Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_love_U

Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:54

Ik ging net de paarden voeren.Nu kom ik aan. Hangt dus de deken helemaal aan de zeikant (op de grond) Nu was hij van voor bij de borst nog dicht en 1 kruissingel.
Er zitten 2 kruissingels aan en ook een touw onder haar staart tegen t scheefhangen.
Nu heeft iemand anders ze vanmorgen gedaan (was haar beurt).Heb nog een bericht gestuurd niet vergeten dat touwtje vast te maken.

Nu staat de pony dus in de wei met 1 kruissingel los en dat touw onder haar staart hing ook los. Gevolg pony is in de deken gaan staan en is compleet kapot gescheurd.Ze zat met haar been erin vast en kreeg hem zowat niet meer los bij de borst.Zat erg strak bij haar keel.

Nu laat ik dat dus weten aan de gene die ze vanmorgen heeft gedaan.
Haar reactie was : Dat ze alles vast gedaan had en t misschien stuk gegaan is in de wei.
Waarop ik dus liet weten dat 1 singel los was + dat touwtje.
Haar reactie erop was : maarja die had ik echt vastgedaan.Dan is ze te ruig geweest in de wei
Waarop ik dus weer zei dat ze daar speciaal voor gemaakt waren om aan te hebben in de wei.En dat de pony moeilijk een dubbele knoop los kan maken die bij de kont vast zit.En dat het misschien via de verzekering kan.
Het antwoord was waar ik mee bezig was en dat ik t dan voortaan zelf moet doen.Dat ik niet zo flauw moet doen.Het is mijn pony en niet die van haar.

Ik ga ervanuit dat zoiets niet zo moeilijk is. Voer geven deken aan doen en op de wei zetten.Wij hebben een schema wie wanneer wat doet etc.Als zij ze doet is ze in mijn ogen er verantwoordelijk voor dat alles goed gebeurd.Ik kan toch moeilijk iedere keer nog gaan om te controleren of alles wel goed is gedaan etc.Dan zou ik het net zo goed iedere dag zelf kunnen doen.

Dus wie weet hoe het zit ?

suuzepuus

Re: Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:56

er is volgens mij niemand verantwoordelijk. het is jouw woord tegen het hare en jij trekt aan het korste eind. als jij er niet vanuit kunt gaan dat er een deken niet goed vast gemaakt word moet je m zelf vastmaken. maar waarom staat je paard met deze temperatuur met een deken op???

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:58

tja, dit is het risico als een ander je paard buiten zet. Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar ik denk dat je helaas geen poot hebt om op te staan. het zal jouw woord tegen de hare zijn.
heb je een rechtsbijstandsverzekering die je morgen even kan bellen voor advies\?

jammer dat suuzepuus een opmerking plaatst over het al dan niet een deken dragen. laat dit aan iedere eigenaar zelf over, zij kennen hun paard het beste en weten of een deken al dan niet nodig is.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:59

Omdat het stikt van de dazen overdag. Ik heb het nog duidelijk gezegt dat het zo moest, Maar schijnbaar toch niet goed gedaan. Zoiets gaat toch niet vanzelf los Scheve mond
Lijkt mij dat het gewoon via de verzekering kan. Vriendin van mij heeft ooit is een hoofdstel gebruikt van iemand en die is kapot gegaan is ook via de verzekering gegaan toen

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:00

We hebben wel rechtsbijstand verzekering jah. Maar vind dat ook weer zo'n gedoe eigenlijk.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:01

niet zo moeilijk doen dingen gaan nou eenmaal wel eens stuk beetje flauw om daar dan iemand anders de schuld van te geven dan moet je zelf die deken maar op doen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:01

waarom gedoe, daar zijn ze toch voor? gewoon even bellen morgenochtend en de situatie voorleggen. zeker omdat de tegenpartij niet mee wil werken.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:02

Mjay schreef:
niet zo moeilijk doen dingen gaan nou eenmaal wel eens stuk beetje flauw om daar dan iemand anders de schuld van te geven dan moet je zelf die deken maar op doen

Als je kan lezen staat er dat we een schema hebben dat we ze om de dag smorgens doen. Doe dan dus ook haar deken op Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:03

ik bedoel mn opmerking over die dekn niert verkeerd, beetje jammer dat daar gelijk weer 'bokt 'gezeik over moet komen. tegen de dazen is een goede reden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:07

Tja.. het kan wel, sommige paarden krijgen alle dekens los, kapot etc. ook als je ze helemaal netjes omdoet. Als je stalgenoot volhoudt dat zij gewoon normaal de deken heeft vastgedaan en dus van haar kant niet nalatig is geweest zal haar verzekering het ook niet dekken. Ik zou er maar niet teveel ruzie over maken met je stalgenoot, dat zal de sfeer vast ook niet ten goede komen.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:08

Ja sommige paarden idd. Maar zij is altijd voorzichtig ermee en heeft nog nooit in al die jaren een deken kapot gehad.
Die andere van mij wel.Daar zit ook een gaatje in zn deken.Maar dat is wat anders dan helemaal kapot gescheurd omdat hij los was.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:09

suuzepuus schreef:
ik bedoel mn opmerking over die dekn niert verkeerd, beetje jammer dat daar gelijk weer 'bokt 'gezeik over moet komen. tegen de dazen is een goede reden.

dan moet je je post even teruglezen. hij komt nogal knullig over.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:09

vind dat zij niet verantwoordelijk is.
als zij zegt dat ze hem goed vast heeft gemaakt dan zal dat wel,waarom zou je daar over liegen.
en vind dat je daar zelf verantwoordelijk bent,
met dekens kan vanalles gebeuren, dat is het risico.
als je dat risico niet wilt nemen dan moet je hem zelf maar elke dag gaan omdoen toch.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:11

sommige paarden kunnen echt alles hoor.
heb er een gehad die kon zijn deken afdoen met alle riemen dicht. voorsluiting, kruissingels, bilkoord
(geen bilkoorden tussen benen door maar gewoon ene punt deken andere punt deken achterkant)

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:13

Jah sommige zijn er idd goed in.Maar zij doet zoiets niet.Ze heeft vaak een deken aan.

Ze kan t toch per ongeluk verkeerd hebben gedaan of niet goed vast ? Zou toch kunnen?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:18

Het zou kunnen, maar je hebt geen bewijs. Voor hetzelfde geld heeft ze het wel goed om gedaan en krijgt ze nu de schuld van iets waar ze niks aan kunt doen.

Ik vind niet dat je haar daar zomaar zonder bewijs op aan kunt vallen en het is ook jouw verantwoordelijkheid, een risico wat je aangaat als iemand anders met jouw paard in de weer is. Stel je het eens andersom voor, dat jij die deken opgedaan had voor iemand anders en alles goed vast hebt gemaakt en vervolgens de schuld krijgt van de kapotte deken, sorry, maar ik vind dat niet netjes

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:19

hoe duur was je deken eigenlijk als ik vragen mag?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:23

de koste van het deken lijken me niet nodig, misschien kunnen jullie beide betalen aan een nieuw deken, al vind ik wel dat ze het misschien goed heeft gedaan en dat is vervelend. misschien heeft ze gespeeld met een paard en heeft dat andere paard het deken los gekregen met de hoeven etc. ?

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:28

Dan was het verzekeringswerk geworden waarschijnlijk.Daar hebje toch een verzekering voor?

Spelen lijkt me ook niet echt want ze haat het als die 2 andere bij haar in de buurt komen. Laat staan bij dr kont. T is een echte merrie wat dat betreft.

De prijs weet ik zo niet meer. Is een BR deken.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:28

nou vind het nogal een verschil als je een deken van 250 euro hebt, of 1 van 50 euro,

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:32

Dat de kruissingel los gaat, zonder kapot te gaan, kan.
Ik heb dit vaker mee gemaakt.
Wel vervelende situatie inderdaad!!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:32

Dit is gewoon een kwestie vain eigen risico hoor. Als jij er zeker van wilt zijn dat jouw deken altijd super goed om wordt gedaan moet je het zelf doen. Als je het gemak wilt hebben dat je maar 1x in de zoveel tijd heen hoeft, dan moet je het risico voor lief nemen. Mensen maken fouten, het zijn geen machines. Als je hiermee naar de verzekering gaat zeggen ze dit ook, je krijgt echt je geld niet terug. En terecht ook, ze zouden gek zijn als ze elke deken uit gaan lopen keren. Dan zouden ze ook dekens uit kunnen gaan keren die je buurvrouws paard bij jouw paard heeft gesloopt met het spelen. Dan gaat de verzekering snel falliet als iedereen dat ging doen Knipoog

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:35

ik vind echt dat je overdrijft. het kan gewoon gebeuren dat je paard zijn eigen deken kapot kan trekken als hij buitenstaat. de knoop kan wat los hebben gezeten weetikveel. Ik vind het inderdaad flauw en verpestend voor je goede relatie met die meid.

Wat is nou meer waard, een fijne stal en andere mensen die je paarden buiten zetten als jij niet kan, of je paard alleen op de wei als je zelf kan en die deken betalen?

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:37

Ze staan zowiezo niet alleen.En ging normaal iedere dag 2 x zelf.Zij wilde dit zelf zodat zij vast kan wennen dat ze strax ook iedere dag naar dr eigen paard moet.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:38

Ja, en? Je hebt dit zelf toch goed gevonden? Dan ook niet zeuren.