Striemen op kont en rug, doet mijn pony dit zelf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MJ__

Striemen op kont en rug, doet mijn pony dit zelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:11

Ik ging net naar de pensionstal waar mijn pony staat.
gaf haar een koekje,,
en haalde haar uit de stal zoals gewoonlijk.
Maar toen zag ik dat heel haar kont+rug volstond met iets dat op zweepslagen leek.
Ik weet wel bijna zeker dat het dat niet is,,
want de eigenaars van die stal zouden zoiets echt noooit doen,,
en voor derest staat er ook niemand anders.
Heb in de stal gekeken,,in de wei gekeken,,
maar er leek gewoon niks te zijn dat de oorzaak ervan zou kunnen zijn.
Ik heb ook nog even gedacht dat ze het met haar eigen staart had gedaan,,
maar dat ze zo hard met haar eigen staart zwiept lijkt me ook vrij onlogish? Clown

Ik heb echt géén idee wat het zou kunnen zijn,,
weten jullie iets wat de oorzaak er van zou kunnen zijn waar ik mischien helemaal niet aan gedacht heb?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 31-07-08 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Marigold

Re: Wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:12

ergens tegenaan geschuurd?

gedroeg ze zich ook anders dan anders?
als het wel zweepslagen zouden zijn zou ze nu toch vast wel angstig doen..

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:14

Marigold schreef:
ergens tegenaan geschuurd?

gedroeg ze zich ook anders dan anders?
als het wel zweepslagen zouden zijn zou ze nu toch vast wel angstig doen..

Jaa,,dat dacht ik ookal maar,,
Ze was niet echt angstig ofzo,,
maar wel heel nerveus,,en de hele tijd hinniken enzo.
Maar dat had geloof ik gewoon te maken met het feit dat al die andere paarden nog buiten stonden,,
En zij al naar binnen gehaald was.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:18

Je kan het vragen aan de eigenaars, misschien hebben zij iets gezien

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:18

Die van mij heeft dat wel eens door het schuren, of doordat hij langs iets dat uitsteekt gelopen is, aan de zijkant van z'n kont.
Op de rug zou misschien kunnen komen door rollen op iets hards.. Of is ie misschien onder een boom/struik door gelopen? Onder de prikkeldraad door gekropen?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:20

1van mijn paarden heeft het ook,geen idee waar het weg komt
Zoiezo niet van een zweep!

Miss dat ze ergens in de box schuurt,die van mij staat s'nachts ook in de box en overdag in de wei.
De andere paarden hebben dit niet...

En wie weet denkt ze wel ; streepje's maken niet dik! Haha!
Laatst bijgewerkt door Dav op 27-07-08 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:20

Die van mij heeft het ook regelmatig boven op d'r kont. Bij haar komt het van schuren aan de voerbak. Mevrouw laat zich gewoon zakken om eens even lekker te kunnen jeuken. Heeft er dus ook al meerdere keren de voerbak uitgedrukt... Haha!

Als het echt zweepslagen oid zouden zijn zou 'ie er wel gevoelig op reageren en schichtig zijn lijkt me, dus ik denk eerder aan schuren ergens langs.

O (helder moment Haha! ) en soms krijg je ook hele rare effecten in de vacht van de combi vliegenspray en dan rollen.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:46

Jaah!
Het zou idd van schuren aan de voerbak kunnen zijn ofzo,,
en ik bedenk me net!
er liggen soms ook vrij scherpe takjes in haar stal die perongeluk tussen het hooi zaten,,
dus mischien krijgt ze het van daarover te rollen ofzo Clown

En dat van die eetbak zou ook goed kunnen eigelijk ^^
morgen even kijken of ze nog bijheeft,
dan weet ik zeker dat het van op stal is Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:26

mijn paard had dit dus ook sinds een paar akkefietjes op stal, had hem toen in een buiten stal staan vanwege zijnallergie, de eerste weken ging het goed, Tot hi onverklaarbare striemen op zijn kont en hals kreeg, Zijn gedrag was totaal omgedraait van een lieve aanhankelijke pony, naar een bange steigerende pony.
Nu heb ik hem terug naar de binnenstal gezet, wat wel wat minder is vanwegen zijn allergie, maar nu komt niemand meer bij hem in stal omdat mijn buurvrouwpaard alarm slaat zodra er iemand binnekomt die er niet hoort.
Mijn pony is wel degelijk geslagen.
Ik zou maar even goed op letten, want sommige mensen zijn echt ziek in hun hoofd. Het kan ook gewoon alleen maar stro striemen, schuur striemen, of bijt en trap plekken zijn bij je paardje, maar houd haar gedrag goed in de gaten, Want de eerste dagen dat mijn pony dit overkwaml, was hij ook nog niet gelijk heel bang, want hij is namelijk erg cool in zn koppie.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:31

PinkyBubble schreef:
mijn paard had dit dus ook sinds een paar akkefietjes op stal, had hem toen in een buiten stal staan vanwege zijnallergie, de eerste weken ging het goed, Tot hi onverklaarbare striemen op zijn kont en hals kreeg, Zijn gedrag was totaal omgedraait van een lieve aanhankelijke pony, naar een bange steigerende pony.
Nu heb ik hem terug naar de binnenstal gezet, wat wel wat minder is vanwegen zijn allergie, maar nu komt niemand meer bij hem in stal omdat mijn buurvrouwpaard alarm slaat zodra er iemand binnekomt die er niet hoort.
Ik zou maar even goed op letten, want sommige mensen zijn echt ziek in hun hoofd. Het kan ook gewoon alleen maar stro striemen, schuur striemen, of bijt en trap plekken zijn bij je paardje, maar houd haar gedrag goed in de gaten, Want de eerste dagen dat mijn pony dit overkwaml, was hij ook nog niet gelijk heel bang, want hij is namelijk erg cool in zn koppie.

Dat is verschrikkelijk! Ö
Het verbaasd je soms echt wat mensen in hun hoofd halen.. Scheve mond
Maar,,
Nouja,,ik weet niet,,
Mijn pony is vroeger ook best hard 'mishandelt',,
Maar nu is ze echt zo'n pony die zich van niks wat aantrekt,,
al is het soms wel een schijtluis Clown
En nouja ik weet niet,,
maar als er weer zoiets gebeurd was veronderstel ik dat ze weer helemaal in de stress zou zitten..
Nouja,ik heb ze op stal gelaten,,en ik ga zometeen even kijken of ze weer zulke dingen heeft,,
En zo ja,,Dan weet ik zeker dat het van op stal is,,
Zo nee,,dan ga ik nog een keertje in de wei kijken of daar echt niks is Clown

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:55

Takken in de wei was het eerste waar ik aan dacht. En daarna aan zoiets:

PinkyBubble schreef:

Daar wil je toch niet aan denken... iemand die zomaar je pony slaat of joyridet in de wei... heb je toevallig een erg makke/benaderbare pony? Er zijn steeds meer gekken, je moet helaas overal rekening mee houden... toen ik gisteren Beer ging borstelen zag zijn rug er ook uit of er een zadel op had gelegen terwijl dat echt niet kan... toe ik 'm had gepoetst was het weg. Ik weet dat het niks geweest kan zijn maar toch zit zoiets je niet lekker omdat je het gewoon niet begrijpt.

Heeft iemand anders op stal niets gezien? Als het door takjes in het stro komt zou je toch denken dat andere paarden het ook hebben, kijk daar ook eens naar Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:29

hestejente schreef:
Takken in de wei was het eerste waar ik aan dacht. En daarna aan zoiets:

PinkyBubble schreef:

Daar wil je toch niet aan denken... iemand die zomaar je pony slaat of joyridet in de wei... heb je toevallig een erg makke/benaderbare pony? Er zijn steeds meer gekken, je moet helaas overal rekening mee houden... toen ik gisteren Beer ging borstelen zag zijn rug er ook uit of er een zadel op had gelegen terwijl dat echt niet kan... toe ik 'm had gepoetst was het weg. Ik weet dat het niks geweest kan zijn maar toch zit zoiets je niet lekker omdat je het gewoon niet begrijpt.

Heeft iemand anders op stal niets gezien? Als het door takjes in het stro komt zou je toch denken dat andere paarden het ook hebben, kijk daar ook eens naar Lachen

Mijn pony is heel mak en benaderbaar, en nu is dat vertrouwen geschaad, en bij mij op stal beschermd iedereen iedereen dus er zal heus wel iemand iet sgezien hebbe maar gewoon niets zeggen Lachen Bij ons heerst op het moment enorm groepjes politiek

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:42

PinkyBubble: mijn bericht was eigenlijk voor ts Clown Triest toch dat je van die groepjes hebt, zeker als dat ten koste gaat van het welzijn van het paard uit een ander "groepje" Boos!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:16

hestejente schreef:
PinkyBubble: mijn bericht was eigenlijk voor ts Clown Triest toch dat je van die groepjes hebt, zeker als dat ten koste gaat van het welzijn van het paard uit een ander "groepje" Boos!

oops sorry!! Bloos
Maarja, je heb gelijk wat ook de TS betreft, goed in de gaten houde meis, is er iets niet pluis, melden bij stal eigenaar.
Ik eb zelfs overwogen een geboorte kameraatje op te hangen Clown

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:24

Een nepcamera schrikt ook al af en als ze die meenemen of vernielen is het jammer maar niet meer dan dat.

Dat er iets niet pluis is is misschien een beetje snel geconcludeerd, al kan ik me gezien jouw ervaring wel goed voorstellen dat je dat zegt PinkyBubble. Ts doet er goed aan de wei en haar pony even in de gaten te houden Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:39

hestejente schreef:
Een nepcamera schrikt ook al af en als ze die meenemen of vernielen is het jammer maar niet meer dan dat.

Dat er iets niet pluis is is misschien een beetje snel geconcludeerd, al kan ik me gezien jouw ervaring wel goed voorstellen dat je dat zegt PinkyBubble. Ts doet er goed aan de wei en haar pony even in de gaten te houden Knipoog

DAarom, maar je heb ook van die cameras waarvan ze ech tniet kunnen zien dat het er een is Lachen maargoed, nu is et bij mij gewoon gestopt voorlopig in ieder geval, en hoop ook voor diegene die het gedaan heb dat hij/zij tot zn verstand is gekomen een dier neit te pijnigen vanwege persoonlijke problemen met het baasje, alsof de pony er wat aan kan doen dat het zon rotbaas heb ofoz lol

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 20:20

heb vandaag nog eens gekeken,,
Maar ze had het niet meer!
ze is ook niet op de wei geweest ,,
Dus het komt toch echt van buiten Clown
Ben in de Wei gaan kijken,,maar kon niet echt iets vinden..
En nouja,,
op onze manege zouden ze elkaar niet echt verdedigen,,aangezien we er maar met 3 personen staan,,
En we elkaar allemaal wel vrij goed kennen,,

maar ik ga voor de zekerheid morgen toch maar vragen of echt niemand iets gezien heeft,,
Je weet maar nooit Clown
Er lopen ook 2 kleine kindjes rond van vrienden van hun,,
Maar nouja,,ik denk niet echt dat die iets zouden doen naar de paarden.. Scheve mond

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:29

Misschien is het wel in de stal gebeurt maar weet ze nu dat ze het niet meer moet doen of daar moet gaan liggen. ik zou dus ook de stal goed bekijken Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:14

met die regen van van de week had ze misschien een natte staart en als ze daarmee zwiepen krijg je ook allemaal van die strepen....

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:15

afdrukken van het stro?

Kaatje

Re: Striemen op kont en rug, doet mijn pony dit zelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:30

Toevallig viel het mij op dat 1 vd jaarlingen allemaal 'striemen' op rug en flanken had,
de ander heeft niets.
Die 'striemen' komen gewoon van de staart, kennelijk een gevoelig huidje.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:12

Die van mij heeft het ook geregeld.. zelfs mijn veulens en jaarlingen.. gewoon van het schuren of ergens over heen rollen..

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:09

Fien__ schreef:
Ik ging net naar de pensionstal waar mijn pony staat.
gaf haar een koekje,,
en haalde haar uit de stal zoals gewoonlijk.
Maar toen zag ik dat heel haar kont+rug volstond met iets dat op zweepslagen leek.
Ik weet wel bijna zeker dat het dat niet is,,
want de eigenaars van die stal zouden zoiets echt noooit doen,,
en voor derest staat er ook niemand anders.
Heb in de stal gekeken,,in de wei gekeken,,
maar er leek gewoon niks te zijn dat de oorzaak ervan zou kunnen zijn.
Ik heb ook nog even gedacht dat ze het met haar eigen staart had gedaan,,
maar dat ze zo hard met haar eigen staart zwiept lijkt me ook vrij onlogish? Clown

Ik heb echt géén idee wat het zou kunnen zijn,,
weten jullie iets wat de oorzaak er van zou kunnen zijn waar ik mischien helemaal niet aan gedacht heb?

Hoi Fien,

Ik heb een 2-jarige hengst die regelmatig onder de striemen zit. Hij staat samen met een andere 2-jarige hengst.
Vroeg in de ochtend en laat in de avond zijn ze regelmatig aan het spelen.
Als ik dat ZIE houd ik mijn hart vast. Ze springen op elkaar, tegen elkaar.....
Ik hoop dat dat de oorzaak is van de striemen op je paardje. Probeer eens bij je pony te kijken of ie met andere aan het spelen is. Veel mensen denken: Mijne speelt nooit....... Die zijn er op terug gekomen toen ze eens op een ochtend vroeg bij hun paardje gingen kijken.

Wat ik hier lees over dat paarden of pony's geslagen worden is vreselijk!
Hoewel ik moet zeggen dat ik mijn 2-jarige hengst gisteren ook een pak rammel heb verkocht omdat hij eerst mij een lel verkocht. Die heeft ie twee keer terug gekregen van mij.

Ik hoop dat ik DAT soort mensen, die daadwerkelijk paarden beulen en slaan, op heterdaad betrap!
Ik sta niet voor mijzelf in en ik heb dan een dondersgoede advocaat nodig bij de rechtbank.

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:30

Zou het mischien van zijn eigen staart kunnen zijn. Door het wegjagen van vliegen kunnen oog een soort striemen ontstaan.