mijn pony heeft eczeem en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zou jij hem binnen of buiten laten staan met eczeem deken?

wel buiten laten staan
2 (33%)
niet buiten laten staan
Geen stemmen
alleen tussen 10 en 4 buiten
4 (66%)

Totaal aantal stemmen: 6

eef_007

mijn pony heeft eczeem en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:36

vandaag is de verklaring gelegd mijn pony heeft eczeem terwijl die dat
vorig jaar nog niet had en daarvoor ook niet maar goed hij is pas 4 dus het kan.

wat nu?
hij heeft een bucas eczeem deken.
en ik behandel hem iedere dag met betadine shampoo was ik hem en daarna doe ik cardiflor creme erop tegen de jeuk het helpt ook werkelijk goed.

kan ik mijn pony dag en nacht buiten laten staan?

en is het normaal dat mijn pony ook eczeem onder bij buik heeft?

mrie

Re: mijn pony heeft eczeem en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:38

Dag lieve plessante enfante terrible, even totaal of topic de groeten van mij..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:40

hoi,

ik heb ook een eczemer. Typ bij de zoekfunctie zomereczeem in en je krijgt het centraal topic ervan.

Bij mijn haf is het begonnen onderaan haar buik, waar haar haar eigelijk samenkomt.

Ik smeer Liberate. Zyta staat 24/7 op de wei. Dag en nacht dus. Ze draagt geen deken. Ze staat in een open gebied met heel weinig bomen en amper water (behalve om te drinken)

Het komt blijkbaar meer voor bij haflingers en friezen, maar elk paard kan het krijgen en het komt steeds meer en meer voor. Als je meer info wilt kan je me steeds pb'en!

Er zijn trouwens ook paarden die het pas krijgen na 15 jaar ofzo...

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:42

poedersuiker is dat eczeem, mijn paard heeft het ook, ik was hem met teershampoo maar zeker niet elke dag, de huid moet ook rust hebben om te genezen, als je het elke dag wast dan hou je het zacht, het kunnen beter korstjes worden, en ik smeer het in met sweet itch en dat helpt bij mij wel, je paard zal er wel meer last van hebben als hij dag en nacht buiten staat want dan heeft hij wel heel veel contact met de muggetjes, maar met een goed deken moet het zeker schelen!!
heel veel succes!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:42

onder de buik komt voor,mijn fries heeft dat dus niet...
ik heb hem een lever-reinigings middel gegeven,nu heeft hij veel minder jeuk...ondanks dat staat hij in de namiddag al binnen en s'ochtends om een uur of 9 pas buiten...zo houd ik het redelijk in de hand en heeft hij geen plekken op zijn nek enzo.
ik heb geen idee of een deken afdoende helpt zodat je hem s'nachts gewoon buiten kan laten staan,mijn paard heeft geen deken op....
vraag eens aan je da een homeopatisch middel om de lever te reinigen..ik heb ekyrenal van audevard gebruikt,maar dat is niet in nederland te koop geloof ik.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:50

mijn 2,5 jarige haflinger heeft het ook.
hij heeft een exeem deken om en word elke dag ingesmeerd met
sudocreme. en word elke week gewassen met tee tree shampoo.
en over de deken vliegenspray het gaat al beter.
hij heeft het vooral onder de buik ze staart en manen zijn nog heel.
hij heeft geen bomen in het land en bij het hek kan die niet schuren omdat we er een schrikdraatje voor hebben gedaan.
hoop voor je dat het niet al te ver stuk gaat.
groetjes marjoleinft

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:52

Om misschien beter raad te kunnen geven, de TS haar paarden staan in een omgeving waar veel bos is Knipoog dus ook veel knutjes...

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:18

marjoleinft schreef:
mijn 2,5 jarige haflinger heeft het ook.
hij heeft een exeem deken om en word elke dag ingesmeerd met
sudocreme. en word elke week gewassen met tee tree shampoo.
en over de deken vliegenspray het gaat al beter.
hij heeft het vooral onder de buik ze staart en manen zijn nog heel.
hij heeft geen bomen in het land en bij het hek kan die niet schuren omdat we er een schrikdraatje voor hebben gedaan.
hoop voor je dat het niet al te ver stuk gaat.
groetjes marjoleinft

de mijne ook vooral onder de buik bij zijn geslacht iets daarvoor. hij heeft ook deken om het beste kun je wassen met betadine en cardioflor cremer erop doen dan gaan alle wondjes weg. groejts eef
ps staat die van jou ook dag en nacht buiten?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:28

Ik heb ook een pony met exceem, die gaat dus niet voor dag en nacht naar buiten. Ik was haar 1 keer per week met Liberate shampoo en gebruik de liberate creme. Ben zeer goed te spreken over dit spulletje. Ze gaat tussen 11 en 15 uur naar buiten en verder staat ze binnen en zie je er weinig aan.
Ze heeft geen deken om, want die heeft ze er in luttele seconden weer af liggen Haha!.

En idd steeds meer paarden en pony's krijgen exceem, dit komt denk ik vooral omdat het klimaat verandert.

Ik zou de pony niet dag en nacht buiten laten staan, als je over een box beschikt, zou ik hem alleen buiten zetten tussen 11 en 15 uur.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:32