Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urielle schreef:Voor het winterseizoen zou ik het zeker niet doen, 's zomers zet ik ze zelf wel rondom op ijzers omdat ik dan schroeven in kan draaien.
Je kan het altijd eerst zonder proberen, ijzers er onder zetten kan altijd. Relaxed schreef:Voor het buitenseizoen begint zeker weer op ijzers! Met het jureren zie ik veel paarden in de B en L die zonder ijzers of alleen voor op ijzers lopen en het kost gewoon heel veel punten, je paard wordt er onzeker van en zelf kan je niet gedurfd rijden
Bubsj schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan of je vaak op zand start. In groningen heb je eigenlijk alleen maar gras, dan is het wel aan te bevelen, maar in de randstad kom je vaker zand tegen, dan is het niet heel hard nodigJe kan het altijd eerst zonder proberen, ijzers er onder zetten kan altijd.
Niine schreef:Dat is echt niet zo relaxed want ik heb 1 jaar zonder ijzers op cc gestart, springen nog wel, en ik heb nooit ergens last van gehad ! Nu in het L vanwege het vaak iets korter moeten draaien toch maar ijzers !
Kimoralover schreef:Ik doe altijd ijzers ook in de winter gewoon voor de veiligheid mijn paard is een keer uitgegeleden en op haar kont gaan zitten toen ik erop zat maar gelukkig gaat het nu goed ze had een paar wondjes maar voor de rest
verder ook om de hoefjes weer even met rust te laten. Maar je zou natuurlijk ook alleen vor kunnen doen, het is wat jij fijner vind lopen! als je paard soepeler is zonder zou ik het zeker niet doen ook niet als ze telkens aantikt als ze hoefijzers onder heeft! Successs met je keuze