Trailer met slechte plekken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Trailer met slechte plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 21:18

Is het zelf te doen om eventueel wanden of vloer te vervangen.

Of kan je dat beter laten doen.

smit_ilse

Re: Trailer met slechte plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:20

het is net of je er zelf handig mee bent. Wij hebben toevallig vorige week vrijdag een nieuwe bodem erin gezet. Is ongeveer 4 uurtjes werk totaal. Wanden doen we dit keer nog niet maar gaan zodra deze nieuwe bodem vervangen moet worden ook opnieuw. Als je vragen hebt pm me maar!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:26

Ja, hoor, is prima te doen. Als je het goed wil doen ben je wel iets meer dan 4 uur bezig.
Als je vloer en wanden vervangt, kijk dan gelijk alles even na. Als je trailer uit elkaar ligt kun je er veel gemakkelijker bij. Elektrische installatie is zo'n voorbeeld van ellende.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 21:37

Tijd is op het moment geen probleem.

Heb alleen zelf geen verstand van elektrische installaties. Dan moet ik kijken of ik daar iemand voor kan regelen die er verstand van heeft.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:38

In Hardinxveld zit Jan Mostert, die heeft onze trailer ook gechecked en de nodige dingen vervangen. Mss kan je hem om een offerte vragen? Werkt iig keurig Ja

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:52

ikke schreef:
Ja, hoor, is prima te doen. Als je het goed wil doen ben je wel iets meer dan 4 uur bezig.
Als je vloer en wanden vervangt, kijk dan gelijk alles even na. Als je trailer uit elkaar ligt kun je er veel gemakkelijker bij. Elektrische installatie is zo'n voorbeeld van ellende.

Die van ons is ook goed hoor en rond de 4 uur zat hij erin. Waren dan wel met meerdere personen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:59

Ik heb het dan wel enkelt over de vloer!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 07:10

Is te doen. E.a. is sterk afhankelijk van de constructie van je trailer. Gebruik wel goed materiaal en vewerk dat netjes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 08:53

smit_ilse schreef:
ikke schreef:

Die van ons is ook goed hoor en rond de 4 uur zat hij erin. Waren dan wel met meerdere personen.

Hoeveel lagen verf zet jij op in 4 uur??

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:31

waarom zou ik verf op mijn bodem willen hebben?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:33

smit_ilse schreef:

Nou, om niet over drie - vier een nieuwe bodem te leggen.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:36

Wij hebben ook geen verf op de nieuwe bodem hoor. Wij hebben er keurig rubberen matten in gelegd. Goede waterafstotende lijmlaag er onder. Goed dichtkitten en geen verf nodig

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:39

ikke schreef:
smit_ilse schreef:

Ik heb nog geen enkele bodem geverfd gezien in al die jaren. Maar als je je bodem wilt verven is je eigen keuze. De keuze is aan de ts wat ze wilt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:47

smit_ilse schreef:
ikke schreef:

Ik heb nog geen enkele bodem geverfd gezien in al die jaren. Maar als je je bodem wilt verven is je eigen keuze. De keuze is aan de ts wat ze wilt.

Nee, daarom moet iedereen ook aan die nieuwe bodems.
Maar als jij graag bodems vervangt, mij best, TS is gewaarshuwd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:56

maar ikke bedoelt misschien de onderkant? als er in de trailer een gietvloer ligt wordt het lastig schilderen en de vloer hecht niet denk ik....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:06

cissy schreef:
maar ikke bedoelt misschien de onderkant? als er in de trailer een gietvloer ligt wordt het lastig schilderen en de vloer hecht niet denk ik....

Dat weet ik ondertussen zeker. Maar als er onder mijn gietvloer wat vocht komt, zit dat niet gelijk in de houten vloer. Die zit gewoon zeer degelijk in de lak.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:09

maar hoe wil je dan die gietvloer laten hechten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:12

cissy schreef:
maar hoe wil je dan die gietvloer laten hechten?

Nu ja, dat was dus een punt.De leverancier zij dat het kon, maar het blijkt dus niet te kunnen. Kwestie van andere kit erop zetten en het sluit wel weer, maar ik denk wel dat die vloer eruit gaat en er gewoon losse matten in komen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:17

die losse matten vind ik dan weer niks, gaan meestal omkrullen aan de randjes en een crime om ze er bij een wasbeurt uit te halen. Mijn gietvloer is op een nieuwe bodem gelegd en gelijk voordat ik de trailer weer in gebruik nam royaal afgekit met de zijwanden die ook voorzien zijn van rubbermatten (ook weer afgekit aan alle kanten) ik hoop dus dat ik m daarmee redelijk heb beschermd tegen vocht....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 23:20

Vind het eigenlijk wel leuk om bepaalde voor- en nadelen te horen. Knipoog

Zou zeggen ga zo door heel leerzaam voor mij. OK dan!

_Maflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:53

Als je handig bent met dingen reaperen en goed prijzen kan schatten zou ik zeggen doen. Maar voor het zelfde geld kan je een goede nieuwe trailer kopen zonder opknap werk. Haha!

WilcoL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:20

Iedereen heeft het wel over wel of niet verven en dat vervangen binnen een dag kan, maar waarmee vervang je de bodem het best. Een bepaalde plaat (betonplex 24mm met of zonder antislip, uit 1 stuk of met een naad?), hardhouten planken (welke afmetingen en soort). En heeft iemand een goed adres waar je dit kunt bestellen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 14:40

WilcoL schreef:
Iedereen heeft het wel over wel of niet verven en dat vervangen binnen een dag kan, maar waarmee vervang je de bodem het best. Een bepaalde plaat (betonplex 24mm met of zonder antislip, uit 1 stuk of met een naad?), hardhouten planken (welke afmetingen en soort). En heeft iemand een goed adres waar je dit kunt bestellen?

Goed idee die vraag. Pling OK dan!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:24

WilcoL schreef:

Indien mogelijk vloer uit één stuk, naden zijn potentiële plekken van rot.
Vloer van 25mm multiplex, buitenkwaliteit, watervast verlijmd. Voor zover ik weet bestaat er geen betonplex van 25mm, maar ik heb niet de hele katalogus in mijn hoofd zitten Haha!
Planken in hardhout (asobé of soortgelijk) kan ook, maar houdt er rekening mee dat dit spul zo zwaar is dat je trailer zomaar 100 - 150kg zwaarder wordt, afhankelijk van de maatvoering.
Ik heb geen adressen voor je, mijn neef heeft een houtbewerkingsbedrijf en besteld het voor mij.

Oh ja en die vloer goed in de lak zetten. Ook betonplex kan rotten, als je de zaagsnedes niet terdege in de lak zet! Ik heb mijn vloer alle kanten, inkl gaten, in de lak gezet. Nadeel is dus dat je geen gietvloer kunt leggen, die hecht niet op een gelakte vloer. Wil je per sé een gietvloer (ik wil er NOOIT meer eentje), zet dan de bovenkant niet in de lak maar wel alle zijkanten, gaten en onderkant. Vloeren rotten niet alleen door urine maar ook door water wat opspat van de weg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:32

Ik heb n half jaartje geleden door een bedrijf een nieuwe bodem in de trailer laten zetten. Ik vond dat wat veiliger dan zelf doen. Met rubberen gietvloer. Heel erg mooi gemaakt, en we waren ongeveer 500 euro kwijt eraan.
Ik weet niet wat het materiaal zelf kost inclusief de rubberen matten enzo.. Scheelt misschien niet zo gek veel. Ik vond het in ieder geval wel meevallen, 500 euro voor een complete bodem, en toen hebben ze ook nog de trailer gekeurd en de remmen schoongemaakt en een nieuwe dissel erop gezet Lachen