proef 4 te hoog niveau voor klasse B??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

proef 4 te hoog niveau voor klasse B??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 07:15

zelf vinden mijn instructrice en ik proef 4 erg moeilijk,
je moet vrij snel aangalloperen en korte overgangen maken.

wat vinden jullie?

WenK

Re: proef 4 te hoog niveau voor klasse B??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:57

Sorry? Wat versta jij onder snel aangaloperen en korte overgangen? Ik zie gewoon F-A-K aangaloperen en alle ruimte voor de overgangen. Kan me ook niet herinneren dat ik 1 van de Bproeven moeilijker vond dan de anderen hoor... In de L2 wel, daar vond ik proef 11 moeilijker dan de rest.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:59

ik vind proef 4 juist erg lekker lopen. loopt indd vlot door, maar erg logisch

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:44

't is maar wat je moeilijk vind...
Als jou paard idd een hele rijbaan nodig heeft om goed aan te springen... en ook voor de overgangen terug meer ruimte nodig hebt dan je tussen H-C-M krijgt... ja dan is het een erg lastige proef Clown

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:49

Ik vind die proef goed te doen. beter dan die andere proef waar je helemaal dizzy van wordt van alle voltes Haha!

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:56

ik vind proef 4 juist een lekkere proef Knipoog
ik houd wel van heel veel overgangen en vlug op elkaar dan blijft mijn paard lekker voorwaarts lopen Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:58

Als proef vier te moeilijk voor je is, moet je je misschien afvragenof je er wel klaar voor bent, aangezien honderden mensen die proef zonder problemen rijden..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:00

WenK schreef:
Sorry? Wat versta jij onder snel aangaloperen en korte overgangen? Ik zie gewoon F-A-K aangaloperen en alle ruimte voor de overgangen. Kan me ook niet herinneren dat ik 1 van de Bproeven moeilijker vond dan de anderen hoor... In de L2 wel, daar vond ik proef 11 moeilijker dan de rest.

Helemaal mee eens, de B proeven waren allemaal even moeilijk.
Binennkort heb ik mijn L2 debuut en ik las proef 11 dus even door, maar dat is idd nog een pittige al kom je net uit de L1. Een leuke uitdaging Haha!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:22

ik vind m ook niet moeilijker dan de rest hoor.. idd lekker vlot, maar dat vind ik wel fijn. Als je het allemaal niet zo vlot kan met je pony, dan zou ik toch daar meer op gaan oefenen..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:30

Marijkjuh schreef:
WenK schreef:

Helemaal mee eens, de B proeven waren allemaal even moeilijk.
Binennkort heb ik mijn L2 debuut en ik las proef 11 dus even door, maar dat is idd nog een pittige al kom je net uit de L1. Een leuke uitdaging Haha!

ik heb proef elf vorige week ook voorgelezen.. werdt er helemaal tierelier van.
stal genoot moest ook voorlezen.. vond 11 makkelijker voorlzen dan 12.. ieder zijn eigen,

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:57

LiiNd_Y schreef:

wat vinden jullie?

Dat jullie alletwee nog niet toe zijn aan dit niveau, dus beter Bixie kunnen gaan doen, dan kan je instructrice je ook nog vasthouden tijdens de proef. Weet je eigenlijk wat er na de B4 komt???
Nooooooooooooooooooooooooog veeeeeeeeeeeeeeel moelijker dingen als pootje over naar links en rechts, stappie achteruit, stilstaan met groeten, hard en langzaam galloperen, en ga zo maar door.
Sterkte!

ster

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:00

Ik vind charleyT een beetje ver gaan in haar mening.. maar in een bepaald opzicht heeft ze wel gelijk.

Een instructrice die proef B4 te moeilijk vind Lips are sealed

Waar heeft die dr diploma gehaald... bij het sparen van zegeltjes??

Ik heb pas die proef gereden met jong paard , die haar eerste wedstrijd liep. Vond het absoluut een prettige proef om te rijden. Alleen het laatste stukje is gewoon door de makers erg dom gemaakt, dan moet je links en in draf, en nog geen 6 meter verder moet je weer in stap. Dat is een heel dom gemaakt stuk, maar voor de rest is het een oersimpele proef..

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:02

crossmonster schreef:
Ik vind charleyT een beetje ver gaan in haar mening.. maar in een bepaald opzicht heeft ze wel gelijk.

Een instructrice die proef B4 te moeilijk vind Lips are sealed

Waar heeft die dr diploma gehaald... bij het sparen van zegeltjes??

Ik heb pas die proef gereden met jong paard , die haar eerste wedstrijd liep. Vond het absoluut een prettige proef om te rijden. Alleen het laatste stukje is gewoon door de makers erg dom gemaakt, dan moet je links en in draf, en nog geen 6 meter verder moet je weer in stap. Dat is een heel dom gemaakt stuk, maar voor de rest is het een oersimpele proef..

Waarschijnlijk vind de instructie de proef voor deze combinatie moeilijk, niet voor haarzelf..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:08

LiiNd_Y schreef:

wat vinden jullie?

Ik lees het toch anders sarah

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:11

ik lees het niet anders, ik denk dat de instructrice de proef mielijk vind voor deze combinatie. is het de proef met h-c-m arbeidsdraf, tussen m en b arbeidsstap en dan b-k van handveranderen in middenstap? dat vind ik ook voor een b proef behoorlijk heftig. je hebt geen tijd om je middenstap voor te bereiden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:14

caroline78 schreef:
Ik vind die proef goed te doen. beter dan die andere proef waar je helemaal dizzy van wordt van alle voltes Haha!

Inderdaad, hoeveel mensen ik al niet op weg heb moeten helpen tijdens de proef. Dan waren ze even kwijt of ze nu nog een halve volte moesten of er al waren. Wie dat ooit bedacht heeft.
Volwassen raken al de weg kwijt, laat staan hoe je dit een kind van 8 moet uitleggen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:16

Idd die proef is helemaal waardeloos.

2 keer volte voor halsstrekken, 2 keer volte linker galop en 2 keer volte rechtergalop...

Ik hoop dat er snel weer nieuwe proeven komen, deze proeven heb ik vanaf begin af aan waardeloos gevonden.

Vroegah moest je ook in de B gewoon op de letter een overgang maken , en niet ergens tussen den haag en parijs... pffff

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:19

Tussen Den Haag en Parijs, hahaha, echt grappig!

Maar, tja, als je dit inderdaad al moeilijk vind, zou ik toch thuis wat meer gaan werken aan de basis en de overgangen. Want daar is de B voor bedoeld, en dat is echt nog maar de basis.
Succes!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:19

ik vond het echt een lekker proef Lachen maar met mijn andere paard zou ik dat overgang naar draf en dan gelijk naar stap misschien moelijk vinden, maar goed hij is nog geen B klaar dus dat zegt genoeg..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 20:34

suuzepuus schreef:
ik lees het niet anders, ik denk dat de instructrice de proef mielijk vind voor deze combinatie. is het de proef met h-c-m arbeidsdraf, tussen m en b arbeidsstap en dan b-k van handveranderen in middenstap? dat vind ik ook voor een b proef behoorlijk heftig. je hebt geen tijd om je middenstap voor te bereiden.

dat vind ik idd een moeiljk stukkie

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 20:37

heb vandaag proef 4 ook ff 2 keer geoefend...de galop stukken vallen wel mee...maar als je vergelijkt met proef 3, moet je in proef 4 veel sneller galloperen dan in proef 3..

maar begint wel vooruit gang in te komen..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 20:38

CharleyT schreef:
LiiNd_Y schreef:

wat vinden jullie?

Dat jullie alletwee nog niet toe zijn aan dit niveau, dus beter Bixie kunnen gaan doen, dan kan je instructrice je ook nog vasthouden tijdens de proef. Weet je eigenlijk wat er na de B4 komt???
Nooooooooooooooooooooooooog veeeeeeeeeeeeeeel moelijker dingen als pootje over naar links en rechts, stappie achteruit, stilstaan met groeten, hard en langzaam galloperen, en ga zo maar door.
Sterkte!

ster

mijn paard kan super goed wijken, en achterwaarts is ook geen probleem Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:42

LiiNd_Y schreef:
heb vandaag proef 4 ook ff 2 keer geoefend...de galop stukken vallen wel mee...maar als je vergelijkt met proef 3, moet je in proef 4 veel sneller galloperen dan in proef 3..

maar begint wel vooruit gang in te komen..

dat maakt toch niet uit of je naar 5 oefingen moet galoperen of na 15 Clown

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:07

ik vind dat stukje e-f van hand veranderen en dan direct galop nog wel moeilijk maar dat komt omdat mijn paard de rechtergalop lastiger vind als de linker en je weinig tijd hebt om voorbereiden

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:22

Ik vind de proef niet moeilijk, maar het gaat idd wel wat sneller achter elkaar. Maarja als je proeven van een hoger niveau doet krijg je daar ook niet veel tijd voor.