Pagony Eczema

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Siebjuh

Pagony Eczema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 15:35

Ik ben van plan om de Pagony Eczema aan te schaffen vanwege de verkoelende werking. Hij is bedoelt voor mijn ijslandse merrie van 1.31(normale dekenmaat 155/165, lange rug).

Is de Pagony Eczema echt zo verkoelend als een uv reflecterende deken?
En hoe is de pasvorm van deze deken, valt hij klein of juist groot uit?

Mijn merrie is slank gebouwd.

Bedankt.

floor01

Re: Pagony Eczema

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:26

Verkoelend vind ik hem nou niet echt hoor... Het blijft toch een deken. Met dit weer staan de paarden er ook onder te zweten..
De pasvorm is wel redelijk normaal volgens mij!

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:21

De dekens vallen vrij klein. Ik zou voor een 175cm gaan. Mijn ruin van 138 heeft een maatje 185 op. Mocht het toch aan de lange kant blijken, kan je de lengte op de schouder korrigeren.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:23

De pasvorm is klein!!! Mijn New Forest Pony van 1.30 heeft een 175 op... de 155 die ze normaal heeft was veel te klein, 165 was krap... 175 is iets aan de ruime kant.

Heel erg verkoelend is hij niet, maar ook niet warm... mijn pony heeft nu de Bucas Buzz Off aan... en die vind ik (en zij geloof ik ook) veel prettiger. Koeler, uv werend, pasvorm perfect.

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 13:42

Ik heb uiteindelijk toch maar de buzz off besteld. De 165 binnengekregen maar dezelfde dag een telefoontje gepleegd dat ik toch maar de 155 wilde Knipoog

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:01

Ik heb gister toevallig eens onder een pagony deken gevoeld van een paard dat in de zon stond. Niet extreem warm, maar ook niet koud. Maar dat kan ook niet met dit zomerse weer. De bijbehorende vliegenmaskers vallen volgens mij weer erg groot.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:51

Ik heb hem vanmiddag ontvangen mooie deken. Niet zoals een Boett maar ik heb'm nog niet gebruikt dus in gebruik zou ik het nog niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:56

mijn pony heeft hem voor zijn eczeem, ik vind het een sterke, goede deken, de hoofdkap valt idd wel een stuk groter, vooral de oren vind ik erg groot..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:01

Verkoelende werking? ROFL. Nou dat is hij absoluut niet hoor, hij is juist erg warm/zweterig, maargoed.... je moet ook naar de voordelen kijken, hij werkt wel goed en beschermd eigenlijk overal! Knipoog.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:21

Heb zelf ook de Pagony, gewoon 1 maatje groter dan de dekenmaat, rond de borst zit hij nieuw dan wel strak, maar dit wordt snel wat wijder, bovendien moeten ze ook weer niet TE los zitten.
Vind het overigens geen deken die lang mee gaat, zitten snel scheuren in en die klittenband strip plakt vaak vast aan de stof, waardoor die lelijk wordt.
Verder lubbert het elastiek rond de benen en buikflap een beetje uit, maar die van mij staat er ook 24/7 mee in de wei, dus de zon zal daar zijn aandeel wel in hebben.. Heb niet het idee dat ze het mega warm heeft, het voelt warm aan, maar ze gaat er bij mij iig niet van zweten.
Heb je een eczemer, dan is dit een prima deken, voor een lage prijs. Alhoewel...vinden jullie ook niet dat die dekens gewoon goedkoper mogen worden?! Het is immers geen luxe, maar pure noodzaak! Zucht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:19

ik vindt zeker dat ze te duur zijn Ja maar ja, je hebt het nodig voor je paard, dus je koopt het wel, en dat weten ze ook...
mijn deken ligt vanaf Mei op mijn pony, en die is nog steeds heel Ja het lubbert idd wel een beetje, maar ik had verwacht dat meneer heb in een week stuk zou hebben..

okkie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:14

Ik vind dat ze klein vallen en zweterig zijn. Ook had mijn paard hem binnen 3 maanden helemaal kapot,terwijl ik nu een bucas buzz-off heb waar ik al bijna 2 jaar mee doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:56

HAR --> SV.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:36

Ik was juist heel tevreden over de Pagony. Ik heb wel moeten ruilen voor een maat groter voor mijn B-ponytje, want ze viel toch wel erg klein.
Ik heb niks gemerkt van "lubberen" , en dat terwijl ik haar 24/7, maanden lang aan een stuk er mee heb laten lopen.
Ik heb zelfs een tweede deken erbij gekocht, voor als de een vies was en in de was moest. Allen bij de eerste deken was ik te laat met erop leggen. De pony had toe al jeuk en heeft toen kleine gaatjes boven op de hals geschuurd. Die heb ik echter meteen gestopt en daarna is er niks meer aan kapot gegaan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:40

alleen voor de verkoeling zou ik geen deken kopen eerlijk gezegd. tis dat die van mij eczeem heeft en dus een deken op moet, maar anders zou ik kiezen voor geen deken...