wat betekend "meer gezet" ????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Otje

wat betekend "meer gezet" ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 18:52

Mijn dochter heeft vandaag een concours gereden met haar pony. Omdat het een groter concours is, is niet altijd duidelijk meer welk gezicht er bij welke jury hoort Bloos dus waar ik met de vraag op haar protocol terecht kon Bloos

tis geen aan- of opmerking op wie dan ook, alleen een commentaar dat wij niet begrijpen, kan iemand dat voor mij uitleggen?

proef 41:

onderdeel 10, voor A verzamelde stap A keertwending om de achterhand naar links, voorwaarts in middenstap..
onderdeel 22, eenvoudige galopwissel

beide onderdelen het commentaar "meer gezet" gekregen

graag willen we weten wat dat betekend, zodat ze daar aan kan werken Bloos

Suzanne F.

Re: wat betekend "meer gezet" ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:09

Dat betekent: Meer sluiten, meer op het achterbeen, meer aan elkaar. Dus waarschijnlijk blijft de pony iets "lang" in het frame zeg maar. Met meer gezet in de keertwending wil je een keertwending meer op het achterbeen zien, pony wat meer gesloten en verzameld, meer in balans en evt. oprichting. (kan evt. ook in combi met een wat te grote keertwending zijn, dus dat de cirkel waarin de achterbenen opgetild en neergezet worden wat te groot is, pony stapt dan met het achterbeen opzij ipv onder de massa).
Met meer gezet in een E.G wil je een pony die zich mooi terugneemt, verzameld op het achterbeen, die de overgang niet-progressief toont dus direct naar de stap. Vaak zie je dat ze vrij hard aan komen galopperen en dan een beetje uit elkaar op de voorhand (vaak hals wat horizontaal) terugkomen naar stap. Dan is de overgang niet gesloten en niet vloeiend.

Dus: Pony meer bij elkaar houden, meer op het achterbeen, meer in balans, verzameling en oprichting. Schoft (en daardoor hals) omhoog en meer gesloten in totaal. Lachen

(bij vragen pb je maar) Lachen
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 19-07-08 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 19:12

Nou ik kan met dit antwoord al heel veel en die kleine ook *LOL*

thanks Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:15

Graag gedaan, enne... ik was de jury niet hoor vandaag... Haha!