Strand en Bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharif08

Strand en Bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:00

Hallo

Ik wil voor het eest met me pony naar het strand/bos waar moet ik allemaal aan denken en wat kan je pony allemaal oplopen (ben ik even benieuwd naar).

Moet je dan peeskappen omdoen onie.

HELP

Groetjes Gaby

Lizz

Re: Strand en Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:06

Rijd je normaal met peeskappen? Zo ja, dan zou ik ze nu ook om doen. Anders niet, behalve als je weet dat het niet een rustig ritje gaat worden, dan zou ik ze wel voor de zekerheid omdoen.

Verder heb ik altijd een hoevenkrabber, halster (touwhalster) en halstertouw mee. (Ik rijd western en heb om mijn zadelknop van die zadeltasjes hangen, erg handig)

Ook doe ik altijd een cap op, laatst nog een tak van dichtbij gezien, was blij dat ik deze op had Lachen

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:14

jha ik rijd wel altijd met cap,
Alleen als ik buiten ga rijden rij ik met peescappen verder nooit.

maar bedankt voor de tippen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:38

ik heb veel buitenritten gemaakt maar meer dan een mes en een hoevenkrabber had ik niet bij me. Indien wij een buitenrit gingen maken verder weg dan nam ik voor de zekerheid een extra halster en haltstertouw mee maar ook hooi en een emmer. (indine ik geen idee had of er water voorhanden was nam ik ook een emmer water mee).
Veel plezier, Oh ja natuurlijk ook een telefoon maar die heb ik eigenlijk altijd bij me.

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:21

tezien hoe ver je wandeling is .. bandages zou ik zeeeker niet aandoen, dit kan afzakken enzo als er teveel water opkomt ..

getten zou ik eingelijk ook niet aandoen en zeker niet als het een lange tocht is .. misschien wel als het een koele dag is, maar niet als het 20graden is.. heb al vaak gehoord dat paardenbenen oververhit geraken in die getten en dit is nog erger in bandages..
paarden in de natuur hebben ook geen getten aan ..
ook heb ik gehoord dat gebruik van getten en bandages (iedere dag dan ofzo) kan zorgen dat de benen en pezen verzwakken door dat die dingen errond zitten .. weet niet of het waar is maar het lijkt logisch ?
nuja je beslist het natuurlijk zelf Lachen

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:56

Als het goed is horen ze van peeskappen (getten) geen warmere benen te krijgen en al helemaal niet te oververhitten.
Een peeskap is eigenlijk alleen bescherming en bij goed gebruik ondersteunen deze niet en beschermen alleen maar.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 08:37

Peeskappen verhitten de benen toch niet want aan de voorkamp is het toch eigenlijk open,

Maar bedankt voor jullie tips zal der echt wel wat aan hebben zeker met een mes meenemen,
En die mobiel jhaa ik kan niet zonder haha!!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:16

Peeskappen zijn toch helemaal niet nodig? Als er zand tussenkruipt doe je meer slecht dan goed. Een gezond paard heeft zulke "bescherming" niet nodig. Een ongelukje kan altijd gebeuren, maar dan blijf je beter in de piste (alhoewel dat niet altijd een garantie is op ongelukvrij rijden).

Veel plezier op je wandeling!

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:29

jhaa ik rij zelf nooit met peeskapen dus daarom ga ik in het bos der ook niet mee rijden.
En Bolieke jhaa ik vind dat je gelijk hebt met zand der tussen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:22

Bolieke schreef:
Peeskappen zijn toch helemaal niet nodig? Als er zand tussenkruipt doe je meer slecht dan goed. Een gezond paard heeft zulke "bescherming" niet nodig. Een ongelukje kan altijd gebeuren, maar dan blijf je beter in de piste (alhoewel dat niet altijd een garantie is op ongelukvrij rijden).

Veel plezier op je wandeling!

ja precies

Wij rijden altijd zonder, ik had laatst zand tussen de singel, je wil het niet weten, meteen een schuurplek natuurlijk Boos!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:26

Ik heb ze wel bijna altijd peesbeschermers om als ik naar strand ga.
De op- en afritten zijn hier vrij stijl en altijd mul, ze hebben zich dan zomaar aangetrapt...

Ik heb in de al die jaren nog nooit schuurplekken ervan gehad en ga ik ook regelmatig door het water en heb paarden met een gevoelige huid...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:35

Ik rij met zo min mogelijk bescherming en alleen het hoogst noodzakelijke.

Met mn eigen paard alleen strijklappen omdat hij zichzelf soms aantikt als hij moe wordt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:38

Apple schreef:
Ik rij met zo min mogelijk bescherming en alleen het hoogst noodzakelijke.

Met mn eigen paard alleen strijklappen omdat hij zichzelf soms aantikt als hij moe wordt.

Maar jullie hebben ook een wat betere en vlakkere strandopgang volgens mij...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:41

Dat klopt inderdaad Lachen

We gaan wel vaak het duin in trouwens, dus dan heb je het alsnog Lachen (maar goed, dan is het eigen keuze en geen 'must' om op het strand te komen, dat maakt verschil)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:01

Apple schreef:
Dat klopt inderdaad Lachen

We gaan wel vaak het duin in trouwens, dus dan heb je het alsnog Lachen (maar goed, dan is het eigen keuze en geen 'must' om op het strand te komen, dat maakt verschil)

dat is zo, en verder is het natuurlijk aan iedereen zelf te besluiten of je het nodig vindt om wat om te doen... Knipoog