buitenrit ze wil de hele tijd in draf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeltsje24

buitenrit ze wil de hele tijd in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:51

hey wat ik me afvraag is als ik op buitenrit ga met mijn paardje dan wil ze gelijk al beginnen met draf de hele tijd haal ik haar terug naar stap en toch elke keer gaat ze terug naar de draf ze voelt zich vast erg happy in het bos maar heeft iemand een idee hoe ik haar hier in controle kan houden want als we het eerste stuk langs de weg gaan wil ze al een draf gaan inzetten dan kan ik het niet tegenhouden elke keer maar in het bos tja dan gaat ze en ik krijg haar wel terug in de stap maar ze gaat iederekeer zelf in de draf en dat kan niet de bedoelling zijn hoe leuk ze het ook vind!!!!

heeft iemand hier suggesties voor ????? Vingers aflikken

bentebente1

Re: buitenrit ze wil de hele tijd in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:05

Pff. , 'da's lastig! Tong uitsteken
Misschen moet je eens proberen een hele buitenrit, alleen maar te stappen, en als ze harder wilt, haar gewoon, omdraaien of een xtje een beetje boos worden, want ze moet wel luisteren.
dadelijk moet je wachten met oversteken, en dan draaft ze. niet echt handig!
Succes!

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:10

Wat ik doe als mijn pony te hard wilt met buiten rijden, is gewoon het moment dat hij te hard gaat en niet op een ophouding of stemhulp reageerd, een kleine volte maken. Als het niet helpt meerdere achter elkaar. Dan wordt hij het vanzelf zat, en luisterd hij weer naar mij.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:12

Zoals al gezegd: een volte maken of als je in het bos bent tegen een boom aanzetten als ze écht niet luisterd. Maar als ze stapt moet je ook ontspannen, bijv. even iets langere teugel geven.

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 20:16

okeee nou ik zal het weekend eens jullie tips proberen ben benieuwd !!!! ik laat het jullie wetennnn

I_n_g_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:04

ik heb ook een paard die houd van racen in de bossen. Je moet hem gewoon heel vaak stil zetten (niet 1 seconden maar minimaal 5 sec) en dan weer stappen. hele tijd overgangen maken naar halt stap halt stap halt stap. als ze dan heel braaf is ga je overgangen maken van draf naar stap (en als ze dan weer sterk wordt meteen weer naar halt) dat gaat echt goed. ook een volte kan idd helpen en als ze bij mij blijft drammen zet ik haar ook wel eens enkele passen achterwaarts (en idd een keer goed boos worden Haha! ) ook op paden waar ze altijd draaft dit doen, en waar ze het juist niet verwacht om te draven kun je haar het beste in draf zetten want dan verwacht hij het niet.

Succes ermee!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:33

Wat je ook kan doen is je paard voor de rit longeren of in de bak rijden, zodat je paard vermoeid is en de buitenrit rusitg loopt. Je moet hem alleen wel vaa belonen, omdat hij rustig is

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:34

Wanneer hij een gang harder wil, ga jij een gang terug. Dus zodra hij gaat draven, neem jij hem terug naar halthouden. En pas stappen zodra jij dat wil Lachen

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:10

Je kunt eerst gaan rijden in de bak, dan is hij een beetje moe. Verder kan het ook zijn dat hij alles nieuw en spannend vindt, maar ik weet niet of je bijna dagelijks/wekelijks buiten rijdt of af en toe buitenrit. Rijdt je regelmatig in de bossen, dan zou hij idd moeten luisteren naar je en wees streng en duidelijk in het begin dat je wilt stappen. Je moet ook ontspannen als hij zich ontspant in stap, dus beetje lange teugels. Knipoog

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:57

Ik zou idd overgangen maken naar halthouden, na een paar keer zijn ze het zat hoor! Knipoog

Rkayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:23

laten draven tot ze moe is?

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:02

ik heb haar nu wel beter onder controle maar als we met meerdere paarden zijn dan is ze nog steeds erg voorwaarts en moet ik haar elke keer inhouden maar ze luisterd nu wel beter naar mij als we buiten zijn heb wat oefeningen gedaan zoals halt houden en veel overganger geprobeerd ... en nu ik vaker met haar buitenrij word het wel beter ... in de bak niet vooruit te branden maar buiten wel hmm hahah echte merrie streken