Hallo,
Ik zit met een probleempje. Wij hebben al drie jaar dezelfde groep paarden op wei staan. Drie van ons en een pension pony. Mijn paard heeft vorig jaar een soort van eczeem gehad waardoor hij een deken op moest. Hier is in de groep nooit een probleem over geweest.( want hij ziet er ineens wel anders uit)
Nu is die eczeem gelukkig voorbij maar hij wordt helemaal lek gestoken door dazen. Hiervoor heb ik hem een deken gekocht van Imperial riding. Past goed paard is ook helemaal happy.
Toen ik hem gister terug in de wei zetten begon de pension pony heel agressief tegen hem te doen. Bijten en slaan.
Terwijl mijn paard zich dat normaal nooit laat welgevallen, liep hij deze keer gewoon weg en negeerde hem. Na een kwartiertje vonden wij het rustig genoeg om hem alleen te laten.
Nu heb ik hem vanmorgen letterlijk van de wei moeten slepen. want zijn linker voor en achterbeen zijn flink toegetakeld. Waarschijnlijk dus door die pony.
Deze pony wordt nog maar zelden gereden door zijn baas ong. 1 keer op de twee weken. Nu is ze al vier weken niet meer geweest. Kan dit een soort frustratie van de pony zijn? en wat kan ik hier het beste aan doen.
Het vreemde hiervan ook is dat de pony altijd onderaan de rangorde heeft gestaan dus zijn gedrag begrijp ik niet.
Kunnen jullie me helpen?
groetjes