Ik ga misschien chaps kopen maar mag je chaps dragen met wedstrijden? Van iemand hoorde ik: - onderling wel - officieel niet en van iemand anders hoorde ik dat je alleen met Petrie chaps wedstrijden mag rijden (zowel onderling als officieel) in de paardenwinkel wisten ze ook niet 100% zeker dus wie kan mij helpen?
Je mag met chaps gewoon wedstrijden starten, dat is ergens vorig jaar veranderd in het reglement. Het moeten wel zwarte gladleren chaps zijn. Dus geen suede, geen franjes en geen kleurtjes! Het hoeven niet perse Petrie chaps te zijn, maar omdat die zwart gladleer zijn worden ze vaak als voorbeeld gebruikt. Mijne zijn dus ook zwart gladleer maar dan een stuk goedkoper en met elastiek aan de achterkant. Ik heb er zelf ook vaak mee gestart op KNHS wedstrijden, dus ik weet zeker dat het mag!
Edit: dit soort dingen kan je trouwens gewoon opzoeken in de reglementen op de website van de KNHS!
Dit topic hoort eigenlijk thuis op WD-V, maar omdat daar alle topics worden gesloten waarvan je het antwoord kan vinden in de reglementen wordt dit topic gesloten.