scheurvaste zomerdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

scheurvaste zomerdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 14:38

OK ik ben het zat, dit was deken nr 5.. En weet hingen de flarden om zijn lijf. Wordt een duur geintje onderhand.
Zijn winterdeken laat hij heel, zijn vliegendeken ook maar die zomerdekens *zucht*. Of dat hij ze scheurt, of dat hij
er met zijn hoef in komt te zitten weet ik niet. Elke keer zijn ze op de schouders stuk, nou zoek ik
een degelijke scheurvaste zomerdeken voor meneer die langer dan 3 dagen mee gaat Vork . Ik heb een tijdje terug
een soort deken gezien waar gaas of iets overheen zat. Ik dacht bij het gareel maar geen idee welk type het was..

iemand anders nog ideeen? Vork

vencedor

Re: scheurvaste zomerdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 15:08

waarom? omdat hij een ranzig monster is, ze staan vrij veel buiten hier in de paddock en met dit weer is het niet heel prettig om een nat modderig paard voor je neus te hebben als je hem net wil gaan rijden Lachen. het gaat ook echt maar om af en toe, meestal heeft hij die HH vliegenoutfit aan. maar goed die is nu echt pik zwart en goor dus die moet ook een keer in de was. Maar die enkele keren dat hij er een op heeft zijn ze meteen stuk Boos!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:12

Mijn pony heeft een deken van geloof ik canvas voor in de zomer, is wel knal en knal roze maar is erg stevig. De mijne is ook echt een rambam wat slopen betreft.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 15:13

canvas is dat niet erg warm?

KLeur maakt me geen donder uit als is hij pimpelpaard met stippen Koe

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:23

Oh, heb even op het labeltje gekeken hij is van katoen, maar het voelt aan als canvas. Die zomerdeken voelen af en toe net aan als een tafelkleed maar deze echt niet.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 15:49

Haha! waar heb je hem vandaan? Maar er moeten toch vast wel onverwoestbare dekens zijn? Voor hengsten of iets...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:11

bij deze temperatuur heeft hij gewoon zn vliegendeken op Knipoog. Die zomerdeken is om precies te zijn, voor op de trailer en voor het tussen weer. En ja af en toe een keer omdat ik les heb sochtends, en ik geen zadel wil gooien op een nat modderpaard..Of omdat ik een wedstrijd heb..

en trouwens 9 van de 10 keer is het gewoon een varken als hij binnenkomt, en daar geef ik geen reet om. Maar soms
is dat gewoon niet handig.. Met wedstrijd zit je niet te wachten op een hartstikke vies paard als je s ochtends op stal komt...!
En inderdaad een borstel wonderen, maar niet als hij onder de modder zit Knipoog

maar goed ik vraag wel een slotje hiervoor, want dit topic is bedoeld om tips te krijgen. Niet om bemoederd te worden, ga maar commentaar leveren op mensen waarbij paarden NIET buiten komen...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:22

Ik vind zelf de katoenen zomerdekens van HH best van stevige dikke stof.
Bij mij gaan ze in ieder geval niet stuk.
Er zit ook een goed model in, waardoor ze mooi blijven liggen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:34

Nouvel schreef:
Ik vind zelf de katoenen zomerdekens van HH best van stevige dikke stof.
Bij mij gaan ze in ieder geval niet stuk.
Er zit ook een goed model in, waardoor ze mooi blijven liggen.

Ze zijn wat pasvorm e.d. echt super ja. Alleen die van mij heeft er al zeker 3 uit elkaar gescheurd Bloos .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:35

Hmm, dan is 'ie wat onvoorzichtiger dan die van mij... Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:43

wat een gedoe weer over wel of niet een deken. laat iedere eigenaar dat voor zichzelf en zijn of haar paard beslissen.

noob heeft van harry's horse een katoenen zomerdeken. ook deze voelt net aan als canvas en is dus erg stug. heeft een fijne pasvorm en ding is niet stuk te krijgen. hij is geen sloper, maar er hangen wel regelmatig weidegenoten aan zijn jasje Clown

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:45

hmm dan toch maar eens daarvoor gaan kijken Lachen, misschien kan ik hem wel 2dehands ergens op de kop tikken Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:47

je moet goed kijken naar de stof. zoals eerder gezegd; sommige dekens voelen lekker zacht aan, maar zijn zo dun als een tafelkleedje. deze deken is relatief zwaar en voelt dus als canvas.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:50

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:53

die van mij sloopt ook altijd ze zomer deken maar die van hh is nog heel dus ik zou die een keer proberen.ik snap niet wat sommige zeuren van het is te warm het is vandaag pas echt warm geworden .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:07

Ik zou die van HH toch eens proberen.
Ze zijn echt van een stuk dikker materiaal dan de meeste zomerdekens en daardoor blijven ze ook beter liggen.
Op het moment dat ze gaan schuiven en trekken zijn ze ook sneller stuk...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:08

Ik heb even die mensen van de link gemaild en anders ga ik toch voor een HH Lachen..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:13

ik vind ze er op de foto op een of andere manier minder degelijk uit zien dan die van HH, maar dat hoeft niks te zeggen natuurlijk... Cool

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:13

ja, HH is echt fijn. heb ook een anky zomerdeken gehad die vele malen duurder was. deze lag echter niet zo fijn en had binnen een paar dagen de eerste scheuren al te pakken.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:14

De dekens van horseware (Rhino / Rambo)zijn stevig vind ik.
hebben ook geen loopsplitten waar ze op uit kunnen scheuren en passen echt super.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:16

en die HH zijn ook wel betaalbaar? Ik had inderdaad ook een best dure van weater beta, ideale pasvorm..fijne stof. Omdat ik inderdaad dacht dat die andere dekens irriteerde, en ik moet zeggen dat hij met deze nog het langst heeft gedaan...

Ik heb al deken gehad met loopslit en zonder, dus dat zal het verschil niet maken. Ze scheuren van voorkant schouder tot elleboog..

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:20

ik heb geen goede ervaringen met loopsplitten die scheurde bij mijn vorige paard altijd uit.
en dat was een echte sloper. heb sinds dien alleen nog maar Horseware.
(en 1 Bucas vliegendeken)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:20

horseware? ken ik niet hebben die ook zomerdekens?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:35

Die van HH kosten in de meeste winkels 45,-.
Ik ben verder niet zo'n fan van de HH dekens, maar de zomerdekens vind ik echt super!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:07

randie schreef:
Haha! waar heb je hem vandaan? Maar er moeten toch vast wel onverwoestbare dekens zijn? Voor hengsten of iets...

Hee
Ik heb hem van marktplaats, het is een vrij oud deken maar heel sterk. Ik denk dat die bij Divoza vandaag komt maar ik denk niet dat ze hem daar nog hebben. Deken is echt oud, maar volgens mij waren vroeger de dekens ook een stuk steviger.