel fijn. maar water en een goed vet (ik heb van Devoucoux, dat werkt bijna te goed, mijn chaps zijn gewoon te slap geworden (nu heb ik wel heeel zacht leren chaps, maar dan nog Clown). maar goed: Water schoonmaken en daarna insmeren met een goed vet, kun je trouwens ook opsmeren als je ze aanhebt voordat je gaat rijden ofzo, worden ze sneller "jouw" vorm.