goede winterdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

goede winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 14:56

als je naar buiten kijkt is het inderdaad geen passende topic, maar wil nu toch op zoek gaan naar een winterdeken.

ik heb voor mijn paard een BR winterdeken gehad maat 195. die was te krap bij de schouders en schuurde om haar benen.
daarna een winterdeken gehad van BR maat 205. haar hele schouders waren kaal en deed hem vaak af omdat ik niet wilde dat het open zou gaan. een bh zou een oplossing kunnen zijn maar ik wil gewoon een GOED passende winterdeken.

ze is niet heel groot en toch vrij breedt, dus veel dekens gaan op de rug bollen en zijn in haar schouders te krap. vandaar dat ze maat 205 heeft. BR dekens hoef ik niet meer voor haar, ze passen haar gewoon niet goed.

nu zoek ik in de prijsklasse 100 +- een goede deken het liefst waterdicht.

ik ben benieuwd naar dekens zoals Anky, Bucas etc

ben benieuwd!

Anoniem

Re: goede winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:12

Ik heb een bucas smartex rain voor mijn paard. Dat is niet echt een winterdeken, maar hij bevalt echt super, ik ga voor de winter zeker de bucas smartex all in one aanschaffen, dat is de gevoerde versie van de smartex rain. De deken is oersterk en super waterdicht, in mijn ogen ideaal als combi stal-weide deken. Het mooie van de bucas dekens is dat je ze in een speciale big-neck versie kunt krijgen, misschien is dat wat voor jouw paard?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 15:14

ik heb die deken inderdaad gezien, vind 200 euro voor een deken alleen een beetje duur worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:33

Tja, het is veel geld, maar mijn redenering is dat ik liever 150 a 200 euro aan een goede, erg stevige deken uitgeef dan 100 euro per seizoen omdat ze stuk gaan. Natuurlijk is het geen garantie dat ie heel blijft, maar vooralsnog bevalt de deken erg goed.

Oh trouwens, de smartex rain kost iets van 150 euro, en die is ook geschikt tot redelijk lage temperaturen, dus als je niet zo'n hele warme deken nodig hebt is dat misschien nog een optie? Anders moet je maar even rondkijken op de site van bucas: http://www.bucas.com

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:39

Ik heb ook vanalles al geprobeerd Haha!. Ik had ook een BR deken die bij de schouders te krap zat en ging schuren Ja. Verder heb ik ook bij veel dekens (regen, zomer, zweet, wol) dat de dekens te krap zijn bij de schouder.

Ik heb voor de winter een Imperial riding deken. Deze heeft hele grote loopsplitten (lopen helemaal tot boven). Ik geloof dat het model mistral is. Ik ben alleen weer op zoek naar een andere deken omdat deze juist wat te groot is (hangt tot op dr knieën). Dat is echter omdat ze een maatje kleiner niet hadden en dit de enige deken was waarvan ze geen plekjes kreeg. Ik heb nu weer een nieuwe deken om te proberen (een kortere), maar past het niet dan gaat mijn imperialtje weer op Ja. Deken is mooi, dik, warm en gaat niet gauw stuk, en ook nog waterdicht Ja.

De deken zit ook rond de 100 euro geloof ik!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:04

Ik heb ook een Imperiaaltje (IR Hurricane) voor mijn brede en korte pony, maar ik vind hem nog steeds te krap op de schouders. Ondanks dat hij ook wat ruim is (en ook op de knieën valt). Ik ben er dus toch niet tevreden over en borstverbreders heeft IR niet. HH heb ik ook geprobeerd maar ook die was voor te krap.

BR schijnt wel borstverbreders te hebben, heb je dat als eens geprobeerd? Daarmee win je een 15 cm aan de voorkant. En dan hoef je niet te investeren in nieuwe dekens.

Weatherbeeta en Amigo schijnen ruimer te vallen, Rhino en Rambo ook maar die zijn (veel) duurder.

Bucas Big Neck is wel een duurdere deken maar gaat wel veel langer mee, net als Rhino en Rambo.

Succes.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:08

Ik heb een Weatherbeeta en die zit ook mooi ruim om de hals. Ook de verdere pasvorm is veel beter dan mijn andere dekens, HH, IR, deken van Nika
De maten vallen daar ook iets anders ivm de inches, vergelijkbaar met 195 is dan 1.98, maar die maten staan wel ergens.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:35

Laatst bijgewerkt door Butsmuts op 30-07-08 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:39

ik heb een anky te koop. 75 euro 6 keer opgehad. kan je stellen bij de schouders 205

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:20

Ik had ook met bijna alle soorten dekens last (BR, HH, Bucas, Pagony, etc. ik heb het allemaal geprobeerd). Ik zweer echt bij Horseware Amigo, zijn echt fantastische dekens die niet schuren en gewoon goed liggen op m'n paard. Je hebt ze in verschillende diktes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:40

Dominick, schuurt niet op de schouders en ligt super!

En anders inderdaad Horseware (Rhino, Amigo, Rambo), liggen ook heel mooi!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 23:44

200 euro is mij écht te duur. als ik een deken zou kopen moet ik het zelf bekostigen en dan vind ik 100 euro toch wel echt voldoende.

BR past gewoon in zijn geheel niet. die maat 205 was super ruim, maar schuurde alles kapot. bleef niks meer over van haar schouders (ze was toen wel drachtig). heb daarom op stal de deken afgelaten en alleen buiten nog opgedaan. gelukkig heeft ze geen dikke vacht.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:32

Ik heb alleen nog maar weather beeta dekens, bevallen goed en wat ik ook prettig vind aan deze dekens zijn de brede staartflappen. Pasvorm is goed en ze blijven ook goed liggen na het rollen ed

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:35

MISTRAL94 schreef:
Ik heb alleen nog maar weather beeta dekens, bevallen goed en wat ik ook prettig vind aan deze dekens zijn de brede staartflappen. Pasvorm is goed en ze blijven ook goed liggen na het rollen ed

Ja inderdaad!!
En de andere uitsnijding bij de voorbenen/ loopsplitjes bevalt mij ook erg goed

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:19

HAR --> SV