Aanhanger gewicht enzo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

102446

Aanhanger gewicht enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:33

Hallo! Na een succesvolle oefenwestrijd ben ik op zoek naar een 2dehands trailer.
Mijn vader rijdt een volvo stationcar automaat. Met de nieuwste afneembare trekhaak van volvo. Ik heb opgezocht op het typeplaatje dat het maximale aanhangergewicht van deze auto 1600 kg is.

Nu mijn vraag, wat mag mijn vader trekken? Alleen 1,5 paards of ook een 2 paardstrailer?
Ik heb namelijk gehoord dat hij wel 2 paards mag trekken zolang er maar 1 paard in staat, maar iemand anders noemde dat weer onzin.

Groetjes en alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-08 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd. Dat kan op EA :)

Brainless

Re: Aanhanger gewicht enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:38

Het type plaatje van de trekhaak zegt niets over wat de auto mag trekken hoor!!
Daarvoor moet je op de papieren van de auto kijken.

Mijn auto mag op papier 1200 trekken, maar op het typeplaatje van de trekhaak staat ook 1600.
Die 1600 geeft aan wat de trekhaak aan kan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:41

idd even op www.rdw.nl kijken Haha!
verder kun je makkelijk met een 2 paards trailer rijden en daar maar 1 paard in zetten! weeg de voor en nadelen af... 1,5 paards is meer ruimte en kan je bijv in de trailer zadelen... 2 paards staan ze vaak wat steviger omdat de ruimte wat smaller is enz enz

succes met zoeken Pling

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:43

Hoeveel je vader mag tekken, weet ik niet Haha! Maar de auto van je vader mag 1200 trekken. Dus de trailer met paard mag niet meer dan 1200 kilo wegen. Ook al kan de trekhaak meer aan, de motor van de auto dus niet. Als je een lichte 1 paardstrailer vind (dus waarschijnlijk wel met houten bodem, dan weegt hij tussen de 600 en 800 kilo) en een niet te zwaar paard hebt, dan kan dat wel. Een tweepaardstrailer met 1 paard er in is meestal meer dan 1200 kilo..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:44

Voor alle perikelen rondom rijbewijzen, trekhaken en gewichten; lees de FAQ. Wat daar staat is correct, iemand die iets anders beweert, praat onzin.
Je vader trekt geen trailer, ben ik heel gerust op Haha! en de rest is vooral afhankelijk van welk rijbewijs hij heeft.

Wat die trailer betreft: ik zie dat anders, wil enkel nog houten bodems, die ik dan zelf inbouw.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:51

voor het geval je de FAQ niet kunt vinden omdat je nog nieuw bent op bokt : Maya @ [TAO] FAQ TAO

heeft je vader B of BE?

atlar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:56

1,5 paards of 2 paards maakt niet uit want een poliaster 2paards is soms lichter dan een houte 1,5 paards. op de papieren van de trailer moet je kijken want daar staat t maximaal geremd trailer gewicht en daar moet je je aan houden. als je erniet uit komt kun je ook op de site www.rdw.nl kijken of de rdw (rijks dienst wegverkeer) bellen om t uit te zoeken die kunnen je precies vertellen hoeveel t moet zijn met paard of zonder paard. succes gr atlar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:34

atlar schreef:
1,5 paards of 2 paards maakt niet uit want een poliaster 2paards is soms lichter dan een houte 1,5 paards. op de papieren van de trailer moet je kijken want daar staat t maximaal geremd trailer gewicht en daar moet je je aan houden. als je erniet uit komt kun je ook op de site http://www.rdw.nl kijken of de rdw (rijks dienst wegverkeer) bellen om t uit te zoeken die kunnen je precies vertellen hoeveel t moet zijn met paard of zonder paard. succes gr atlar

Kijk je ook even in de link die cissy geeft; deze opmerking is iets te kort door de bocht en geldt alleen in bepaalde gevallen.

102446

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 17:08

Heej. bedankt voor al jullie reacties. Ik was nog vergeten te vermelden dat mijn vader gewoon BE rijbewijs heeft dus dat het daar niet aan ligt.

Wel weer grappig dat iedereen wat anders zegt XD Ik ga snel even op de links kijken.

x

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:35

daarom heeft Margreet dan ook die FAQ gemaakt, juist omdat iedereen weer wat anders zegt, deze regels zoals in de FAQ omschreven zijn de enige juiste! Lachen