dressuur rijden in Frankrijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzii

dressuur rijden in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 09:35

Volgend jaar in juni emigreren wij (mijn man, ik en onze 2 kinderen van 8 en 12 jaar) naar Frankrijk.
Mijn dochter van 12 wil net als in België graag dressuurwedstrijden blijven rijden met haar pony. Heeft er iemand ervaring hoe het daar in zijn werk gaat?
In België heb je de keuze tussen de landelijke rijvereniging (meer gericht op groepsgebeuren en ook 8 tallen worden dan verreden) en de Federatie (meer individueel gericht). Bestaat er in Frankrijk ook zoiets als een landelijke rijvereniging?

Knakkertje

Re: dressuur rijden in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:09

Aangezien wij (in de toekomst) ook plannen hebben volg ik dit even.
Helaas is er niemand die er meer over kan vertellen.....

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 09:54

Wij zijn net terug uit Frankrijk en ik ben nog niet echt veel wijzer geworden. Wel is er een groot internationaal centre Equestre vlakbij waar wij ons willen vestigen (in Pompadour). Voor de rest zijn er wel veel maneges en die doen onderlinge wedstrijden.
Knakkertje, waar willen jullie naartoe trekken?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:58

Ik geloof dat er wel gewoon wedstrijden gereden worden, zowel onderling als officiele (grote) wedstrijden...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:58

Misschien een idee om via de Belgische bond ( of FEI ) eens na te vragen waar je moet zijn voor de Franse bond! Ik geloof niet dat dressuur verschrikkelijk populair is in Frankrijk. ( ik heb in de ruitersportzaken waar wij deze vakantie geweest zijn in ieder geval geen enkel dressuurzadel zien hangen Knipoog ). Via de bond kunnen ze je waarschijnlijk wel meer info geven.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:59

Klopt, springen is een hot item in frankrijk en het jagen met honden en paarden is populair. Knipoog
Dressuur wordt niet gek veel gedaan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:01

Kijk eens: via de site van de FEI: de Franse paardensportbond:

FEDERATION FRANCAISE D'EQUITATION
81 avenue Edouard Vaillant
92517 BOULOGNE BILLANCOURT CEDEX
FRANCE

Tel. (33 1) 58 17 58 17
Fax: (33 1) 58 17 58 53
dtnadj@ffe.com
www.ffe.com

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:03

Gaaf zeg, emigreren naar Frankrijk Vingers aflikken

Vorig jaar toen ik paardjes aan het afrijden was in France, hebben ze me wijsgemaakt dat je paard een stamboek nodig had om te mogen starten Scheve mond Ik neem aan dat dat heel sterk is, gezien de mensen niet bijzonder goed Engels spraken Vork

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:12

Ik neem aan patsur, dat je gewoon een paspoort nodig hebt met de benodigde entingen. Chippen is niet verplicht in frankrijk. Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:15

Dat dacht ik ook al Clown Maar ze hadden het echt over een stamboek, snapte er niks van!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:15

patsur schreef:

Vorig jaar toen ik paardjes aan het afrijden was in France, hebben ze me wijsgemaakt dat je paard een stamboek nodig had om te mogen starten Scheve mond Ik neem aan dat dat heel sterk is, gezien de mensen niet bijzonder goed Engels spraken Vork

er staat mij ook iets van bij dat dit mij in frankrijk ook eens is verteld. en ik praat behoorlijk goed frans, dus dit zeiden zij toen écht. het verbaasde mij zeer. maar dit is wel al weer wat jaartjes geleden, er kan zat veranderd zijn.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:16

Ik was er vorig jaar Scheve mond

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:19

Vreemd zeg, moeten ze hier in Nederland mee aan komen Tong uitsteken
Schrijf je ze in in het nrps stamboek, stamboek is stamboek toch Knipoog Vork

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:21

ik zal volgende week wel ff informeren als we er dan nog niet over uit zijn Knipoog ik ga dan naar een vriendin bij parijs, en we gaan nog een rit maken daar. dus de stal zal wellicht ook wedstrijden organiseren of anders weet daar vast wel iemand hoe of wat rond de dressuur.

altijd goed om te weten, want ik sluit een verhuizing naar Frankrijk ook niet uit, en wie weet wil ik dan ook wel met mijn paard starten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:46

Pb saffier eens, die woont alweer een paar jaar in frankrijk. Inmiddels is ze gaan springen, maar ik weet dat ze voor de dressuur ook alles uitgezocht heeft.

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:00

Hey, bedankt voor de info. Ik heb trouwens ook al iets gehoord over het verplicht hebben van een stamboekpaard als je wil deelnemen aan officieële wedstrijden.

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:01

Verder nog even zeggen dat we een paardenmelkerij gaan starten in de streek van de Limousin. Als het allemaal rond is laat ik wel een berichtje en zijn jullie bij deze allemaal welkom!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:01

patsur schreef:

Wij hebben onze merrie een aantal jaar geleden een tijdje in Frankrijk op rust gezet. Om de een of andere rede had zij een frans paardenpaspoort nodig en hierdoor stond ze meteen in een of ander Frans stamboek ingeschreven. Vraag me niet waarom, zal ook wel niet al te veel voorstellen denk ik.