Extra grote dekens.. hellup!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Extra grote dekens.. hellup!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 09:02

Ik heb een grote, maar ook zeer brede KWPN-merrie.. met een borstomvang en schouders à la trekpaard!
Heel stoer, maar wel een ramp om goed passende dekens te vinden. Ik heb diverse dekens in de allergrootste maat (215) en nog zijn ze te klein Huilen - ik heb al geprobeerd de borstsluitingen te laten verzetten, er elastieken aan te zetten voor meer ruimte.. niks helpt echt. M'n dure vliegendeken is ook al weer gescheurd omdat het gewoon te strak over de borst zit.. Kleine of helemaal geen loopsplitten zijn geen uitkomst..

Is er misschien iemand met hetzelfde probleem en/of heb je een tip waar ik eventueel een extra grote deken ( vooral voor de breedte dus) zou kunnen vinden?

Dank alvast!!

nickyu

Re: Extra grote dekens.. hellup!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:04

alle merken vallen iets anders
er zijn evt wel borststukken te koop om de deken te verbreden
en ik dacht (maar weet het niet zeker) dat shires ook dekens voor trekpaarden speciaal had

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:06

Volgens mij bestaan er inderdaad speciale trekpaarddekens! Even informeren dus........

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:07

ik heb me laten vertellen dat de HH dekens groot vallen (215)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:08

HH dekens vallen idd vaak groter.

Probeer anders eens de bucas smartex big neck...speciaal voor paarden met een brede hals (oa koudbloeden) Mijn verzorgpaard heeft ook een giga nek erop zitten en maar nog niet zoveel dat hij uit zn dekens scheurt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 09:22

Dank meiden!
Ik had al gegoogled op trekpaarden en shires.. maar kon zo snel niks vinden.. misschien zoek ik nog wat verder voor een trekpaarden- of shire-forum..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:22

Wij hebben shires op stal maar die hebben weer "gewone" dekens op Nagelbijten / Gniffelen

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:23

Ze hebben van Bucas geloof ik ook dekens voor extra brede paarden.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:26

Ik kan ze eventueel bestellen in een maat 225 cm.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:29

Ik heb dus hetzelfde probleem.

Maar kan je wel helpen van IR:
de regedeken Hurricane is maat 225
de 200 grams Tornado ook maat 225

Deze heb ik zelf

en ook de vliegendeken Vantaggio Buzz-off bij ooteman

en anders moet je even in mijn topic kijken:
[SV] Dekendrama: alles is te krap

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:15

Hey Sabje - dank je wel! Ik zie weer licht aan de horizon!

Ik heb , toen ik haar net had, inderdaad een IR-deken gehad die, dankzij de lange loopsplitten goed paste. Maar m'n dametje is inmiddels gegroeid ( in de hoogte en breedte) en ik wist niet dat IR ook 225 cm dekens had!
Hé, hé.. wie weet.. eindelijk iets zonder tochtgaten!!

Dank allemaal!! Knipoog

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:19

ik weet niet waar je woont, maar ik ga eerdaags een deken op maat laten maken, mijn paard heeft 195 maar een enorme schoft. Deze vrouw kan een speciale deken ervoor maken Lachen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 12:45

Ik woon in het midden van het land, maar voor een goed passende deken wil ik wel ver reizen hoor! Na vier jaar gekluns met gescheurde, niet passende en knellende dekens ben ik 't wel zat Knipoog

Ik heb ook al zitten denken aan een deken laten maken ( zal best duur zijn), dus ik wil best wel weten wie die mevrouw is die dat kan K-Syl! Ik ga eerst maar experimenteren met de adresjes en merken die ik hierboven kreeg, lukt dat niet dan kom ik zeker aankloppen!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:48

De regendekens van HH vallen normaal, maar de staldekend, en met name de highliners vallen erg ruim uit. Probeer deze maar eens. Buitendekens van Rambo kun je een tussenstuk om de borst te verbreden bij bestellen, maar deze dekens zijn weer zeer prijzig. Gaan wel een poos mee mits je paard ze niet uit elkaar sloopt. succes!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:49

De amigo dekens zitten wat hoger op de hals en trekken minder op de borst, misschien is dat een optie?

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:56

Jannepauli schreef:
Ik heb een grote, maar ook zeer brede KWPN-merrie.. met een borstomvang en schouders à la trekpaard!
Heel stoer, maar wel een ramp om goed passende dekens te vinden. Ik heb diverse dekens in de allergrootste maat (215) en nog zijn ze te klein Huilen - ik heb al geprobeerd de borstsluitingen te laten verzetten, er elastieken aan te zetten voor meer ruimte.. niks helpt echt. M'n dure vliegendeken is ook al weer gescheurd omdat het gewoon te strak over de borst zit.. Kleine of helemaal geen loopsplitten zijn geen uitkomst..

Is er misschien iemand met hetzelfde probleem en/of heb je een tip waar ik eventueel een extra grote deken ( vooral voor de breedte dus) zou kunnen vinden?

Dank alvast!!

hai ik heb een brede tinkie en heb bij nikahorseproducts een mooie deken besteld, juist de voorkant bij de borst is wat breder en als je dus een normaal/tot smal paard heb je niks aan deze dekens...maiadres van haar staat op de site..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:27

Kangaroo_Syl schreef:
ik weet niet waar je woont, maar ik ga eerdaags een deken op maat laten maken, mijn paard heeft 195 maar een enorme schoft. Deze vrouw kan een speciale deken ervoor maken Lachen

Waar heb je dat laten doen? Daar ben ik heel benieuwd naar Ja

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:13

Mijn trekpaard past in een HH 215 fleecedeken, met andere dekens heb ik geen ervaringen... Weet wel dat de meeste trekpaarden gewoon in een 215 of 205 passen, de achterkant is dan wel een jurkje Haha! . Maat 225 bestaat overigens ook wel bij een aantal merken. Speciale trekpaarddekens heb ik nog nooit van gehoord...
Fora: www.heavyhorses.info www.trekpaarden.eu

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:19

Ik heb het nog niet laten doen, maar ben het wel van plan.
Ten eerste moet die deken gewoon lekker zitten voor mijn paard en ten 2e zien die witte haren er niet uit (niet dat het voor mij heel erg is, maar dan zit t niet goed)

Zal het morgen even aan mijn moeder vragen en t plaatsen in t topic Lachen

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:17

ooteman verkoopt van hun eigen merk vantaggio maat 225. regendekens winterdekens vliegendekens zweetdekens enz. misschien dat je dat kan proberen? terugbrengen als het niet past kan altijd .. zijn ze niet zo moeilijk mee..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:31

ik heb in het verleden een deken laten maken, extra lang opzij zodat ik hem kon gebruiken op het moment dat mijn paard nog voor de wagen stond (Bij een stop oid).
De kosten voor deze speciale deken kwamen overeen met een deken direct kant en klaar gekocht uit de winkel met een gewone dekenafmeting.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:07

Ik heb mijn winterdeken in 225 bij Ooteman weg... Prima kwaliteit overigens.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:46

Ik ga even vragen aan onze kapster, zij heeft veel belgen aan huis staan en enkele hebben in de winter een deken op. Ik ga er morgen even naar toe en dan hoor je het waar zij ze koopt Lachen

[edit] een belgen maat gaat dat passen eigenlijks?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 23:19

Ik heb vandaag even een rondje ruitersportzaken bij mij in de buurt gemaakt maar niemand had dekens groter dan 215.. ik ga dus maar contact zoeken met Ooteman (in de hoop dat eventueel een niet-passende deken wel teruggenomen wordt). Ik vond die bordeaux-roze vliegendeken op hun site wel mooi! Verder heb ik een regendek nodig, en een regendichte winterdeken, niet al te dik gevoerd.

Super al die tips en het meedenken - bokt weer op z'n best!! Pling Dankjewel allemaal!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:22