wat betalen voor pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikia

wat betalen voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 13:35

hoi,

ik had een vraag;
een pony die ik ken is aan een manege verkocht
het is een pony van 1.47, vos met blonde manen.
ze kent alleen de basis dingen, maar wel enorm lief

de manege vraagt nog € 2000 voor haar, ik vind dit veel
wat zouden jullie geven voor zo'n pony

alvast bedankt
groetjes
nikia

cissy

Re: wat betalen voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:53

hoe oud is de pony, wat versta jij onder basisdingen, heeft de pony papieren, zitten er spullen bij die je over kunt nemen? allemaal vragen die je ook even moet stellen om te weten of de pony 2000,- waard is.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:01

Ik ben het eens met cissy, uit wat jij hebt getypt, kunnen wij niet opmaken of de pony2000 euro waard is Lachen

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:01

ik vraag me idd ook af hoe oud de pony is, kent de pony alleen stap, draf en galopt of meer?

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 14:13

ze is 7 en kent stap, drag en galop
meer niet
ik krijg er dan ook geen spullen bij

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:17

heeft ze papieren? en is ze verder helemaal gezond geen gebreken?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:20

als ze superbraaf is en makkelijk te rijden voor een beginner dan is ze voor de manege veel waard al kent ze nog niet veel.
7 jaar en dan nog niks kennen is wel vreemd, is ze laat ingereden of is ze eerst fokmerrie geweest?

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 14:27

ik zal het hele verhaal vertelen
deze pony is onze eigen fok geweest, ze is een dochter van mijn merrie en ( inmiddels ) ruin. Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en ingereden. Door omstandig heden redde ik het niet 3 paarden te rijden, dus hebben we besloten haar te verkopen. Wel erbij gezegt dat als men haar weer wilde verkopen ons te contacteren. Ik ben ook meer maals gaan kijken, alleen toen ik zaterdag ging kijken was er niet meer. de man vertelde dat zijn zoontjes naar de middelbare school waren gegaan er geen tijd meer was voor het dier. dus zij hebben haar toen aan de manege verkocht.
ze is in iedergeval nooit dressuurmatig doorgereden en ze doet luchtzuigen(helaas)
nu heb ik haar gevonden en wil haar graag terugkopen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:31

die manege heeft er geen boodschap aan dat jij die afspraak met die mensen hebt gemaakt, die kunnen er dus niks aan doen. Zoals ik al zei zijn brave pony´s geld waard voor een manege, ze kunnen er tenslotte heel wat kindertjes veilig op laten rijden.

Kontakt opnemen met de oude eigenaren heeft dus eigenlijk geen zin ondanks dat ze zich niet aan de afspraak hebben gehouden, of je moet het op schrift hebben?

Heb je dit verhaal ook aan de manege verteld? misschien dat ze dan nog wat willen zakken maar ik geef je weinig kans.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 15:06

ik zeg ook niet dat de manege er iets aan kan doen en nee ik heb het niet schriftelijk, maar dat is mijn vraag ook niet!
ik wil weten wat de pony nu waar is.
7 jaar, 1,45 schofthoogte, kent alleen de basis en is een luchtzuiger, meer vraag ik niet

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:11

2000 euro is zoveel nog niet hoor, tegenwoordig zie je heus wel eens een pony voor 1200 euro maar dat is dan ook omdat de eigenaar er niet zoveel voor hoeft te hebben. Ik vind de prijs redelijk ookal is het een luchtzuiger, vind namelijk altijd dat die dingen een stuk erger worden gemaakt zodra het om geld gaat. Je wilt je pony terug of niet..het is maar wat je ervoor over hebt. Als de manege 2000 euro vraagt, jij bent het daar niet mee eens en doet een tegenbod, wilt niet zeggen dat hun daarmee akkoord gaan.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:15

2000 vindt ik wel veel in dit geval. Ik maak uit haar verhaal op dat er geen papieren bij zitten (veulen van eigen merrie en (nu) ruin, neem dus aan dat hij niet ggk was) en zuigt lucht. Pluspunten zijn dan weer de leeftijd, schofthoogte en het brave karakter.

Alles bij elkaar zou ik max. 1500 euro hier aan uit willen geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:21

Het is dus D-pony, 7 jaar maar nooit echt doorgereden, luchtzuiger maar wel heel braaf.
Ik zou 1750 a 2000 euro wel een normale prijs vinden. Ze is tenslotte nog jong, braaf en een mooie maat voor veel kinderen. Als ze niet zou luchtzuigen zou de prijs hoger liggen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:26

nikia, ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat die manege die pony wél 2000 waard kan vinden omdat ze haar niet kwijt willen.... je hoeft niet zo fel te reageren, ik probeer je ook alleen maar te helpen. Dat jij haar te duur vind en graag terug wil hebben verlaagt helaas de prijs niet, maar je zou het kunnen proberen door het verhaal te vertellen zoals ik al zei.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 15:38

ik ga morgen kijken, dan loopt ze in een les
ze heeft het niet heel slecht, maar ze mag maar 1 of 2 keer per week naar buiten en dat vind ik zielig en als het dan een pony is die je geboren hebt zien worden doet dat wel een beetje pijn. dit had ik me niet voorgesteld.
ze heeft idd geen papier, is wel gechipt met paspoort

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:09

nikia schreef:
ik ga morgen kijken, dan loopt ze in een les
ze heeft het niet heel slecht, maar ze mag maar 1 of 2 keer per week naar buiten en dat vind ik zielig en als het dan een pony is die je geboren hebt zien worden doet dat wel een beetje pijn. dit had ik me niet voorgesteld.
ze heeft idd geen papier, is wel gechipt met paspoort

ik vind €2000 een pak geld .. ze heeft inderdaad wel een goede schofthoogte, goede leeftijd en haar karakter is fantastisch natuurlijk ..
ik heb voor mijn pony €575 betaalt .. ze is 1m35 groot,en ook 7jaar.. wel crosste toen constant, kon wel dressuur maar zeer zenuwachtig, springen kon ze wel .. maar doordat ze steeds maar harder liep was dit wel moeilijk .. nuja die vorige eigenares kon er niet meer mee overweg dus daarom koste lientje mij niet veel .. ondertussen springt ze heel goed, zenuwachtig is ze nog steeds maar zo is ze nu eenmaal ..

ik denk dat als je je pony echt terugwil die prijs zal moeten betalen .. maneges verkopen niet zomaar hun goeie pony's .. jammer genoeg voor jou natuurlijk ..

veel succes ..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:03

2000 is inderdaad veel, maar tegenwoordig heb je nog veel duurder.
Dat de pony luchtzuigt betekent meestal inderdaad dat de pony 'goedkoper' zou moeten zijn, maar ik weet niet in welke mate deze pony dat doet? Het hangt er ook vanaf hoe de gangen van de pony zijn, ze is nog jong en misschien dat met de juiste begeleiding de pony het nog best leuk zou kunnen doen in de sport.

Ik heb voor mijn 3 jarige die net ingereden is 1750 betaalt, is gezond (geen gebreken) en heeft topgangen en een ongelooflijk braaf karakter. Ik vind dat ik- in vergelijking met wat ik soms zie op MP- dat ik er in verhouding helemaal niet zoveel voor heb hoeven betalen.

Ik denk ook dat als je haar terugwil dat je dan die 2000 zou moeten betalen, wil de manege haar dan wel eventueel verkopen?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:06

Je kunt altijd probern af te dingen, vaak word daar in de vraagprijs al rekening mee gehouden, 1750,- is een mooie prijs, Dponies zijn vrij duur omdat er veel naar het buitenland gaan, het windzuigen is weer een gebrek en meschien als je dat aankaart bij de manege krijg je haar voor iets minder.

En tja wat is duur het is maar net hoe graag je haar wilt hebben denk ik.

Stphnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:11

Je kunt altijd de prijs proberen te laten zakken, dus in overleg met de manege, maar dan moet je wel duidelijk vertellen waarom je de prijd wilt laten zakken, je zei net dat de pony nog niet zoveel heeft geleerd alleen de basis oefeningen dat is al iets. En 2000 is inderdaadt veel geld. maar voor een pony is het niks een goede pony die doorverhandeld word is meestal wel meer dan 5000 euro waard. en ik kan het weten.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:32