Pony wil niet gepakt worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gambeltje

Pony wil niet gepakt worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 20:21

Als ik mijn pony uit de wei wil halen is hij altijd wel erg enthousiast en komt vanzelf al naar mij toe om met me mee te gaan. Echter als ik naar hèm toe loop (als hij mij bijvoorbeeld niet gezien heeft en aan de andere kant van de wei staat waar ik hem dan moet halen) Rent hij van me weg, keert zijn kont naar mij toe om te trappen zodat ik hem niet kan pakken. In zo'n geval loop ik dan terug en komt hij vervolgens achter mij aan waardoor ik hem dus wel kan pakken Koe . Ik kan hem dus alleen meenemen als hij naar mij toekomt, en niet andersom. Gelukkig is dit (bijna, de dagen dat hij ècht geen zin heeft daargelaten Rolleyes ) altijd wel het geval maar ik vraag me toch af hoe dit nou komt. Herkennen jullie dit misschien? Of hebben jullie een idee waarom hij dit doet?

Mirrrriii

Re: Pony wil niet gepakt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:40

Mijn pony heeft dit in het begin ook gedaan.
Ik herken dit dus, en het is verschrikkelijk irritant Knipoog

Bij mij kwam het gewoon omdat ik op dat moment gewoon bang was om hem te pakken, en dat had meneer door. dit kwam overigens omdat het bij mij in de wei een keer goed fout ging.

Kan het zijn dat jij (onbewust) misschien bang bent dat het fout gaat en dat je pony dus alleen komt wanneer hij zin heeft om te komen.
Dat hij dus door heeft, dat wanneer hij niet wil hij ook lekker in de wei kan blijven staan?

Het kan ook een idee zijn, om je pony aan te leren naar het hek te komen wanneer jij daar staat.
Dit heb ik in ieder geval wel gedaan.

in ieder geval succes ermee!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:41

Die van mij heeft dat ook een tijdje gedaan. Ik heb haar toen gepaaid met snoepjes (ik weet het... haha ... slecht). Dat werkte. Elke keer als ik haar ging halen en ik had haar uit het land dan kreeg ze wat lekkers van me. En op een gegeven moment vond ze het dus niet vervelend meer om mee te komen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:42

Ik vind het, zoals je het beschrijft, een dominantieprobleem. Je pony lijkt zelf de controle willen te behouden bij het uit de wei halen, hij bepaalt immers (door wanneer jij naar hem toekomt te slaan en weg te lopen) wanneer hij meegenomen wil worden.

Ik denk dat ik, als hij weer eens wegloopt, hem achter de vodden aan zou gaan om te tonen wie er de baas is (geen geweld, alleen zorgen dat hij ziet dat jij de baas bent en jij dus beslist en niet hij).

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:47

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 20:55

@ Mirrrriii: Ja kan goed kloppen wat je zegt, dat ik misschien bang ben dat het fout gaat. Ik wéét namelijk dat hij in staat is om echt te trappen als ik maar lang genoeg blijf proberen..
Hem naar het hek laten komen doe ik ook altijd, tenzij hij aan de andere kant van de wei staat waar hij mij niet kan zien en horen..

@ AngelsDitch: Hij vind het niet erg om te komen dus eigenlijk is dat het probleem niet echt.. en als hij in een bui is dat hij écht niet wil komen helpen snoepjes echt niet . Daar is hij echt te slim voor, haha!

@ mick75: Lijkt er inderdaad wel op wat jij zegt. Alleen als ik dat probeer weet ik zeker dat ik een mep krijg en daar zit ik niet op te wachten.. daardoor zal ik ook niet helemaal zeker op hem over kunnen komen..

@ igor001: Bedankt! Alleen heb ik niet echt een probleem met hem te vangen: ik krijg hem altijd wel maar vroeg me af of iemand misschien kon verklaren waarom hij zo doet..

Pearly12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:42

mijn paardje doet dat ook altijd:P
dan staat hij nog niet zo lang in de wei en denkt hij van;
jah dikke puh ik sta er net in!
en dan rent hij weg:P
ook maar een verzinsel van wat het paard denkt XD

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:24

ik denk ook dat hij dit alleen maar doet om zelf te bepalen of hij zin aan werken heeft vandaag of niet! Of mischien is het je eigen houding die zegt WAT je van plan bent om te gaan doen?

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 17:45

fuego3 schreef:
ik denk ook dat hij dit alleen maar doet om zelf te bepalen of hij zin aan werken heeft vandaag of niet! Of mischien is het je eigen houding die zegt WAT je van plan bent om te gaan doen?

Hoe bedoel je dat? Het enige wat ik met hem doe is wandelen, grazen, poetsen knuffelen (ben te groot om te rijden, iemand anders doet dat) dus werken hoeft ie niet en hij vind het volgens mij ook altijd leuk Rolleyes