In een paar maanden is het daar echt een troep geworden met hout, spijkers, glas, ijzerdraad, schrikdraad en jacobskruiskruid in het weiland. Mijn paard heeft meerdere wonden en litekens hieraan over gehouden, maar ik kon geen stal vinden, nu hebben wij een stal gevonden waar we dan ook zo snel mogelijk naar toe gaan.
De stallen worden nooit gemest terwijl dit wel hoort en zo is afgesproken en wij daar ook E 1650 voor het gehele jaar hebben betaald voor :
Voer < Kregen ze niet
Binnen buiten zetten
Stallen mesten < Werd 9 van de 10 keer niet gedaan
En een net weiland < UHUM
Er ligt minstens een laag van 30 cm vol mest en schimmel, gelukkig staat hij nu niet in de stal met dit weer maar.. Ik mest altijd zelf, maar ik ben een week weg geweest en zag duidelijk dat hij niet gedaan was en heb expres toegekeken onder het mom : Balou staat nu toch in de wei, regen of niet.
Mest beschimmeld, hondenpoep, bloed van ?
Ondertussen heb ik al meerdere spijkers uit Balou zijn hoef gehaald en meerdere wonden verschoond, ik ben blij dat hij dat allemaal toelaat want met wandelen is het zo'n schijterd. Ik was daarom ook best nerveus toen hij een wond had bij zijn achterbeen net boven zijn hoef aan de achterkant, ja het heeft een naam maar ben het even vergeten..
Gelukkig deed hij heel rustig en kon ik het verschonen, hij heeft maar een paar keer terug getrokken, waarschijnlijk toch omdat het niet fein voelde, het was een vrij grote wonde en leek door iets scherps te komen zoals een stuk ijzer of glas ?
Ook heeft hij een keer tussen het schrikdraad vastgezeten terwijl ik nog zo had gezegd tegen de stalhouder :
Wilt u dat aub opruimen Balou zit er heel de tijd mee te spelen..
Nee dat wou hij niet want dat was onzin, het was geen 5 sterren hotel. Nee dat verwacht ik ook niet voor die prijs maar..
Zelf heb ik het opgeruimd maar de volgende dag lag het weer zo en de stalhouder vertelde mij dat ik het moest laten liggen omdat de paarden het toch weer zo maakte.
Ook is hij ontsnapt uit het weiland en stond op de straat, maar wat heb ik toch een stoer paard op die goede momenten, nog nooit was hij op straat geweest maar ik kon hem vrij makkelijk pakken.
Het was dat mijn moeder voorbij reed want de stalhouder ging net weg en had niks gezien...
Ondertussen verkopen ze alles wat er staat, de palen, het stroom apparaat en het draad..
En alle andere paarden zijn ondertussen al weg, de laatste vertrokken vorige week en dat waren de twee van de stalhouder.
Balou is nu heel verdrietig, en best nerveus.
De stalhouder houdt zich niet aan het contract moet ik dat dan ook wel doen ?
160 euro betalen voor niks ? We gaan weg en hij heeft geen kosten aan ons gehad, helemaal niet hij heeft misschien 3 maanden normaal voor Balou gezorgd en daarna ging het echt naar beneden.
Als hij zich niet aan het contract houdt, moet ik dat dan wel doen ?
Wat vinden jullie ?
O ja de andere stal is goedkoper en beter, en daar staat een paardje van de vorige stal ook

Zie: [VSW] Welkom op : [VSW] Verzorging en Stalling en Weide.