Verjaringsregeling, wie weet het antwoord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Verjaringsregeling, wie weet het antwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:12

Dit staat er in het reglement vd KNHS.

Citaat:
Verjaringsregeling
Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om lager ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel staat vermeld. Voor een dergelijke dispensatie kan de KNHS een administratieve heffing in rekening brengen.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit ooit aangevraagd hebben en of dat deze dispensatie aan/afgewezen is.

Ik vroeg me dit af omdat ik 8 jaar geleden met mijn toenmalige Z2 pony 1x bij de paarden in het Z1 ben gestart en een WP heb behaald. Hierna ben ik met een zelf aangereden dier tm het M1+wp/M2+0 gekomen (laatste start ook aantal jaar geleden). Door de actie met mijn pony toen ben ik wel officieel Z1 geworden.

Nu ben ik op zoek naar een nieuw paard maar als ik een Z geklasseerd paard aanschaf zou ik theoretisch gezien Z1 moeten starten. Ik weet nu al dat ik nooit mee kan draaien gezien mijn ruiterkwaliteiten. Ook heb ik bewezen niet verder te kunnen komen dan het M1 Clown. Zou ik een reele kans maken als ik dispensatie aan zou vragen om dan bijv M1 te mogen rijden? En hoe pak je dit het beste aan. In de verjaringsregeling staat namelijk niet dat je dit ALLEEN kan aanvragen vanwege bijv medische redenen.

Fitzroy

Re: Verjaringsregeling, wie weet het antwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:08

Lijkt me dat je daar wel voor in aanmerking moet kunnen komen, het is immers al 8 jr geleden dat je Z gestart bent?
Dat is langer dan 36 maanden.

Novice

Re: Verjaringsregeling, wie weet het antwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:41

Je zou het gewoon moeten proberen, de knhs bepaald wel of de regeling op jou van toepassing is. Volgens mij zijn ze niet zo heel moeilijk als het 8 jaar geleden is dat je Z1 hebt gereden