Ik heb geen idee of dit topic goed staat, maar als het fout staat, verplaats hem gerust!
Mijn zusje (14) is samen met mijn Pa en andere zusje op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Ze zijn afgelopen zaterdagochtend vertrokken en komen zaterdag as 's avonds laat weer terug. Nou is het zo, dat ik (17) op dit moment ons paard (Noble) verzorg (voeren, rijden, longeren, alles --> en dat gaat heel goed!). Normaal, als zij gewoon thuis zijn, is zij degene die het meest met Noble doet. Dat zij dan het meeste doet komt omdat ik minder "goed" ben als haar met paarden, maar zij geeft mij ook geen kans om het te beter leren zeg maar. Ik heb hun tot nu toe iedere dag gesmst over noble: "Ben net met hun buiten gaan rijden, ging erg goed!", "Noble staat vanavond op stal, want het gaat hier bliksemmen, en dat vind ik niet prettig"...
Nou kreeg ik vannacht een smsje van haar rond 4 uur. "Ik voel me hier niet prettig, maar durf het niet tegen pa te zeggen". Ik heb haar terug gestuurd: "Wat is er dan aan de hand? Als het om Noble gaat, het gaat hier gewoon goed hoor! Als je wilt, kunnen we straks wel even bellen" Nou is zij zoiezo nooit zo'n vakantiemens geweest, maar ik denk dat ze nu gewoon terug wil, omdat ze Noble mist. Ook is dit de eerste keer dat ik niet meer mee ga, en normaal gesproken trekken wij samen op. Dit is ook de eerste grote vakantie dat wij een paard hebben, dus misschien wel extra spannend voor haar (en mij). Maar buiten dat ze heimwee heeft naar Noble heb ik het vermoeden dat ze mij niet helemaal vertrouwd met Noble, terwijl daar eigenlijk geen reden voor is. Ik heb dan misschien nooit verzorgponys gehad zoals zij, maar ik kan toch echt wel rijden. Misschien minder goed als haar, maar dat doet er niet toe. Ook weet ik echt voldoende af om zo'n week vol te kunnen houden. En stel dat er iets gebeurt: genoeg mensen die ik eventueel zou kunnen bellen.
Nou ga ik dus vanmiddag met haar even bellen, maar ik vroeg me af of iemand nog wat tips heeft om haar gerust te stellen dat hier alles goed gaat en dat ze over 5 nachtjes al weer thuis is, want eigenlijk weet ik helemaal niet wat ik moet zeggen. Ik ben bang dat als ik te veel ga zeggen dat ik "lekker met Noble ben gaan buiten rijden en dat dat zo leuk was" en "hier bliksemt het, en daarom zet ik Noble 's nachts op stal, voordat er iets gebeurt" een beetje op een negatieve manier gaan inwerken.. Dus een paar tips zouden welkom zijn..

Alvast bedankt!