welke prijs voor pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

welke prijs voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 18:44

Hallo,

Ik lease sinds 6 maanden een pony, nu wil ik haar gaan kopen. Volgende week komt er een arts voor een keurig en een echo van de pezen.

De mensen die de pony verkopen vragen €3500 voor de pony. Ik heb iemand gesproken die dit duur vond. De eigenaar is wel een redelijk persoon. Maar nu zou ik graag van jullie willen weten of dit nu echt zo duur is:

grote d-pony (1,47)
merrie, 7 jaar
met zeer goede papieren (weet niet meer precies welke afstamming)
echt een plaatje om te zien, zo'n mooie pony! iedereen die haar ziet zegt het.
zeer goed karakter
zeer nette gangen
heeft veel potentie alleen zitten nog niet alles knopjes er op. Stap, draf, galop, wijken enz. enz. gaat heel netjes.
heeft wel lichte zomerexceem

Wat denken jullie hiervan? Is dit echt een belachelijke prijs? Misschien dat ik haar voor minder wil hebben omdat ze lichte exceem heeft.

Groetjes!
Lindsey

khirshanta

Re: welke prijs voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:48

lijkt mij een redelijke prijs... exceem doet natuurlijk wel wat af, maar je kunt zelf het beste inschatten in hoe licht het is.

Persoonlijk vind ik het natuurlijk ook hoeveel je de pony zelf waard vindt Knipoog

Bedenk je echter ook, als je nog groeit, hoe lang je met hem/haar zou kunnen rijden?

Als het zo is als jij zegt, redelijke prijs...

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 18:55

khirshanta schreef:
lijkt mij een redelijke prijs... exceem doet natuurlijk wel wat af, maar je kunt zelf het beste inschatten in hoe licht het is.

Persoonlijk vind ik het natuurlijk ook hoeveel je de pony zelf waard vindt Knipoog

Bedenk je echter ook, als je nog groeit, hoe lang je met hem/haar zou kunnen rijden?

Als het zo is als jij zegt, redelijke prijs...

Bedankt voor je berichtje!
Ik heb helemaal geen verstand van hoe duur pony's zijn. Maar ik vind haar zeker wel €3500 waard. Ik ben zelf al 21 jaar en ik ben maar 1,58 dus qua grootte is ze perfect Haha!

We moeten dan wel bij de paarden starten als ik wedstrijden wil gaan rijden maar ik denk dat ze dat met haar lopen wel aan kan.
En haar exceem... ze schuurt soms wel, niet elke dag want de staart haren bij de wortel zijn nog redelijk lang. Ik smeer het elke dag in en ze lijkt er niet zo veel last van te hebben.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:59

Mag ikvragen waar je deze pony leased? Ik zoek voor een meisje van 11 een pony en ze wil er misschien ook 1 leasen om daarna eventueel te kopen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:12

Ik wil niet vervelend doen maar ik vind € 3500,00 veel te veel geld voor een pony die 7 jaar is en nog niets heeft gepresteerd. Daarbij heeft ze ook nog last van exceem. D-pony's zijn wel duur ,maar dit vind ik gewoon proberen, hij weet dat je gek bent met de pony.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:40

Vind het ook wat aan de hoge kant, als ze nou geen lichte exceem had en bijv. al wat wedstrijdervaring had, zou ik zeggen oké. Nu niet, dan vind ik persoonlijk een 2500,00 tot 2750,00 eerder in de richting komen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:50

Ik ben het met Aslo eens. Dat is wel een redelijke prijs.
Ik lees net dat je al 21 jaar bent en met een pony bij de paarden wilt starten. Ik neem aan dressuur.Waarom koop je niet gewoon een klein paard??Ik wil je niet ontmoedigen maar een pony zien ze niet graag in de dressuurring tussen al die grote paarden tegenwoordig of je moet wel de sterren van de hemel rijden. Krijg nu vast een heleboel commentaar maar het is nu eenmaal niet anders

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 06:24

bonzwa schreef:
Mag ikvragen waar je deze pony leased? Ik zoek voor een meisje van 11 een pony en ze wil er misschien ook 1 leasen om daarna eventueel te kopen.

Ik lease de pony bij ruiterschool Liesbosch in Breda. Dit is de ideale manier om een pony/paard te leasen en te kijken of het klikt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 06:27

Ik vind 3500 voor een pony met zomereczeem en weinig wedstrijdervaring veel geld.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 06:28

flyfly schreef:
Ik wil niet vervelend doen maar ik vind € 3500,00 veel te veel geld voor een pony die 7 jaar is en nog niets heeft gepresteerd. Daarbij heeft ze ook nog last van exceem. D-pony's zijn wel duur ,maar dit vind ik gewoon proberen, hij weet dat je gek bent met de pony.

Nu moet ik wel zeggen dat dit echt niet zomaar een pony is. Ik heb nog echt GEEN EEN pony gezien die zo mooi was als deze. De eigenaar zegt ook dat ze niet goedkoop is.
Hij heeft zelf ook veel voor de pony betaald. Het is ook nooit een manege pony geweest, zoals veel pony's wel. De pony was eigenlijk voor zijn dochter, die nu al even in het Z is gestart.
Maar ik denk dat ik wel wat van de prijs probeer af te halen Knipoog

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 06:36

flyfly schreef:
Ik ben het met Aslo eens. Dat is wel een redelijke prijs.
Ik lees net dat je al 21 jaar bent en met een pony bij de paarden wilt starten. Ik neem aan dressuur.Waarom koop je niet gewoon een klein paard??Ik wil je niet ontmoedigen maar een pony zien ze niet graag in de dressuurring tussen al die grote paarden tegenwoordig of je moet wel de sterren van de hemel rijden. Krijg nu vast een heleboel commentaar maar het is nu eenmaal niet anders

Omdat ik al een band heb met deze pony en ze gewoon te mooi is om te laten staan Haha! . Ik wil dressuur gaan starten. Maar het is niet zo dat dat het belagrijkste is. Recreatief rijden zullen we meer doen. Ik zie veel paarden hier op bokt... en als ik sommige paarden zie lopen dat vind ik dat mijn pony nog beter kan lopen.
Ik wil liever geen paard en zeker geen klein paard. Met mijn 1,58 sta ik gewoon leuker op een pony. En volgens mij is het met kleine paarden precies hetzelfde in de dressuurring of niet? Alleen dan misschien in mindere mate.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 06:38

De eigenaar heeft ook net een andere pony verkocht. Een Fjord, volgens mij ook van deze leeftijd. Hier vroeg hij €1600 voor. Dat is toch ook wel redelijk?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 06:43

Als jij dat geld ervoor over hebt, waarom niet?
Maar.. persoonlijk vind ik ze idd erg aan de prijs.. een pony kan dan nog zo mooi zijn, en goed lopen, maar ze heeft niks gepresteerd en het blijft een zorgekindje met die zomer exceem..

Persoonlijk zou ik er niet meer dan 2000 voor betalen, maar ik zit doorgaans wat lager dan gemiddeld.. Haha!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:22

*zucht* wat maken mensen toch een probleem van wat lichte zomerexceem.. mijn paard heeft het ook in lichte mate maar ik koop het paard om hoe het paard is en dan geef ik er niets om dat ie nou af en toe klein beetje schuurt. Als ie nou z'n nek openschuurt, alé, maar in lichte vorm waar ie er amper last van heeft, vind ik niet dat je daar veel van de prijs af kunt halen. Nou was mijn paardje wel goedkoop maar toch.

Voor een paard met een goed karakter, veel potentie en eentje die snel leert, met zeer goede papieren zoals je zelf zegt vind ik het wel een redelijke prijs. Misschien 3000 als minimum.
Enne, persoonlijk vind ik het uiterlijk niet echt mee kunnen tellen in de prijs... paard kan nog zo mooi zijn en niets kunnen bv.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:41

ik persoonlijk vind het aan de hoge kant voor een pony die "nog niks gepresteerd heeft" maar als het jou droompony is, gewoon lekker doen

en ik ga volgend jaar ook starten met een d-pony in de dressuur en ben zelf 165

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:45

Hangt natuurlijk ook van het ras en het papier af (is ze op de keuring geweest). Ook extratjes zoals een leuk kleurtje brengen de prijs omhoog.
Ik vind het overigens geen extreem hoge prijs voor een goede, correct gereden D pony die wellicht geschikt is voor de fok. Niet goedkoop, maar ook niet extreem.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:48

zoals jij het beest omschrijft is die prijs geen gekke vraagprijs hoor! ga maar eens rondkijken wat een sportpony doet die nog jong is en leuk kan lopen met leuke papieren...
wel zou ik proberen er nog wat van af te krijgen maar dat lijkt me logisch Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:49

Ik ben het met de meesten eens, ook ik vind het knap geld voor een pony.

Een D-pony is pas wat waard als ie in de sport gepresteerd heeft, mooi zegt mij ook niks...
Sportprestaties en predikaten (hoewel bij een pony een stuk minder als bij een paard) zijn prijsopdrijvend.
Zomereczeem zou voor mij ook een reden zijn om te laten staan, ik heb 3 schuurders gehad, en dat is echt geen pretje.

Maar goed, als je dat niet erg vind, dan nog is het prijsverlagend, en ik kom ook op 2000 uit, meer dan genoeg voor een dergelijke pony.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:49

Ze heeft niks gepresteerd, maar met goede papieren is het niet heel extreem duur, en als jij het haar waard vind.........gewoon lekker doen dan!, maar probeer er wat af te krijgen vanwege haar zomerexceem, proberen kan altijd. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 21-07-08 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:47

Ik vind het ook wel heeel veel geld voor deze pony. Er zijn wel rassen die duurder zijn, maar met eczeem is de prijs echt te hoog.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:12

Ik zou er zelf maximaal 3000,- voor geven.
Kan niet iemand met je mee gaan die zelf ervaring heeft met paarden kopen en vraagprijs ed?

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:06

Heb je een foto van de pony? Het is lastig te bepalen hoeveel een pony waard is als we de pony nog niet gezien hebben...

elise_parq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:20

Als jij gelukkig bent met die pony en hij is goedgekeurd en je hebt er €3500 voor over, zou ik hem kopen!
je kan altijd afdingen natuurlijk. met goede papieren kan je ook nog een leuke veulen fokken!
succes

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:33

ik zou er max. 2500 ong. voor geven
als je op internet rond kijkt vind je mss zelfs beter pony's voor die prijs (of nog goedkoper Knipoog )

als je bij de paarden wil starten zou ik wel voor een paard gaan zoals ook al werd gezegt. veel jury's stellen het niet super op prijs, en in de B gaat het nog maar als je wat hoger gaat rijden zul je niet gauw 1 of 2e worden Lachen
het hangt er een beetje vanaf wat je te besteden hebt en wat je met de pony wil gaan doen! met goeie papieren kun je iig wel fokken!!
natuurlijk heb je nu een band met die pony maar hij heeft ook zomerexeem en dat is zeker geen pretje, ik denk dat de eigenaar er gewoon geld aan wil verdienen dus zou nog even wachten Ja

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:36

Ik zou zeggen 3000 incl. zadel, hoofdstel etc.
Lijkt mij een redelijke prijs Haha!
En dan 2500 zonder toebehoren Knipoog