Regendeken voor haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stanleytje

Regendeken voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 19:30

Hi,

Ik ben alvast aan het rond kijken naar een goede regendeken voor aankomende winter. Mijn haflinger staat in de winter 24/7 buiten. Ik ben dan ook op zoek naar een goede waterdichte deken, die echt niet lekt! Het liefst met een fleecevoering. Lachen Mijn haflinger is vrij breed bij de borst en heeft dekenmaat 185. Ik wil graag dat de deken bij de borst goed aansluit, om schuren en inregenen te voorkomen. Knipoog Vorig jaar heb ik een br en horsepower regendeken gehad. Beide waren geen succes... Wegens schuurplekken, inregen en lekken. Boos! Wie kan mij verder helpen? Ik wil graag dat mijn paardje dit jaar lekker droog (!) onder zijn dekentje kan staan. Ja Alvast heel erg bedankt! OK dan!

Ireen_

Re: Regendeken voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:48

De Bucas smartex rain Big neck! (o.a. bij de paardendrogist te koop).
Een deken speciaal voor paarden met een wat bredere borst. De bucasdekens zijn echt goed waterdicht en heel sterk. Op mijn haf ligt hij erg goed (ik heb de smartex all in one variant).

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:49

Ik had een regendeken van Imperial. Gaf pas in het voorjaar lichte schuurplekken.
En daar heb ik weer een borstbeschermer voor...
Maar superwaterdicht.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 06:36

Ik heb voor mijn haf een regendeken van HKM maat 185. Hij had geen schuurplekken. Fijne deken en goed waterdicht en tegen een leuke prijs.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:28

Weatherbeeta, zeker een heel fijn deken.

Mijn pony staat met deze regendeken lekker droog, de voering is wel van volgens mij katoenstof. En volgens mij zijn dit niet zulke hele dure dekens?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:11

Je zou kunnen gaan voor een HKM, een HH Thor of inderdaad de Weather Beeta dekens. Deze passen over algemeen mooi op bredere pony's en zijn verder ook erg fijn.

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:27

Weatherbeeta schijnt idd erg goed te zijn

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:09

Ireen_ schreef:
De Bucas smartex rain Big neck! (o.a. bij de paardendrogist te koop).
Een deken speciaal voor paarden met een wat bredere borst. De bucasdekens zijn echt goed waterdicht en heel sterk. Op mijn haf ligt hij erg goed (ik heb de smartex all in one variant).

Als het goed is zit er fleece voering in wat gelijk is aan 220 grams Knipoog
Maar ik heb hem zelf ook en als je echt een brede haflinger hebt zal ie niet breed genoeg zijn. De voorkant is namelijk niet zo heel breed!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:32

Ze zoekt er ook een met fleece voering begreep ik!

Het zal inderdaad wel verschillen per haf, die van mij is wel echt breed te noemen (en heeft een diepe borst). Dekens van harry's horse bijvoorbeeld hoef ik niet te proberen, dan kan ze niet meer normaal met haar nek naar beneden. De Big neck ligt bij haar dan weer wel goed.
De horsewaredekens (rambo en rhino, de amigo niet) past ze ook altijd, maar het zijn allemaal wel wat duurdere dekens.

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:53

Het liefst indd met fleecevroering. Maar als de deken voor de rest goed is (waterdicht, ruim op de borst) dan maakt dit niet zo heel erg uit. Dan leg ik er namelijk gewoon een fleecedeken onder. Hij is gewoon echt breed op de borst om het zo maar te zeggen. Que lengte is 185 prima, maar vaak is hij op de borst dan te strak. Waardoor er snel schuurplekken komen etc. Ook zit de deken dan zeg maar net in zijn hals te prikken als hij zijn hoofd naar onder doet om te grazen. En dat lijkt me ook niet zo prettig voor hem. Ga even een aantal dekens opzoeken op internet die jullie hebben genoemd. Alvast iedereen bedankt heb hier echt wat aan. Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:57

Mijn fjord heeft het zelfde probleem. Ik heb de HH thor en die ligt prima.

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:23

Van de HH Thor hoor ik ook veel positieve dingen inderdaad. Dat ze wat ruim vallen waardoor paarden die wat breder zijn ze netjes passen. Maar hoor wel dat ze niet altijd waterdicht zijn... :s

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:24

Die van mij (nouja van mijn fjord)is wel waterdicht hoor. En ik spray om de zoveel weken ff de naden in en er is niks aan de hand!

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:40

Heb je ook geen last van inregenen op de schouders, Dat het zeg maar van boven de deken inregent ter hoogte van de hals? En blijft de deken ook goed droog bij echt flinke buien?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:43

Mijn fjord stond er altijd mee buiten(hij staat s winters per dag 3 uur in een paddock)en is er altijd droog onder gebleven.
Inregenen bij de schouders; Alleen als het echt een stromende regen is , maar zelf dan is het niks. Dus zeg maar gewoon nee.

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:55

Mijn haflinger staat namelijk 24/7 buiten. Dus hij moet echt waterDICHT zijn. Maar heel erg bedankt. Ik ga eens verder bokken op zoek naar info en ervaringen over de HH Thor. Knipoog

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:56

En daarnaast heeft mijn fjord op zijn vorige stal dag en nacht buiten gelopen en had ook toen een deken van HH op, geen Thor, en dan stond ie ook in de stromende regen maar altijd droog er onder gebleven

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:15

Ik had de HH thor en die was super waterdicht, was alleen te groot van mijn paard en had hem verkocht aan iemand met een haflinger. En daar pastte hij prima op!