Nieuwe barcode stickers aanvragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vicktor5

Nieuwe barcode stickers aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:04

Bij de aankoop van mijn pony (een tijdje geleden al) heeft de toenmalige eigenaresse de barcode stickers van zijn chip niet meegegeven Boos!
Dus mijn vraag is kun je nieuwe barcode stikkers aanvragen? Want we kunnen echt onmogelijk een paspoort krijgen Huilen
Alvast bedankt OK dan!
Laatst bijgewerkt door Vicktor5 op 26-07-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Helma_Amber

Re: Nieuwe barcode stikkers aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:07

Kun je geen contact met de toenmalige eigenaresse opnemen? Misschien dat er een reden is of dat ze ze nog ergens heeft liggen? Een nieuw paspoort lijkt me niet nodig, want als de stickers kwijt zijn staan ze er niet in en zul je de stickers er later zelf in moeten plakken (dat moest ik ook toen ik een paard had laten chippen)
Hoe je aan nieuwe stickers kan komen weet ik niet.

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:21

Helma_Amber schreef:
Kun je geen contact met de toenmalige eigenaresse opnemen? Misschien dat er een reden is of dat ze ze nog ergens heeft liggen? Een nieuw paspoort lijkt me niet nodig, want als de stickers kwijt zijn staan ze er niet in en zul je de stickers er later zelf in moeten plakken (dat moest ik ook toen ik een paard had laten chippen)

Contact opnemen met de vorige eigenaresse is echt geen mogelijkheid Frusty
Maar het probleem is eigelijk dat hij nog geen paspoort heeft!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:24

Vicktor5 schreef:
Helma_Amber schreef:

Contact opnemen met de vorige eigenaresse is echt geen mogelijkheid Frusty
Maar het probleem is eigelijk dat hij nog geen paspoort heeft!

Ow nog helemaal geen paspoort. Mm dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Ik zou zoiets aan mn dierenarts voorleggen, maar ik weet niet in hoeverre een dierenarts hier meer over kan vertellen.

Vicktor5

Re: Nieuwe barcode stickers aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:25

Dat kon de dierenarts dus ook niet Huilen
Dus dan moeten we een andere oplossing zoeken
Dank je wel voor de hulp OK dan!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:33

Hoe heb je de pony op de plek gekregen dan?? Als je hem of haar over de weg vervoert moet je immers een paspoort bij je hebben, niet dat dat wordt gevraagd , maar toch.

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:37

flyfly schreef:
Hoe heb je de pony op de plek gekregen dan?? Als je hem of haar over de weg vervoert moet je immers een paspoort bij je hebben, niet dat dat wordt gevraagd , maar toch.

We dachten dat we ze later kregen maar door privé omstandigheden is dit nooit gebeurd Knipoog
Voor de stal waar we naartoe gingen was het overigens geen probleem dat we nog geen paspoort hadden want daar waren nog mee bezig maar door een fout (ik weet ook niet waarom dit regelde de oude eigenaresse) kregen we nooit een paspoort! Alle stallen waar we overigens tot nu hebben gestaan hadden er geen probleem mee dat hij geen paspoort had Vork Dit waren er 5 Koe

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:47

Het zal die stal worst wezen of je pony een paspoort heeft of niet. Je mag hem gewoon niet per trailer over de weg vervoeren als hij niet in het bezit is van een paspoort.
5 Stallen zeg je?? In wat voor tijdsbestek moet ik dat zien. Waren die vorige stallen niet goed genoeg??

Een paspoort hoor je mee te krijgen als je de pony betaald en ophaalt , dat hoort er immers bij.

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:53

flyfly schreef:
Het zal die stal worst wezen of je pony een paspoort heeft of niet. Je mag hem gewoon niet per trailer over de weg vervoeren als hij niet in het bezit is van een paspoort.
5 Stallen zeg je?? In wat voor tijdsbestek moet ik dat zien. Waren die vorige stallen niet goed genoeg??

Een paspoort hoor je mee te krijgen als je de pony betaald en ophaalt , dat hoort er immers bij.

We kochten hem in 2004 en ja ik weet dat dat lang geleden is maar degene die mij zou helpen met het paspoort had er ook problemen mee Nors opkijken En sinds we het zelf proberen krijgen we steeds iets anders te horen! Dan missen we weer iets dan is het goed maar dan zeggen ze later dat we weer iets missen? En in 2004 werden de paspoorten pas verplicht geloof ik en dat je ze moest chippen?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:03

Als de pony een chip heeft dan kun je met een reader toch het nummer aflezen?? Dan kun je toch bellen met dat buro dat dat chippen regelt. Kun je ze toch uitleggen hoe de vork in de steel zit??
Weet alleen niet zo gauw hoe die instantie heet, heb er wel een foldertje van gehad.

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:30

flyfly schreef:
Als de pony een chip heeft dan kun je met een reader toch het nummer aflezen?? Dan kun je toch bellen met dat buro dat dat chippen regelt. Kun je ze toch uitleggen hoe de vork in de steel zit??
Weet alleen niet zo gauw hoe die instantie heet, heb er wel een foldertje van gehad.

Okee dank je hier kan ik wat mee Go jij! Go jij! Afgod
Ik zal zo even googelen! Zijn alle chips van hetzelfde merk? Clown
En zou je als je het foldertje vindt misschien net adres hier kunnen plaatsen alvast bedankt Haha!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:35

Ik ga even op zoek , als ik hem vind ben jij de eerste die het weet.

Heeft de pony bij de vorige eigenaresse wedstrijden gelopen?? Zo ja , dan zit er waarschijnlijk een paspoort bij die is uitgegeven door de KNHS.

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:46

flyfly schreef:
Ik ga even op zoek , als ik hem vind ben jij de eerste die het weet.

Heeft de pony bij de vorige eigenaresse wedstrijden gelopen?? Zo ja , dan zit er waarschijnlijk een paspoort bij die is uitgegeven door de KNHS.

Okee dankjewel! En hij heeft geen wedstrijden gelopen het was een (ontzettende) lompe fjord van toen net 3.5 jaar oud Koe

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:57

Is hij niet aangemeld bij het Fjordenstamboek??

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:26

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:30

Gewoon aanvragen bij de dierenarts ik had ook geen barcodestickers, maar wel een gechipt paard kreeg gewoon een paspoort heb ook een jaar op een paspoort gewacht en toen maar zelf aangevraagd (ik dacht dat hij er wel een had)

En volgens mij als hij wel een paspoort heeft gehad dan krijg je een telefoontje of brief van de uitgevende instantie en kan je een duplicaat aanvragen. (info van topics op bokt)

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 18:24

flyfly schreef:
Is hij niet aangemeld bij het Fjordenstamboek??

Nee hij heeft geen papieren. Twas een foutje Tong uitsteken

flyfly schreef:
Ik heb de folder niet gevonden maar hij staat wel op het internet.

https://bedrijfsnet.pve.agro.nl/pls/pbs ... FOLDER.PDF

Dit is ook erg interssant ;

https://bedrijfsnet.pve.agro.nl/pls/pbs ... p_pfe_id=0

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, succes!!!!

PS Ik hoop ook dat de links het doen.

Dank je wel!

hokke schreef:
Gewoon aanvragen bij de dierenarts ik had ook geen barcodestickers, maar wel een gechipt paard kreeg gewoon een paspoort heb ook een jaar op een paspoort gewacht en toen maar zelf aangevraagd (ik dacht dat hij er wel een had)

En volgens mij als hij wel een paspoort heeft gehad dan krijg je een telefoontje of brief van de uitgevende instantie en kan je een duplicaat aanvragen. (info van topics op bokt)

De dierenarts zij tegen mij dat dat niet kon Verward

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:28

blijkbaar toch wel, anders moet je het fjordenstamboek bellen of zij langs willen komen voor een paspoort kan ook volgens mij

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:18

ik zou even het knhs een mailtje sturen met je verhaal, zij moeten tenslote ook je paspoort regelen,

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:09

nee het is een fjord dus bellen naar fjordenstamboek voor paspoort
bellen naar het pve als je het chipnummer hebt en waar je het moet aanvragen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:44

Normaal gesproken zou je wel een duplicaatpaspoort aan kunnen vragen bij de uitgevende instantie, maar...
- je weet niet welk stamboek of organisatie het paspoort heeft uitgegeven.
- je kunt niet bewijzen dat dit paard jouw paard is en welk paard het is (immers: geen papieren, chip niet geregistreerd) dus het is zeer fraudegevoelig. Ik verwacht niet dat ze daaraan mee gaan werken, dan zou het met gestolen paarden wel heel simpel worden!

Ik denk dus niet dat dit een optie is.

Informeer eens bij het stamboek hoe je dit op moet gaan lossen zou ik zeggen. Persoonlijk zeg ik: toch naar de oude eigenaar. Het paard is aan je verkocht met paspoort en chip, dus je hebt gewoon nog recht op zijn paspoort en chipstickers. Heb je wel een verkoopscontract nog dat je iig kunt bewijzen dat het paard van jullie is?