Wij hebben ook een paar pony's staan, die soms erg heftig op kinderen reageren. Ook niet zo gek, als ik zie hoe veel kinderen die beestjes behandelen (er wordt aan kids les gegeven). Zo werd er gisteren een kind bijna aangevallen door een New Forestje bij ons. Ik zag wat er gebeurde. Kind had hem los laten lopen in de bak, opgezadel en wel. Ze kreeg van mij kritiek, omdat hij met losse teugels los liep. Hij brak bijna zijn nek doordat hij er met zijn voeten in hing. Dus ze rende om hem af, waarop hij heel heftig reageerde en agressief op haar af stormde. Het spijt me voor dat meisje, ze is onwetend, maar ik kan zo'n pony heel goed begrijpen. Kinderen zonder goede begeleiding benaderen zo'n paard gewoon verkeerd. Dat is dus ook mijn kritiek op de manier van les geven bij ons...
Zo zijn er ook pony's die zich niet laten vangen door kinderen (wel door volwassenen) of die trappen naar de kinderen enzovoort. Dat heeft een reden. Dus ik ben overtuigd dat dat bij jouw paard ook zo is. Accepteer het, zorg dat er geen kinderen in de buurt komen. Of probeer je kind te leren er anders mee om te gaan, maar of je dat aandurft? Ik zou mijn kind daar niet voor willen inzetten.
Het is heel vervelend, maar onthou dat je paard er vast een hele goede reden voor heeft......
Sterkte ermee!!