Pijntje aan men hart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LynnM

Pijntje aan men hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 12:21

.Pff ik zit met iets...
Mijn Peppy 4jaar (heb haar sinds november) staat sinds half juni op training, niet op een manége, gewoon bij en meisje dat goed met paarden kan werken, ze staat daar op de wei met 2 van haar paardjes. Nu ik ging elke week eens een kijkje nemen naar Peppy om te kijken of alles goed ging.
De Eerste keer kwam ik daar en ze kwam meteen aangelopen toen ik haar riep.
De Tweede keer kwam ze aangestapt toen ik haar riep.
En nu vorige week, kwam ik daar en het meisje zei: van kom doe jij maar het halster aan, dus ik roepen op Peppy -madam blijft gewoon staan- , dus ik, een beetje geeergerd naar haar gestapt, op een meter van haar af, loopt ze plots weg Huilen . Oké ik gewoon terug naar haar toe gewandeld alsof er niets aan de hand was, kom ik nog dichter, gaat ze weer weg Boos! .
Pff wat is da toch? De trainster zei dan zo een beetje pijnlijk: "Alé bij moe doe ze da nooit ze". (kdnek niet dat ze het slegt bedoelde) Ik zo in men eige, jah bij mij ookni... Bij ons stond ze ook op een wei met een ander paardje, en toen ik riep kwam ze meteen aangelopen om als eerste bij mij te zijn.
Ik dan beetje gekwetst er toch gaan opzitten daarna eraf gegaan omdat ik men tranen niet meer kon bedwingen en naar de auto gelopen...

Pff waarom doed ze dat nu, ik wil echt niet meer gaan kijken omdat ik er zon hartpijn van heb, is die boos omda ik haar heb weggedaan of heeft ze het nu zoveel beter daar? Ook heeft het meisje dat haar traint altijd snoepjes bij (iets wat ik echt niet gebruik). Ze komt 1augustus terug en pff ik en er zo van gedaan eh, ik heb schrik dat ik er niet op ga willen rijden omdat ik zoiets heb van : 'jah ze vind me toch nie leuk'
Toen ik thuiskwam had ik al zoiets van haar te verkopen, maar als ik dan aan gevolgen zou denken zoals dat ze slecht behandeld zou worden dan kijk ik er toh vanaf, ook wil ik haar helemaal niet verkopen, maar in men hart knaagt het gewoon aan mij...
Alé wa moe ik nu doen? Waarom deed ze dat toch??

mick75

Re: Pijntje aan men hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:07

Lijkt mij vrij normaal gedrag hoor, ze ziet die mensen van de opfok elke dag en waarschijnlijk nog veel vaker, en jou maar een keer per week. Als ze weer naar jou eigen stal teruggaat en jij weer het meest met haar omgaat komt ze ook weer gewoon naar jou toelopen denk ik.

Is net zoiets als dat je terugkomt van vakantie, dan kijken ze je vaak ook niet aan en willen zich al helemaal niet laten vangen, dat is hun manier van zeggen "je hebt me in de steek gelaten".

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:03

Is een hele normale reactie, probeer het anders te bekijken.

Blijkbaar heeft ze het naar haar zin daar, als ze dol enthousiast op je af zou komen zou ze je misschien missen en het niet naar haar zin hebben. Wees trots op jezelf dat je haar (tijdelijk) naar zo een leuke en gezellige plek hebt gedaan!! Het verandert wel weer zodra ze weer bij jou is.

LynnM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:06

Hopelijk, want deze week zijn we dan niet gegaan, khoop ook echt dat het overgaat als ze terug is...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:32

Heel normaal hoor dat ze zo reageerd.
Wij hebben een stal met 11 paarden waarvan een paar van ons zelf.
De pension paarden komen op het land allemaal naar mij toe als ik ze roep.
Ze kiezen mij op dat moment boven hun baasje.
Dit is vrij logisch want ik ben degene die ze elke dag van en naar het land brengt en ze ETEN geeft op stal.
Vooral dat laatste is voor veel paarden het belangrijkste.
Degene die ze voert is hun liefste 'vriendje'.
Een paard denkt nu eenmaal anders dan een mens.
Je zult zien dat wanneer je haar weer op stal terug hebt de band er zo weer is.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:40

Toen mijn paard op haar vorige stal stond kwam ze ook altijd op me af gegaloppeer zo gauw ze een glimp van me opving.... om vervolgens de dominante agressieve knollen bij het hek te moeten verduren en ontwijken... Ze was altijd blij me te zien, vooral omdat ze dan verlost ging worden van die ettertjes denk ik. Op haar nieuwe stal staat ze met haar nieuwe maatje heerlijk buiten. Tegenwoordig kijkt ze nog amper op of om als ik er ben en heeft ze het prima naar haar zin op de weide. Clown Niet te druk om maken... het blijft een paard en het denkt anders over dingen dan jij.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:47

De liefde van een paard gaat door de maag. Je vermenselijkt je paard veels te veel. De gedachtengang zoals jij omschrijft kent een paard helemaal niet. Die denkt niet in de zin van...ze heeft me weggedaan nu ben ik boos. Hij herkent jou nog wel, maar weet ook dat jij niet die geen bent die hem elke dag verzorgd.
Als je hem zo weer zelf gaat voeren en elke dag met hem aan de gang gaat komt dat vanzelf weer terug.
Ik vind het een beetje rare gang van zaken dat je nu niet meer naar je paard toe wil gaan omdat hij niet direkt naar je toekomt. Je klinkt een beetje ( sorrie voor het woord) penny!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:50

helemaal met aerdenhout eens, zoiets wilde ik ook schrijven...hoeft dat lekker niet meer Lachen

Ben blij dat je paard het daar naar zijn zin heeft ipv er zo'n "drama" van te maken Lachen (let op de haakjes)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:51

Paarden en pony's zijn geen honden....
Natuurlijk herkennen ze je wel, maar idd wat aerdenhout1 zegt; ze zijn vooral geinteresseerd in degene met de voerschep. Vermoedelijk als je zelf weer meer tijd bij je paardje doorbrengt dat ze weer 'wordt' zoals eerst.
Maar nogmaals... als je een dier wilt wat altijd enthousiast op je af komt rennen ook als je er een tijd niet geweest bent...dan moet je echt een hond nemen!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:00

Tjah, het is even balen, maar wel logisch te verklaren. Dat trekt heus wel weer bij als ze weer bij jou is en ze jou vaker ziet.
Ik vind het een heel vreemd om dan gelijk aan het verkopen van het paardje te denken... Een paard is geen mens die even tegen je zegt "goh, ik vind je lief!"
En als iemand snoepjes bij zich heeft zou ik daar ook naar toe lopen als paard zijnde!

LynnM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 10:31

pearlie schreef:
Paarden en pony's zijn geen honden....
Natuurlijk herkennen ze je wel, maar idd wat aerdenhout1 zegt; ze zijn vooral geinteresseerd in degene met de voerschep. Vermoedelijk als je zelf weer meer tijd bij je paardje doorbrengt dat ze weer 'wordt' zoals eerst.
Maar nogmaals... als je een dier wilt wat altijd enthousiast op je af komt rennen ook als je er een tijd niet geweest bent...dan moet je echt een hond nemen!

Kheb al een hond, die dus wel naar mij loopt als ik roep Tong uitsteken
Mja hopelijk gaat het over hé

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:21

Op het moment dat jij weer intensiever met je paard bezig bent komt het vanzelf terug hoor!

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:03

Is heel normaal gedrag.
Als ze weer een tijdje bij jou is dan komt het wel weer goed