In welke klasse starten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

In welke klasse starten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:20

Ik stel deze vraag voor iemand anders. De persoon heeft de mogelijkheid gekregen om een Z2 paard te gaan starten. Het paard loopt momenteel Z2+winst, en de persoon die het paard wil gaan starten heeft als hoogste L1+winst gereden. Dit is wel 3,5 jaar geleden. Ze heeft het 1 en ander al uitgezocht, maar komt er nog niet helemaal uit. Zoals onderstaand aangeeft moet ze dus wel L1 starten, maar is haar eigen score, met haar eigen paard nog wel geldig na 3 jaar?

Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om lager ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel staat vermeld. Voor een dergelijke dispensatie kan de KNHS een administratieve heffing in rekening brengen.

Geldt dit dat je jezelf terug kan laten plaatsen? Of is dit niet perse nodig (als je na 3 jaar gewoon nog wilt starten op het niveau dat je al startte?)

Moet ze dit paard dan in de L1 uitbrengen of in de B?

Linda_E

Re: In welke klasse starten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:30

Ik zou gewoon de KNHS even bellen, dan kun je ook meteen de procedure voor het dispensatieverzoek aanvragen (als je vriendin dat zou willen). Dat betekent idd dat je kunt aanvragen om jezelf terug te plaatsen naar een lagere klasse.
Dan ben je in 1 klap klaar, hier op bokt krijg je toch vaak verschillende antwoorden en weet je nog niet precies waar je aan toe bent Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:33

Ze moet L1 starten, want je klassering blijft gewoon altijd geldig.
Wil ze dispensatie daarvoor zal ze die aan moeten vragen bij het KNHS.
Maar zoveel meer wordt er in de l1 niet gevraagt dan in de B, persoonlijk zou ik die moeite niet gaan doen.
Of start een paar keer HC in het B Lachen

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:38

Haar eigen score is nog gewoon geldig, dus ze moet L1 starten.

Ze kan inderdaad dispensatie aanvragen, maar ik zou dat niet doen als ik de situatie zo lees...

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:40

-