(open) blaren door inlopen leren laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

(open) blaren door inlopen leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 19:23

Hee,

Vorig jaar augustus heb ik voor mijn verjaardag leren laarzen van mn ouders gekregen. Op maat gemaakt, van het merk Lipica.
Toen heb ik er een aantal keren mee thuis gelopen en ook mee gereden, maar door blessure pony en zelf in de lappenmand heb ik ze heel lang niet gebruikt.

Nu ben ik de afgelopen 3 dagen weer bezig met inlopen, maar het is echt een hel! Mn grote teen ligt open en mn hielen zijn het ergst, echt grote open blaren!
Nu zie ik er een beetje tegenop hoe ik dat nou verder moet doen..Want ja ik moet ze toch inlopen en ik lees overal dat je even moet doorbijten, maar hoe kom ik in hemelsnaam in mn laarzen met open blaren, zonder zoveel pijn.

Ik ben bang dat als ik ze nou weer laat staan totdat mn blaren over zijn (en dat kan best een tijdje duren volgens mij) dat ik dan weer van voren af aan kan beginnen en zo niet verder kom.

Wie heeft dé tip?
Ik heb al met blarenpleisters (van die gel dingen) en daarover een dot wc papier met sokken erover en plastic pedaalemmers zakken geprobeerd, maar ik kwam vanavond dus thuis met open blaren Clown

Het zijn overigens laarzen met veters voor en een rits aan de achterkant. De rits loopt niet helemaal tot onder door maar tot zo'n 5 cm boven mijn hiel.

Gr karin

Esther_

Re: (open) blaren door inlopen leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:49

Bij mij heeft het geholpen om een zooltje erin te leggen zodat ik minder kan glijden/bewegen in de laars, hierna heb ik geen blaren meer gehad.
Mij zo'n gel pleister zou ik alleen sokken erover doen en niets anders, anders krijg je nog meer druk.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:16

moeilijk karin!

Ik heb zelf pas ook nieuwe laarzen in moeten lopen. (2 paar zelfs) Bij mij liggen van 1 paar mn achillespezen(hpe je het ook schrijft) open. Heb dat steeds laten rustene totdat het weer dicht was en dan een dot vaseline erop, sokken aan en weer een ahlf uur die laarzen aan. Niet te lang in 1 keer. En dat elke dag herhalen. Behalve als het weer open is, dan weer even dicht laten groeien.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:13

Wat ik gedaan heb in eerste instantie is juist niet te veel er op gelopen maar alleen met rijden aan gedaan. Zo kwamen ze snel in vorm en scheelde een hoop blaren.

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:29

Jeetje das ook wat
Mijn dochter heeft ook Lipica maar absoluut geen last van gehad.
Kan je er misschien niet mee terug gaan en het probleem voorleggen.
Misschien zit er iets niet goed of zijn ze verkeerd aangemeten

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:32

marrie14 schreef:
Jeetje das ook wat
Mijn dochter heeft ook Lipica maar absoluut geen last van gehad.
Kan je er misschien niet mee terug gaan en het probleem voorleggen.
Misschien zit er iets niet goed of zijn ze verkeerd aangemeten

dit dacht ik dus ook.

ik heb echt nog nooit blaren gehad van nieuwe laarzen namelijk

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 10:17

Toen ik ze ging halen bij Lipica kwam ik er ook met heel veel moeite in, maar die vrouw zijn gewoon doorduwen, wordt vanzelf wel soepeler.
Zodra mn blaren dicht zijn ga ik nog even proberen door te bijten, en anders zal ik idd toch even moeten bellen.

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:30

Dat was bij mijn dochter ook het erin gaan ging best wel moeilijk.
Maar ze heeft geen blaren gehad met het inlopen/rijden.
Ik vind wel dat jij het heel erg hebt.
Dus ik zou gewoon terug gaan

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:33

Zou het niet gewoon kunnen dat je voeten/benen in een jaar wat gegroeid zijn en ze dus gewoon niet meer goed passen? Ga terug naar de winkel en leg het probleem voor, zij hebben er waarschijnlijk meer verstand van dan wij. Ook kunnen zij misschien met een oplossing komen waardoor ze beter passen.

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:34

Ukkiee schreef:
Zou het niet gewoon kunnen dat je voeten/benen in een jaar wat gegroeid zijn en ze dus gewoon niet meer goed passen? Ga terug naar de winkel en leg het probleem voor, zij hebben er waarschijnlijk meer verstand van dan wij. Ook kunnen zij misschien met een oplossing komen waardoor ze beter passen.

Vind ik ook

_Maflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:25

Zooltje, en misschien om het leer wat spoepeler te maken er 's nachts natte kranten in doen? Dat heeft bij mij wel geholpen. Haha!