Paard huren, en toch voor de lessen gebruikt worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

principal

Paard huren, en toch voor de lessen gebruikt worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:17

Ik huur momenteel een paardje 2 dgn per week, wat ik had begrepen is het paardje deze gehele 2 dagen voor jou, daarnaast loopt die de andere dagen mee in de lessen, of rust.

Nu komt de smoes dat de "juf" niet kan weigeren tegenover andere klanten die op die dagen ook op dit paard willen rijden. Wat ik ook wel kan begrijpen, maar zij kan dan ook begrijpen dat ik dan niet meer het leasebedrag betaal, maar gewoon het bedrag om los te komen rijden.

Ook omdat ik er best veel tijd insteek als ik er ben, veel oefeningen doe, en zelf soms tussen door kom om dit bij te houden, en nu mijn energie die ik erin steek, zie ik gewoon wegvloeien.

Is dit een stomme gedachte van mij? Of moet ik niet zo zwaar aan tillen. Nu ze dit duidelijk heeft gemaakt, is mijn zin om volledige tijd erin te steken ook weggezakt, en zit ik verder te zoeken waar mijn geduld en tijd wel gewaardeerd wordt.

Het is een geweldig dier, en kan veel leren.

Balou_k

Re: Paard huren, en toch voor de lessen gebruikt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:21

Vind ik geen stomme gedachte, jij huurt dat paardje voor 2 dagen in de week dus moeten die dagen ook volledig van jou zijn vind ik, of ze moet anders met jou hebben afgesrproken en jij ervanaf weet vanaf het begin. Al vind ik het dan nog oneerlijk, dat zou ik gewoon het bedrag betalen om los te mogen rijden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:23

het is niet jouw probleem dat zij klanten moet uitleggen dat het paard niet beschikbaar is. Dan moeten ze het paard niet verhuren als het eigenlijk niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:25

niet jou probleem, ik wou het ook doen maar mn lieveling is nogal popu ( Huilen Huilen ) dus het werd me afgewezen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:26

KLinkt voor mij ook eigenlijk als een soort dubbeldeal, ze verhuurt het paard voor 2 dagen, wil daar geld voor en ondertussen ook nog geld vangen van de lessen. Als jij dat paard 2 dagen per week huurt ,hoort zij het niet in te zetten voor lessen, daarvoor betaal jij namelijk om die dag over dat paard te beschikken. Als ik in jou schoenen stond, zou ik nog even goed nadenken wat te doen. Er zijn meer paarden op de wereld, misschien kan je ergens een paard bijrijden bij een particulier?

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:46

Nou mijn eerste gedachte was ook van dat dit wel erg makkelijk is voor haar, zo verdient ze inderdaad dubbel, maar ook dat ze geen nee durft te zeggen tegen haar andere klanten, en zo even meld dat ik dus niet volledig het paard meer kan huren.

Terwijl zij wel aanbied om dit te kunnen doen. Dit is ook de eerste 5 mnd goed gegaan, ik reed toen een paardje die niet zo geliefd was, en nu rijd ik een nieuw paardje, die je veel kan leren, dus ook uitdaging, en zij eerst akkoord ging en nu zegt dat ze hem ook voor lessen gebruikt, ja dan spaar ik me energie en ga dan maar voor de lol, hoe erg ik hier momenteel van baal, want ik had voor ogen om over een jr of iets langer en vaker te willen huren.

Ai ai, ik moet me maar ook hard opstellen net zoals zij ook doet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:39

Denk dat het eraan ligt hoe de 'verhuur' geregeld is. Op de manege waar wij dressuurtraining volgen en met het 4tal oefenen (via de pc en rv), kun je ook paardjes leasen. Dit houdt in dat je 2x per week een uur les krijgt en 2x per week (een uur) voor je zelf mag rijden. De overige uren lopen ze in de lessen mee. Als je echter een paardje huurt voor 2 dagen, zou je veronderstellen dat je dan die 2 dagen ook de gehele dag de beschikking hebt over dat paardje, maar kan ook inho9uden dat je op die 2 dagen dat paardje een uur kunt rijden en wat extra verzorgen. Weet dus niet precies hoe TS dit 'vast gelegd' heeft.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 21:47

Nou hier melden ze, dat als je huurt kun je volledig huren, of samen of enkele dagen vd week, dan wordt ie niet gebruitk voor lessen of iets, dus kun je komen wanneer je wilt, net als die v jezelf zou zijn.

Nu zijn er enkele paarden die ook alleen voor lease worden gebruikt, en geen enkele manegeles betreden, en voor de enkele dagen gebruiken ze manegepaarden die niet nodig zijn, of waarvan zij die niet indeeld.

Dus de afspraak die wij hadden, wordt, jammer genoeg, door haar afgebroken, dus voor mij wordt het los komen om te rijden, waardoor ik rekening moet houden met de lessen, dit merk je trouwens ook aan het geld dat je betaald.

Voor huren is duurder, dan gewoon een uurtje komen en rijden. Dus er is duidelijk onderscheid.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 07:46

VSW-->TAO

Fennax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 07:49

Ik vind dat wanneer jij voor 2 dagen betaald het paard ook 2 dagen van jou is. Als ze het andere niet kan weigeren moet ze haar paard niet verhuren Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:24

mooi is dat.... houden ze wel rekening met wanneer jij op die dagen wilt komen om te rijden? vast niet... en jij ondertussen maar wel meer geld betalen? als ik jou was zou ik lekker losse uurtjes gaan rijden.
Zo te horen heb je nu helemaal geen rechten meer maar je betaald er wel voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:30

Hoe veel lopen de paarden per dag als ze niet worden gereden?

Op de manege waar mijn paardje staat, is het normaal dat de paarden 2 (soms 1 of 1,5, standaard 2, soms 2,5) uur per dag lopen. Als een paard dan geleast wordt, mag diegene 6x per week rijden. Bij de leaseprijs zit 1 les per week inbegrepen, maar meer lessen is natuurlijk ook mogelijk.

Dan is het dus standaard dat je leasepaard, indien mogelijk met de tijd waarop jij gaat rijden, nog een uur in de les zal lopen.

Ik vind het niet raar, die paarden lopen standaard twee uur, dan kun je m.i. prima de paarden naast het leasen nog dagelijks een uurtje in de les laten lopen.

Vandaar dus de vraag hoe veel dit paard standaard loopt wanneer het niet gehuurd/geleast wordt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:44

Ik ben het niet helemaal met je eens Nouks...ze betaald MEER om het paard alleen te rijden die dag dus zou er ook niemand anders op mogen rijden.Dat was de afspraak. Wil ze het paard dan toch mee laten lopen in een les, dan moeten de kosten in mijn ogen ook naar beneden.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:48

Heb je hierover iets op papier staan? Of zijn er afspraken over gemaakt?
Op zich kan het natuurlijk geen kwaad als een paard 2 uur loopt, maar als ik een paard voor 2 dagen zou leasen dan zou ik het fijn vinden als het die 2 dagen ook "mijn" paard zou zijn. Dus ik vind je reactie helemaal terecht.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:14

Ik zou lekker wat anders gaan zoeken. Ik ben ook wel een bij een manege-tje gaan kijken waar ze zo'n soort systeem hadden. Nou das niks voor mij al die ergernis. De huurder betalen, uitmesten en evt. beslag betalen en vervolgens de manegeklanten er lekker mee laten rijden. Ik zou het echt niet accepteren.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 13:42

Gewoonlijk lopen de paarden 1 of 2 uur per dag, behalve op woe en za, dan misschien 3 uurtjes, nu in de vakantie hebben ze geen lessen, dus kun je komen en ook huren wanneer je wilt, er wordt dan door een ander geen gebruik van gemaakt. Tuurlijk kun je ook huren voor een uurtje, ik wou gewoon recht op 2 dagen voor mijzelf, en daarmee ging ze ook akkoord, maar omdat ze anderen niet wil laten vallen, wordt ik tweede keus, jammer genoeg, want iedereen wil zij plezieren, dan kan ze beter zeggen geen verhuur vd manegepaarden alleen los betalen wanneer je wilt rijden.

Ik ga ook nog rond kijken in mijn woonplaats, vanaf volgende mnd ga ik gewoon los betalen om te rijden.

Ik moet wel zeggen , dat ik flink baal, want ik kijk er altijd naar uit, ja degene die je wel kunt huren zijn de paardjes die niet zo gelieft zijn, daar kan ze altijd een wel een dagje zonder.

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:43

Haai Haha!
Ik leas nu ook een paard 2 dagen in de week... Bloos
ik moet altijd wachten totdat de lessen zijn afgelopen en dan nog een uur rust (word meestal rond 5 uur).
Ik Vind dit zelf wel belachelijk want betaal 90,- voor Zelfde Probleem alleen jij kan het nog anders regelen maar ik niet dan moet ik stoppen Ach gut

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:57

Ik vind als je een paard leased, mogen ze hem niet gebruiken voor de lessen. Zo verdienen ze er dubbel aan. Dat vind ik echt niet kunnen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:01

Happy_Liz schreef:
Ik vind als je een paard leased, mogen ze hem niet gebruiken voor de lessen. Zo verdienen ze er dubbel aan. Dat vind ik echt niet kunnen!!

Als een paard 2 uur per dag in de les loopt, verdient een manege toch ook dubbel aan zo'n paard? Als ieder manegepaard gemiddeld 2 uur per dag loopt, en een leasepaard maar 1 uur, verdient een beetje eerlijke manegehouder zelfs minder aan zo'n paard: vrijrijden = goedkoper want dat is geen les (geen instructie), daarnaast mist zo'n paard zijn tweede uurtje rijden...

Neuh, "dubbel verdienen vind ik echt niet kunnen" vind ik niet echt gefundeerd.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:45

Nouks schreef:
Happy_Liz schreef:

Als een paard 2 uur per dag in de les loopt, verdient een manege toch ook dubbel aan zo'n paard? Als ieder manegepaard gemiddeld 2 uur per dag loopt, en een leasepaard maar 1 uur, verdient een beetje eerlijke manegehouder zelfs minder aan zo'n paard: vrijrijden = goedkoper want dat is geen les (geen instructie), daarnaast mist zo'n paard zijn tweede uurtje rijden...

Neuh, "dubbel verdienen vind ik echt niet kunnen" vind ik niet echt gefundeerd.

Als je een paard verhuurt, hoort de huurder de hele dag beschikking tot dat paard te hebben.

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:02

Vind Ik ook maar Zo Denkt De eigenaresse van mijn manege er niet over en denk ook niet van het andere meisje

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:42

Ik zie dat elke manege er verschillend over denkt.
Als van te voren duidelijk is wat zij eronder verstaan (manege dus) dan weet je waar je aan begint, bij mij was duidelijk: leasen is gehele dag voor jou, zie het maar als eigen paard, ik heb nog rond mij heen nagevraagd bij verschillende stallen, en daar zien zij leasen ook dat het paard naast jou ook in de lessen meeloopt dus dat klop xxCyntxx, komt me bekend voor.

Ik ben inmiddels zelf gaan kijken bij een andere stal en daar kan ik, met contract, een paard huren die gehele dag v jou is, je moet wel stal mesten, maar verder jou verantwoording, ik ben daar nog mee aan het babbelen, hoe of wat, dus dat klinkt me wel beter in de oren.

Ik vind dat huren een voorbereiding is op het zelf hebben v een paard, of sommige kunnen dit niet veroorloven en toch wel het gevoel hebben van een eigen paard, net zoals ik en velen,en als maneges dit aanbieden vindt ik niet dat ze achteraf zich er onderuit willen praten.