Heb een tijdje terug een vraag gekregen van iemand hier uit de buurt, heeft Friezen en wilde weten of ik ook wel tijd had om er eentje van hem door te trainen.
Hij weet hoe ik rij, wat voor werk ik gedaan heb, en dat ik dus niet ff puur voor de recreatie rondjes ga rijden
(er loopt al een meisje dat dat doet, maar als de paarden echt een beetje voor elkaar moeten worden gemaakt voor de verkoop komt dat niet goed) Ik ken die man al jaren, en er valt best mee te praten. Ik hoef niet rijk te worden ofzo, maar wil er wel een paar centen aan verdienen als ik voor hem wat ga rijden (dat gaat hij immers ook doen als ie zo'n dier dan verkoopt)
Welke constructies houden jullie daar nou op na? Trainingsgeld en een x percentage mee als het paard wordt verkocht? En aan hoeveel moet je dan denken? En wedstrijden? Gewoon bonnetjes 'declareren' zeg maar?
Ik ben geen topruiter hoor, start M2, maar heb bijv. in het verrichtingsonderzoek gereden, handelsstal in amerika was ik (enige) stalruiter, heb wel veel verschillende paarden gereden. Nu is het mijn werk, maar dat is het tegen die tijd dus niet meer.