Pony heeft een hekel aan kinderen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mar77

Pony heeft een hekel aan kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 14:30

Mijn merrie van 80 cm heeft echt een hekel aan kinderen.
Dreigen en soms met de tanden bloot.
Gelukkig staat ze achter mijn huis en kinderen komen hier eigenlijk niet. Behalve mijn dochter maar die hou ik daar weg.
Wat zouden jullie doen?
Is het een natuurlijk gedrag of aangeleerd? Ik ken haar verleden verder niet.

Liiesjjj

Re: Pony heeft een hekel aan kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:22

Hou de kinderen daar maar weg, als er wat gebeurd ben jij verantwoordelijk.
Het kan aangeleerd zijn doordat er vroeger een klein kind haar heeft geslagen, geschopt, gewoon slechte herinningen.

Als het een kinderpony moet worden zou ik haar wegdoen.
Ja, kinderen denken dat het een lief paardje is en rennen erheen, dan kan je paardje nog wel is uitflippen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:21

Ik denk dat het probleem vooral is dat kinderen kleiner van formaat zijn en dus niet genoeg indruk maken, waardoor de pony gaat proberen ze te domineren. Bij honden zie je dat ook wel eens.
Aangezien kinderen niet weten hoe op dit gedrag in te springen: kinderen uit de buurt houden, veel te gevaarlijk Knipoog

_Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:06

Kan zijn dat ze nare ervaringen met kinderen heeft gehad? (vroeger, ofzo)
Kinderen denken bij dieren niet altijd even goed na voor ze iets doen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:12

Wij hebben ook een paar pony's staan, die soms erg heftig op kinderen reageren. Ook niet zo gek, als ik zie hoe veel kinderen die beestjes behandelen (er wordt aan kids les gegeven). Zo werd er gisteren een kind bijna aangevallen door een New Forestje bij ons. Ik zag wat er gebeurde. Kind had hem los laten lopen in de bak, opgezadel en wel. Ze kreeg van mij kritiek, omdat hij met losse teugels los liep. Hij brak bijna zijn nek doordat hij er met zijn voeten in hing. Dus ze rende om hem af, waarop hij heel heftig reageerde en agressief op haar af stormde. Het spijt me voor dat meisje, ze is onwetend, maar ik kan zo'n pony heel goed begrijpen. Kinderen zonder goede begeleiding benaderen zo'n paard gewoon verkeerd. Dat is dus ook mijn kritiek op de manier van les geven bij ons...

Zo zijn er ook pony's die zich niet laten vangen door kinderen (wel door volwassenen) of die trappen naar de kinderen enzovoort. Dat heeft een reden. Dus ik ben overtuigd dat dat bij jouw paard ook zo is. Accepteer het, zorg dat er geen kinderen in de buurt komen. Of probeer je kind te leren er anders mee om te gaan, maar of je dat aandurft? Ik zou mijn kind daar niet voor willen inzetten. Clown

Het is heel vervelend, maar onthou dat je paard er vast een hele goede reden voor heeft......
Sterkte ermee!!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:11

Het is hier ook geen probleem, had ik op een drukke stal gestaan met veel kinderen dan is het een ander verhaal.
Ik zelf ben ook niet zo groot en ze heeft mij ook een keer getrapt maar dat was tevens de laatste keer en nu is ze poeslief.
Nadeel van kleine pony's is dat iedereen denkt aaah wat een lief klein paardje...
Mijn maakt het niet uit, ik moet gewoon goed oppassen en als er kinderen in de buurt zijn, voor 2 denken.